GLAS JAVNOSTI

Nedelja 22. 10. 2006.

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

Vilhelm Rajh- šarlatan ili neuropsihijatar koji je dokazao Boga?

Tragedija genija

Vilhelm Rajh je tvrdio da prisilnu monogamiju treba zameniti ljubavnom vezom zasnovanom na seksualnom zadovoljstvu. Suprotstavljao se ekonomskoj zavisnosti žena

Vilhelm Rajh, apsolutna ikona seksualne revolucije šezdesetih godina, istraživač na koga su se podjednako pozivali i ideolozi hipi pokreta, feminizma i situacionizma, ostaje enigma i trn u oku oficijelnoj nauci! Rajh je otkrio i dokazao orgonsku energiju, napravivši totalnu revoluciju u konceptu našeg shvatanja kosmosa.

Orgonsku energiju stari mistici su nazivali Bogom, Franc Anton Mesmer ju je nazivao "animalnim magnetizmom", Frojd "libidom", a Anri Bergson "elan vital" - vitalnom energijom koja stvara kosmos. Rajh je tvrdio da su sve ljudske bolesti izazvane i transmitovane kulturom i socijalnom hijerarhijom. Zauzvrat, proglašen je za državnog neprijatelja!

Razvijajući Frojdov koncept libidozne energije u vrlo konkretni koncept "bioelektriciteta", Rajh je tvrdio ista energija izaziva ljudsku seksualnost i kreira materiju na svim skalama - od atoma, atmosferskog elektriciteta do planeta, zvezda i galaksija. Orgonska energija nema masu, inerciju niti težinu. Sveprisutni je medijum za elektromagnetske i gravitacione fenomene. Ova energija je u konstantnom pokretu i direktno se suprotstavlja zakonu entropije. Nije čudo da Rajh uživa kultni status kontrakulture kraja veka. On važi za mistika koji je otkrio "kosmičku istinu"!

Rajhov analitički rad na čovekovom mišićnom oklopu - hroničnim mišićnim spazmima koji predstavljaju somatizaciju karakteroloških rigidnosti snažno je uticao na bioenergetiku Aleksandra Levena, geštalt terapiju Frica Perlsa, primalnu terapiju Artura Džanova. Sve do 1934. njegova puna pažnja usmerena je na razvoj tipologije neurotskih crta karaktera, razlike između genitalnog i neurotskog karaktera i problem mazohizma.

Najvažnije Rajhovo naučno otkriće je kosmička orgonska energija, koju je uz pomoć orgonskog akumulatora primenjivao u prevenciji različitih bolesti kao što su neuroze i rak. Jedna od konstantnih glasina o akumulatoru je da je on neka vrsta "seksualne kutije" koja izaziva orgazme, što je Rajh uvek energično poricao. Optuživali su ga za šarlatana koji promoviše "lek za rak".

Lekari nisu prihvatali lečenje pomoću orgonskog akumulatora. Bez obzira na očigledne rezultate koje je postigao, konzervativna javnost je Rajha žigosala kao prevaranta koji zarađuje na ljudskoj nesreći. Američka administracija za za hranu i lekove sprovodi istragu protiv Rajha 1947.

On odbija da se pojavi na sudu i državna zabrana primene orgonskog akumulatora je potvrđena. Sve njegove knjige u kojima se opisuje orgonski akumulator su spaljene! Iza njega su ostale fantastične knjige kao što su "Funkcija orgazma" , "Masovna psihologija fašizma" "Analiza karaktera" , "Čuj, Mali čoveče!" i mnoge druge.

Aleksandra Arizanović

^glasno

Vilhelm Rajh- šarlatan ili neuropsihijatar koji je dokazao Boga?