GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak 20. 2. 2007.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


 

Visokoobrazovane i poslovne mlade dame sklone žestokoj kapljici

Mlade, obrazovane i pijane

Istraživanje u Velikoj Britaniji pokazuje da su visoko školovane mlade žene sklonije konzumiranju alkohola od svojih vršnjakinja. S godinama situacija se menja. S pojavom prvih bora čašici ne mogu da odole one sa nižom stručnom spremom

Sasvim je relativno kada će neka dama posegnuti za čašicom žestokog pića, a šta je razlog tome da i pripadnice nežnijeg pola ponekada posrnu, pa se i napiju, večita je rasprava svetskih zdravstvenih stručnjaka. Životno doba jedne žene obeležava njeno socijalno i biološko sazrevanje. Nedavno istraživanje britanskih naučnika pokazalo je da su visokoobrazovane mlade žene sklonije konzumiranju alkoholnih pića od svojih vršnjakinja. S godinama, situacija se menja. S pojavom prvih bora, čašici ne mogu da odole one sa nižom stručnom spremom. Britanski institut za zdravlje ispitivao je ovu lošu naviku među 11.500 Britanki rođenih 1958. godine. One su morale da odgovore na pitanja o tome koliko su alkohola konzumirale sa 23, 33 i 42 godine. Između ostalog, učesnice eksperimenta morale su da navedu podatke o svom obrazovanju i drugim kvalifikacijama. Grupa žena koja je navela da, na primer, tokom jedne večeri popije bar sedam alkoholnih pića svrstane su u kategoriju "žena koje vole da popiju", a pri tom je jedna velika čaša vina ili pola litre piva okarakterisano kao dvostruko jača varijanta konzumiranja alkohola. Prema podacima koji su objavljeni u Žurnalu za epidemiologiju i zdravlje, u četrdesetim godinama dvostruko više piju dame nižeg obrazovanja i one nezadovoljne svojim statusom u društvu. Jedna trećina visokoškolovanih žena tvrdi da je volela da iskapi čašicu do dna u periodu između dvadesete i tridesete godine, dok je još formirala svoj poslovni karakter i ličnost, ali su deset godina kasnije tu naviku drastično ublažile. Autorka studije "Alkoholizam među ženama" Barbara Džefers tvrdi da razlozi za pojavu spomenutih razlika nisu sasvim jasni, ali, istovremeno, smatra da bi se moglo raditi o razlikama u okolnostima unutar same porodice.

- Primera radi, manje obrazovane žene u najčešćim slučajevima rađaju decu mnogo ranije od žena koje studiraju, a i njihova zanimanja su mnogo puta vezana za veću dostupnost alkoholu. Još jedan od razloga mogle bi biti i snižene cene alkoholnih pica u poslednjih deset godina - kaže Barbara.

Portparol udruženja "Alkohol Koncern", Frenk Soden smatra da postoji čitav niz razloga zbog kojih je "kultura konzumiranja alkoholnih pića "kod mladih obrazovanih žena konačno izašla na videlo.

- Mlade poslovne i uspešne žene rade u okruženju gde je piće sastavni deo kulture življenja, pa obično raspolažu i većim prihodima od žena s nižim kvalifikacijama. Međutim, smatram da veliki deo krivice snosi i industrija alkoholnih pića koja se u svojim reklamama češće obraća mladim, obrazovanim, poslovnim ženama i muškarcima što ih podstiče da još više piju - rekao je Soden.

D. R.


vesti po rubrikama

^slobodno vreme

Horoskop za utorak
Visokoobrazovane i poslovne mlade dame sklone žestokoj kapljici
Med i mleko leče mamurluk
Prijateljica sa kojom delite dobro i zlo uneće harmoniju u vaš brak
GLASOVA KUHINJA - SLANE PALAČINKE