GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak 10. 8. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam

 


vozili smo: "Fokus ST" najbrži "ford" u C-segmentu

Narandžasta furija

Boja "elektrik oranž" odmah ukazuje da "fokus ST" nije običan automobil. Brutalnim sprintom, do stotke stiže za 6,9 sekundi i do maksimalnih 240km/h

Nekoliko meseci posle premijere na Beogradskom sajmu, na test Glasa stigao je jedan od najbržih automobila srednje klase, specijalitet "Fordovog" odeljenja Sport technologies, "fokus ST". Prvi "fokus ST" imao je 170 "konja", dok je novi model sa 225 KS najjači serijski ST na ulicama. Kako i priliči ovakvom automobilu sa bojom "elektrik oranž" odmah je jasno da je reč o posebnom automobilu.

Koliko je oznaka ST značajna, verovatno najbolje znaju vozači serijskih "fokusa", koji su se na testovima Glasa isticali odličnim karakteristikama u brzini i velikom snagom. Podatak o 225 konjskih jedinica, smeštenih ispod 1.300 kilograma rapodeljenih na sportskom ogibljenju, odmah ukazuje na odgovarajuću asocijaciju brzine.

Sve postaje još jasnije pošto duboko propadnete u "rikaro" kožna sedišta koja vas odmah čvrsto hvataju u svoje čeljusti i drže u istom položaju ma na koji način savladavali krivine na drumu. Sem kože koja ostavlja upečatljiv utisak, i ostali deo enterijera kompletno je podređen sportskom karakteru. Centralna konzola obložena je prvoklasnom plastikom, a da bi osećaj tokom vožnje bio kompletan, kupcima je na raspolaganju "soni" audio-uređaj sa "MP3" plejerom. Crna instrument-tabla noću je osvetljena elegantnom sivom bojom. Karakter automobila najjasnije određuju tri instrumenta na vrhu centralne konzole koji nude podatke o temperaturi, pritisku ulja i pritisku u turbini. Aluminijske papučice svakako su standard, volan prošiven kožom je debeo, i ukrašen najpoželjnijim "Fordovim" logom, ST.

"Fokus ST" jednostavno sija i odskače iz šume automobila u gužvama na beogradskim ulicama. Vreme našeg testa, nažalost, poklopilo se sa posetom Beogradu jednog stranog funkcionera, pa je i najmanja jurnjava autoputem bila ispraćena mrkim pogledima predstavnika reda, dok su njihovi izrazi lica bila jasna opomena za popuštanje noge sa gasa.

Svakako i u okviru propisanih brzina, ST oslobađa zastrašujući zvuk 2,5 litarskog agregata, pojačanog turbinom. Iako se preuzimanjem vozila, novinari obavezuju na striktno poštovanje saobraćajnih propisa, sa "fokusom ST" ostajanje u okviru propisanih 60 kilometara na sat predstavlja svojevrsni manevar. Svako pomeranje pedale gasa u smeru asfalta čini da krv u venama proključa, a tada vozač jednostavno ulazi u novu dimenziju vremena i referentnog sistema, koji svakom sekundom postaju sve kraći. Ubrzanje, praćeno režanjem turbine, zaista je deluje brutalno. Do 100 km/h "fokus ST" stiže za nešto manje od 7 sekundi, dok je maksimalna brzina 240 km/h.

Dizajneri odeljenja ST pokušali su da naprave automobil približan reli verziji. Prednjim spojlerom dominiraju dva dodatna, i korisna upisnika za vazduh. Najlepši detalj svakako je krovni spojler, ugrađen iznad zadnjeg stakla. Pored agresivne boje, imidž kompletiraju 18-inčne aluminijumske felne.

Konstruktori ovog "fokusa" nisu imali nameru da izrade nov motor, pa su pročešljali Ford grupaciju. Izbor je pao na 2,5-litarsku "Volvoov" petocilindraš kakav se ugrađuje u modele S 60, sa koga je takođe pozajmljen odličan i precizan šestostepeni manuelni menjač. Pomenuti agregat isporučuje veliki moment već na niskim obrtajima. Turbopunjač maksimalnih 320 nanometara nudi već pri 1600 o/min i održava ih sve do 4000 o/min. Fordova tehnologija varijabilnog upravljanja bregastom osovinom omogućuje da se agregat zavrti sve do 7.000, a na 6.000 stiže i maksimalnih 225 KS. Uprkos tome, "fokus ST" iz mesta kreće lagano bez bilo kakvih cimanja, dok se ubrzanje ravnomerno raspoređuje na asfalt.

Automobil je dodatno učvršćen dodavanjem poprečne torzione šipke, prednje i zadnje opruge ukrućene su 30 odsto. Spušten je za 15 milimetara čime je značajno poboljšana stabilnost, ali je ipak na bezbednoj udaljenosti od tla, što je posebno značajno za naše ulice. Sistem održavanja stabilnosti takođe je prilagođen novom vešanju, a ukoliko se želite prepustiti varijanti "četiri točka i volan", može se i potpuno isključiti. ST zaustavljaju veliki prednji diskovi od 320 mm, dok su zadnji nepromenjeni u odnosu na standardni "fokus", čime se omogućuje zaustavni put od 100 km/h do mirovanja za samo 35 metara.

Pored upadljivog sportskog i trendseterskog stila, "fokus ST", sem što predstavlja veliki znak prestiža, može biti i porodični automobil, jer pored pratećeg luksuza i velike snage nudi prostor za putnike i prtljag kao i običan "fokus". Uprkos prestižnim karakteristikama od kojih se mnoge graniče sa osobinama super automobila za koje je potrebno odreći se nekoliko stotina hiljada evra, "fokus ST" u početnoj verziji košta relativno skromnih 29.200 evra. Iskustvo sa našeg testa garantuje iskrivljene vratove, jer je svaka pojava "fokusa ST" praznik na ulicama.

Mladen Radulović,Foto Zoran Sinko

TEHNIČKI PODACI

zapremina: 2522 ccm
Snaga: 225 KS pri 6.000 o/mi.
Obrtni momenat: 320 Nm pri 1.600 o/min
Masa: 1.317
Menjač: 6 stepeni, manuelni
Pogon: prednji točkovi
Ogibljenje: napred Mcpherson
pozadi miltilinki
Kočnice: diskovi na sva 4 točka
Pneumatici: R 18 225/40
Dimenzije, D/Š/V (mm): 4362h1840h1499
Ubrzanje od 0-100 km/h: 6,9
Maks brz: 240 km/h
Prosečna potrošnja: 9,3 l
Cena osnovnog modela: 29.200 evra
Sa kompletnom opremom: 35.700 evra


vesti po rubrikama

^konjske snage

vozili smo: "Fokus ST" najbrži "ford" u C-segmentu
Konkurs za dizajnersko viđenje "Fijata 500"
"Antara" naslednik "frontere"
Sve za "audi", "porše" i "seat"
 


     


FastCounter by LinkExchange