GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 10. 5. 2007.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam

 


VOZILI SMO: "Hjundai kupe" praznik za automobiliste, estete i hedoniste

Nemate za "ferari", kupite "hjundai kupe"

Kao da je direktno sa "Gambola" zalutao u grad, najlepši "hjundai" je istinski praznik na ulicama, dok glamurozna spoljašnjost i unutrašnjost stižu za 24.000 evra

Prilazimo parkingu na kome se nalazi naš crveni "hjundai kupe". Najmanje jedna osoba je u blizini automobila, "naoružana" mobilnim telefonom s kamerom čiji je objektiv uperen u skulpturu na točkovima, koja nepogrešivo podseća na italijansku ikonu sa znakom propinjućeg konjića.

Otvaramo vrata, uz neizbežnu razmenu reči sa zapanjenim posmatračem, koji zbunjeno skenira "vlasnika" koji je odvojio oko 70.000 evra za mašinu na četiri točka. "Ovaj auto košta 24.000 evra", otkrivamo mu tajnu, posle čega sledi šok. Pogotovo što je slika unutrašnjosti samo logičan nastavak spektakularnog eksterijera. Ukratko, ovo je scenario koji se ponavljao svaki put tokom našeg višednevnog testa, poput filma "Dan mrmota".

Okret ključa, diže se kulisa, i "crvena furija" iz Južne Koreje odlazi uz simfoniju "orkestra" pod haubom i notama koje diktiraju dva hromirana izduva s kraja. U bilo kojoj ulici, "hjundai kupe" je istinski praznik, ne samo za ljubitelje automobilizma, već za najistančanije estete i poklonike hedonizma i uživanja u lepom. Kao da je direktno sa "Gambola" zalutao u grad, "kupe" ne poznaje "autoritete" i konkurenciju baca u senku.

Za vreme našeg testa, zaključili smo da fraza "zli jezici", kao da je izmišljena upravo za one koji imaju bilo kakvu zamerku upućenu dizajnu ovog fenomenalnog automobila. I u osnovnom modelu, unutrašnjost je potpuno presvučena crnom kožom, koja stvara ambijent istinskog kupea. Sportski utisak pojačavaju analogni instrumenti sa središta konzole koji pokazuju voltmetar, obrtni moment i trenutnu potrošnju.

Fenomenalan spoj plave i crvene nijanse instrument table, odlična završna obrada i veoma kvalitetna plastika, pravi su preduslov da u vožnji "kupea" osetite zenit uživanja za volanom. Dok vozite nema neprijatnih tonova, a sve deluje čvrsto i kompaktno. Odlično profilisana masivna sedišta dobro se podešavaju, a u krivinama drže odlično.

Trokraki debeli volan stapa se s rukama, ali se nažalost ne može podesiti po dubini. Takođe, iznenađuje da se na upravljaču ne nalaze dugmad za kontrolu audio-sistema. Putnici prednjih sedišta uživaju, međutim na zadnjoj klupi ima, (odnosno nema mesta), kao i u svakom kupeu. Na zadnjem sedištu staklo će vam doći do glave, ali na raspolaganju vam je prtljažnik sa čak 418 litara.

TEHNIČKI PODACI

HYUNDAI COUPE 2,0
Zapremina: 1.998 ccm
Masa: 1.350 kg
Snaga: 143 KS/6.000 o/min
Obrtni moment: 186 Nm/, 4.500 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s
Maksimalna brzina: 209km/h
Potrošnja u gradu: 10 l/100 km benzina
Dužina/širina/visina (mm) 4.280/ 1.695/ 1.475
Prtljažnik: 418 l
Cena: 23.940 evra

Automatska klima, putni računar, četiri vazdušna jastuka, ESP, TCS, BAS, maglenke, upravljač i menjač presvučeni kožom zadovoljiće i najstrože ukuse. Prvi "kupe" proizveden je davne 1990. godine i nije izazvao značajniji publicitet. Druga generacija stigla je 1996. i unela novost jer se za malo para mogao kupiti automobil nalik supersportskim vozilima.

Pred nama je treća generacija, sofisticirana na svim poljima, koja uz rame stoji sa mnogo skupljim modelima. Da se ne biste postideli, ukoliko kojim slučajem pored vas stane neki od superautomobila, vredan oko 200.000 evra, u "kupeu" udaljenom od tla samo 12,5 centimetara, nećete "neprijatno" štrčati jer ćete biti ravnopravan član ekskluzivne grupe koja "vozi sa asfalta". Spojler na vratima prtljažnika, atraktivne 17-colne felne s gumama 215/45 - sve je tu da ne biste posumnjali u njegovu moć, a zahvaljujući niskom težištu, nijedna krivina neće vam zadati muku.

Nažalost, posle zaslepljujućeg dizajna, nalazimo i prvu, može se reći slabu tačku. Naime, 143 konjske snage je daleko od slabog motora, međutim glamuroznost koji prati "kupea" bio je pravi magnet za ostale učesnike saobraćaja, koji su sve vreme našeg testa pokušavali da snagu svoga automobila uporede upravo sa crvenim "korejcem". Dvolitarski benzinac s četiri ventila po cilindru pri 6000 o/min. postiže 143 KS, a 186 Nm obrtnog momenta na raspolaganju je pri 4.500 obrtaja.

Iako je pomenuta snaga bila sasvim dovoljna da ostale vozače "uputimo" na dizajn zadnjeg dela vozila, pojava "kupea" je takva da odmah pomislite da će, kao što je stigao uz ritam spektakla, na isti način nestati sa prašinom iza dva izduvnika. Ukoliko isključite ESP, zadnji kraj može vam pobeći, ali elektronska kontrola stabilnosti, u ekstremnim situacijama trenutno reaguje redukcijom snage, pa čak i kompjuterskom korekcijom volana, što će i neiskusne vozače sa viškom samopouzdanja vratiti na putanju.

Posebno dorađen auspuh zadužen je da iz pomalo skromnog motora izvuče najbolje sportske note. Svi elementi su na visini zadatka - volan, menjač i donji postroj jednako su dobri. Preciznom menjaču "nedostaje" šesta brzina, ali je na našem testu u petoj stigao do 209 km/h, dok 100 na sat hvata za 9,2 sekunde.

Uz ovaj agregat, nudi se i jače srce od 167 KS, međutim ovaj motor još se nije pojavio na našem tržištu. Potrošnja u "kupeu" i nije prioritet, ali on i pri temperamentnijoj vožnji troši oko 10 litara benzina u gradu. Da zaključimo, ovo je fenomenalan automobil, s najjačim adutima na svim poljima, stvoren za ogromno uživanje u vožnji. Ukoliko želite da izazovete spektakl gde god bili, mladi ste i željni adrenalina, "kupe" je nepogrešiv izbor, a "Hjundai auto Beograd" se pobrinuo za čak pet godina mirnog sna, koliko traje garantni rok.

Mladen Radulović


vesti po rubrikama

^konjske snage

VOZILI SMO: "Hjundai kupe" praznik za automobiliste, estete i hedoniste
 


     


FastCounter by LinkExchange