GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Ponedeljak, 11. 6. 2007.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam


 

Pitanje legalizacije stotinak kuća u Ledinama još nerešeno

Rizik odlaže dozvole

Iza poletno-sletne staze ostavljena je velika površina brisanog prostora, međutim strogi propisi o bezbednosti aviosaobraćaja stoje kao poslednja tačka nedoumice o legalizaciji

Stanovnici stotinak kuća u naselju Ledine, izgrađenih u okolini pravca poletno-sletne piste Aerodroma "Nikola Tesla" još čekaju legalizaciju svojih objekata iako su zahtevi podneti pre tri godine. Rešavanje pitanja uvođenja ovih građevina u katastarske knjige godinama se odlaže zbog glasina da su kuće sagrađene na rizičnom području i da se kose sa opštim pravilima bezbednosti aviosaobraćaja.

Poznato je da su poletanje i sletanje vazduhoplova najopasniji delovi avionskog leta, tako da stanovanje u ovim objektima nosi objektivnu opasnost. Ipak, bez obzira na ove činjenice, žitelji su odlučni da svoje objekte legalizuju.

Prema zvaničnim podacima i statistici međunarodne organizacije za bezbednost "Airport service manual", zona najugroženijeg dela pravca aerodromske piste iznosi 1.000 metara dužine i širine od po 150 metara sa bočnih strana pravca poletno-sletne staze. Prema onome što smo videli na licu mesta, poslednja kuća je od početka staze udaljena čak jedan kilometar, međutim strogi propisi o bezbednosti po svemu sudeći predstavljaju poslednju tačku nedoumice kada je reč o pitanju legalizacije.

Svake godine u svetu se dogodi oko sedamdesetak incidenata u kojima avioni prilikom sletanja ne uspeju da se zaustave, tako da let završavaju stotinama metara posle kraja staze. Prestonički aerodrom "Nikola Tesla" u Surčinu ne predstavlja izuzetak, pa je tako van granica ograđenog aerodromskog zemljišta bilo nekoliko sitnijih nezgoda.

VOJISLAV JANOŠEVIĆ: NEĆE BITI RUŠENJA

Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin, ističe da za ovaj problem još ne postoji adekvatno rešenje, jer su dosadašnji urbanistički planovi loše osmišljeni i sprovođeni.
- Problem bespravno građenih objekata pored aerodroma kojih je oko stotinu, nije kulminirao i u ovom trenutku nema nikakvih naznaka da će se oni rušiti. Mi se borimo da izmenimo urbanističke planove, kako bismo mogli da što većem broju stanovnika na ovom području omogućimo da reše stambeno pitanje. Najvažnije je to da ljudi koji su se tu skućili moraju da budu svesni rizika i činjenice da na sopstvenu odgovornost žive u ugroženom području - upozorava Janošević.
Prema njegovim rečima, u okviru Generalnog urbanističkog plana, koji će biti usvojen do kraja godine, predviđeno je 11 planova za opštinu Surčin, pa će se tada tačno znati gde će u narednom periodu gradnja biti dozvoljena. Kada je reč o postojećim objektima u neposrednoj blizini aerodroma, izvesno je da svi koji su bespravno izgrađeni posle 13. maja 2003. neće moći da se legalizuju.

Upravo zbog zaštite od prepreka koje bi mogle da utiču na bezbednost vazdušnog saobraćaja pri prilaženju, sletanju i poletanju aviona, kako tvrde u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, područje aerodroma definiše se kao prostor određen površinama za ograničavanje izgradnje, kao i njihovo uklanjanje.

- Izgradnja i postavljanje objekata, instalacija i uređaja na području aerodroma i van njega, koji mogu uticati na bezbednost vazdušnog saobraćaja, a ne probijaju propisane površine za ograničavanje prepreka, mogu se podizati samo uz saglasnost i uslove Direktorata.

- U tu kategoriju spadaju objekti visokogradnje, antenski stubovi, dimnjaci, tornjevi, dalekovodi, drveće, emisioni uređaji, kao i deponije smeća i slični sadržaji koji mogu biti uzrok okupljanja ptica ili njihovog pravca preleta kojim presecaju pravce prilazno-odletnih površina - kaže direktor Direktorata Dragoljub Trgovčević i podseća da se zemljište na prostoru od granica aerodroma iz važećeg DUP-a iz 1988. godine, do granica nedozvoljene gradnje, može koristiti isključivo u poljoprivredne svrhe.

Trgovčević dodaje da je problem u tome što pitanje legalizacije nije u nadležnosti Direktorata, pa njihovim inspektorima preostaje jedino da prate izgradnju i položaj nezakonito sagrađenih objekata u odnosu na aerodrom, kako bi se preduzele odgovarajuće mere i obavestili drugi nadležni organi.

- Direktorat civilnog vazduhoplovstva ne može davati saglasnosti na lokaciju za nove objekte niti za već bespravno podignute objekte na tom prostoru, ali zato ne pristajemo ni na preuzimanje odgovornosti za bezbednost odvijanja vazdušnog saobraćaja i zaštitu ljudi i imovine na području Aerodroma "Nikola Tesla" na kome se ne dozvoljava bilo kakvo podizanje objekata - objašnjava Trgovčević i dodaje da Direktorat ne može prihvatiti ni bilo koje druge zahteve u pogledu štetnog uticaja buke, vibracija i aerozagađenja na navedenim područjima, uzrokovanih obavljanjem vazdušnog saobraćaja na surčinskom aerodromu.

T. Nikolić - M. Asanović


vesti po rubrikama

^Beograd

Pitanje legalizacije stotinak kuća u Ledinama još nerešeno
Uskoro će se formirati studentska ekološka organizacija
Vrtić na Miljakovcu prokišnjava, a novca za rekonstrukciju nema
BEOGRADSKI VEKOVNIK
   


     


FastCounter by LinkExchange