GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak 23. 6. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Tamara Nikezić, operska pevačica, o prilagođavanju opere savremenim trendovima

Nužda menja ustaljena pravila pevanja

U svetu je odavno prihvaćen spoj klasične i komercijalne muzike, pa zašto ne bi tako bilo i kod nas?

Operska pevačica Tamara Nikezić, posle uspešnog nastupa u Ruskom domu sa koleginicom Sandrom Prodanović, održaće večeras koncert u istom duetu na sceni "Raša Plaović" Narodnog pozorišta.

Mecosopran i kantautor Nikezićeva je diplomirala u klasi Zvonka Krnetića, piše, komponuje i svira klavir. NJen najveći uzor na operskoj sceni je primadona Jelena Vlahović, a planovi su joj usmereni na Narodno pozorište i beogradsku opersku scenu. Nedavni nastup u Ruskom domu, gde su na repertoaru bile arije i solo pesme Čajkovskog, Rahmanjinova, Verdija, Bizea i Musorgskog, predstavlja uvertiru buduće karijere. Tamara govori za Glas o inspiraciji, prilagođavanju klasike naletu novokomponovane muzike, saradnji sa ostalim autorima u Srbiji i Crnoj Gori i uticaju politike na njenu karijeru.

RAZDVAJANJE SRBIJE I CRNE GORE

Kao rođena Baranka, Tamara veoma emotivno doživljava aktuelne političke događaje i referendum u Crnoj Gori.
- U Beogradu sam dobila diplomu i obrazovanje i, jednostavno, ne mogu da verujem da mi kao jedan narod možemo da budemo odvojeni. Bez obzira na ovo što se desilo, smatram da smo samo formalno-pravno odvojeni, ali da ćemo uvek biti isti narod i da nas niko ne može odvojiti.

KOMERCIJALIZACIJA OPERE

U svetu se potvrđuje da je komercijalizacija možda pravi put do uspeha. Taj primer najbolje potvrđuju Pavaroti, Kareras i Domingo. Mislim da će opera moći da se progresivno razvija ako se na neki način približi, tako da kažem, običnoj publici, odnosno narodu. Kada kažem komercijalizacija, ne mislim na nešto vulgarno i pogrdno. Da bi klasika postala popularnija, treba i dobra reklama kako bismo konačno izbacili šund koji prožima sve pore muzičke scene.

- Zapravo ću biti Sandrin gost na koncertu, gde će nas pratiti pijanistkinja Vera Novaković. Naša saradnja potekla je iz privatnog druženja, a za večerašnji nastup neizmerno nam je pomogla Uprava Narodnog pozorišta, upravnik Dejan Savić i direktor opere Miša Jovanović. Nadam se da će ovi koncerti prerasti u tradiciju i da će "koncert dva mecosoprana" postati prepoznatljiv brend - ističe Tamara, koja se muzikom bavi od svoje osme godine.

U Baru je završila gimnaziju i muzičku školu, a u Podgorici srednju muzičku školu. Iza nje je mnoštvo solističkih nastupa, koncerta s kolegama i nastupa za vreme studija.

- Sve se desilo slučajno, iako je moj otac bio akademski obrazovan muzičar koji se, istina, time nikad nije bavio. U našem domu uvek je bila prisutna neka muzička atmosfera, pevanje i igra. Roditelji su mi bili velika podrška. Prvi put sam počela da pišem sa sedamnaest godina, kada mi je brat umro. Pisanje mi je tada pomoglo da se ispraznim i pronađem utehu. I moj primer pokazuje da umetnost često nastaje iz teških emotivnih trenutaka i apatije.

Pored ozbiljne muzike, Tamara Nikezić je rešila da se upusti i u komercijalnije vode. Na jesen bi trebalo da izađe ce-de, koji će označiti početak njene saradnje sa Sašom Dragićem i Marinom Tucaković.

- Nužda zakon menja. To neće biti ozbiljan album, već neka vrsta pop klasike. Pesme će imati elemente opere, ali će biti zastupljen i pop, odnosno komercijalna muzika upakovana u druge aranžmane. Nisam pretenciozna ako citiram Marinu, koja kaže da sam ja izazov za nju. Mi u stvari spajamo njihov komercijalni deo priče i moj deo priče - objašnjava Tamara i dodaje kako je u svetu uveliko prihvaćen spoj ozbiljne i komercijalne muzike, što nailazi na dobar odziv kod publike.

M. Radulović


vesti po rubrikama

^kultura

Tamara Nikezić, operska pevačica, o prilagođavanju opere savremenim trendovima
Italijan režirao u Kragujevcu
Solisti Norveške opere u Beogradu
Kulturna diplomatija (3): Goran Paskaljević o plasmanu srpskog filma u svetu
Retrospektiva Nuncija u muzeju savremene umetnosti