GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 04. 5. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


"Hjundai aksent", "koreanac" sa vrhunskim performansama, stvoren za uživanje u vožnji

Hjundai ulazi u krug najboljih

Dizelaš zapremine 1,5 litara ima toliko snage da vam omogućava da pokažete leđa mnogo skupljim vozilima

Ovo je tako dobar automobil, čvrsto zaključujemo posle šestodnevnog testa novog "hjundai aksenta", korejskog velikog aduta u C-segmentu (golf klasa). Sa udobnošću veoma sličnom francuskim vozila, i performansama sportskog automobila, uz to sa ekonomičnom potrošnjom (dizel), "aksent" je spreman da zadovolji svaku potrebu vozača koji zahteva mnogo. Mnoštvo vrhunskih osobina naravno kupci dobijaju uz mnogo nižu cenu, od konkurencije čak i iz viših klasa i segmenata.

Na našem testu bio je model sa dizelašem od 1.5 litara od 109 konjskih snaga, sa GLS paketom opreme koji nudi kompletnu paletu dodatne opreme, počev od automatske klime, daljinskog zaključavanja, četiri vazdušna jastuka sa vazdušnim zavesama, ABS sa EBD-om, automatskom klimom, električnim podizačima stakala, putnim računarom, elektronskim podešavanjem retrovizora i alu felnama.

TEHNIČKI PODACI

HYUNDAI ACCENT GLS 1.5 Crdi
Zapremina: 1.493 ccm
Masa praznog vozila: 1.133 kg
Snaga: 109 KS/4.000 o/min
Obrtni moment: 235 Nm, 1.900 - 2.750 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja u gradu: 5,6 l/100 km
Dužina/širina/visina (mm)
4.280/ 1.695/ 1.475
Prtljažnik: 392 l
Cena osnovnog modela: 11.122 evra
Cena testiranog modela: 15.736 evra

Nije potrebno mnogo da vas ovaj automobil potpuno osvoji. Užitak za volanom je toliki da se teško možete zasititi ovog odličnog automobila, čak posle šest dana dinamične vožnje. Pored udobnosti i mekoće, najveći utisak ostavlja dizel-agregat, skromne zapremine od 1.5 litara sa 16 ventila, ali iz koga je izvučeno čak 109 konjskih jedinica. Naime, ovaj motor je toliko snažan da ćete leđa svog "aksenta" moći da pokažete višestruko skupljim automobilima iz viših klasa. Performanse su toliko ubedljive da se veoma lako možete "navući" na sportski stil vožnje. Ako imate gorivo u krvi, a uz to tražite udobnost, ovaj automobil je pravi izbor. Pritisak na pedalu gasa prosto vas katapultira, pa tek što bacite pogled na retrovizor, u daljini vidite vozila koja su samo koji sekund ranije bili pored vas. Pritom kazaljka obrtomera ne prelazi granicu od tri i po hiljade. U uličnom "dog-fajtu", "aksent" je prosto neuhvatljiv. Pravo uživanje našeg testa bilo je ostavljati daleko iza sebe vozila koja su brza, a sve to za volanom jednog "koreanca" koji, barem po predrasudi, važi za blagog autsajdera. Sigurnost u gradskoj vožnji ulivaju i masivni retrovizori, ali i dobra preglednost. Ne treba zaboraviti ni odlične "hankook solus" pneumatike 195/55 R 15.

Kokpit je odlično izolovan (karakteristično za Hjundaijeve modele), a buka se može začuti tek kod visokih obrtaja. Prema fabričkim podacima, do stotke se stiže za 11,5 sekundi, a maksimalna brzina je 176 kilometara na sat, uz potrošnju u gradu od 5,6 litara. Međutim, podaci sa našeg testa bitno su drugačiji. Do prvog trocifrenog broja na brzinomeru stiže za 9,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 190 km/h. Ipak, razlika se ogleda i u potrošnji, a naš putni računar pokazivao je 7,4 litara evro-dizela.

Dobrim upravljanjem kola doprinosi i veoma precizan servo volan, prošiven kožom, koji se prosto utapa u ruke. Vozačevo sedište može se podesiti u svim pravcima, pa se lako dobija dobar položaj za volanom, koji se može podesiti samo po visini. Dosta prostora ima i za suvozača, mada manji problem može nastati ukoliko se na zadnjim sediština sede više osoba. Ipak, "aksent" zato pruža gotovo 400 litara zapremine u gepeku, pa se njim može ići na put, bez briga o skladištenju prtljaga. Manuelni petostepeni menjač je standardno dobar i precizan, kao i na ostalim Hjundai vozilima. Kada je reč o dizajnu, novi "aksent" je kompaktno vozilo, čijom linijom dominira dinamična, delom i sportska crta, a najveću promenu pretrpeo je prednji kraj sa redizajniraniom svetlosnom grupom. Nama su se posebno svidele maglenke koje se savršeno uklapaju u prednju masku. Segment u kojem Hjundai kaska za konkurencijom, prema našem mišljenju, jeste dizajn presvlaka sedišta, dok je ergonomija prilično dobra. Naravno, kada sednete za volan "aksenta" brzo shvatate da lepota i nije tako važna.

Sve u svemu, "aksent" je postavio nove standarde kvaliteta u C-segmentu, koje prevazilaze konkurente, što se posebno odnosi na vozačke karakteristike. Model sa testa košta 15.700 evra, a za ovu cenu teško da možete kupiti bolji automobil. U predstavništvu Hjundaija za Srbiju i Crnu Goru potencijalni kupci mogu da se za volanom uvere u vrhunske performanse ovog automobila.

Prema usvojenom programu, "Hjundai" planira da se do 2010. godine popne na peto mesto među proizvođačima vozila u svetu. Sudeći prema novom "aksentu", ostvarivanje ovog ambicioznog plana je blizu.

Mladen Radulović,Foto Rajko Ristić


vesti po rubrikama

^konjske snage

VOZILI SMO : Hjundai ulazi u krug najboljih
Mercedes CL 65 AMG, najbrži tjuner proizveden u Štutgartu
Rezultati najnovije studije u Virdžinija institutu u SAD
 


     


FastCounter by LinkExchange