"Tojota SCG" je prošlog četvrtka na Srebrnom
jezeru predstavila novi "avensis", lagano redizajniran,
tehnički i dizajnerski unapređen i znatno pojačan ispod poklopca
motora. "Avensis" je privi put predstavljen 2003. godine
i zapravo je prvi automobil ovog proizvođača rađen prvenstveno
po ukusu evropskih kupaca, a proizvodi se u Evropi.
Posle vožnje novog "avensisa" do Srebrnog jezera i
nazad, osetili smo poboljšanja koja se ogledaju u tehničkom pogledu,
ali i u performansama. "Tojotin" 2.0 D-4D clean ponjer
dizel agregat, snažniji je za 10 KS (ukupno 126), isporučuje 20
Nm veći obrtni moment (300 Nm). Do 100 km/h ubrzava za 10.6 sekundi.
Prema fabričkim podacima, maksimalna brzina iznosi 200 km/h, mada
smo se na putu uverili da je skala stigla do brzine od 210 km/h.
Ukoliko smanjite na 160 km/h, "avensis" na putu plovi
poput velikih limuzina iz više klase. Kontradiktornost je to da
sa boljim performansama dolazi manja potrošnja koja iznosi 5.5
l/100 km (ranije 5,8), dok je motor ekološki čistiji i, umesto
155, ispušta emisiju CO2 od 146 g/km.
Spoljni redizajn je minimalan i odnosi se na prednju i zadnju
svetlosnu grupu, dok su u spoljne retrovizore ugrađeni LED pokazivači
smera. Porađeno je i na čitljivosti instrumenata koji su bili
jasni i kada su zraci sunca padali na centralnu konzolu. Buka
je značajno umanjena, pa se šum vetra čuje tek ukoliko pokazivač
brzine pređe 170. podeljak.
Zbog novih odbojnika, "avensis" je duži za 15 milimetara,
dok su ostale mere nepromenjene.
Unutrašnjost je poboljšana u pogledu preglednosti i ergonomije.
Uz sva poboljšanja, cena novog "avensisa" je neznatno
porasla, pa će se u početnom paketu "tera" koji, u skladu
sa filozofijom "Tojote" da u pogledu bezbednosti ne
pravi kompromise, uključuje devet vazdušnih jastuka, te ABS, sistem
Break assist... Najskuplja verzija sa paketom "egzekjutiv"
koštaće 30.700 evra.
M. D. R.