GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Sreda, 19. 4. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Partijsko kadrovanje kao uzrok provincijalizacije srpske kulture - primer Niša

Podobni partijci marširaju ustanovama

Kandidati koje predlažu upravni odbori nisu "stranački podobni", jer lokalna koalicijska vlast ima dogovor o podeli javnih gradskih preduzeća i ustanova na "stranačke prćije"

NIŠ - U tekućem paketu odlučivanja o izboru direktora javnih gradskih preduzeća i ustanova koje posluju pod gradskom osnivačkom kapom i na gradskim budžetskim jaslama, posle više od godinu dana v. d. statusa njihovih čelnika, odbornici Skupštine grada treba da ozvaniče izbore na osnovu raspisanih konkursa i kako su obećavali - po znanju i stručnosti, a nikako po političkoj podobnosti, tačnije stranačkoj pripadnosti, kao što je bilo do sada.

Pojedu sami sebe

Ustanove kulture koje su na gradskim jaslama već godinama u Nišu više "pojedu" na plate i tekuće održavanje zgrada, nego što zarade. Pod stranačkom i budžetskom zaštitom one su još daleko od prave tržišne konkurencije, samim tim i od publike. Sa kadrovima biranim po podobnosti, a ne po sposobnosti i ono što nekako urade više liči na otaljavanje posla, nego na kreativnost kakva je potrebna gradu i njegovim građanima. U takvoj jalovosti onda ne pomažu i visoke donacije "Filip Morisa" koje niškoj kulturi stižu poslednjih godina, a neke od njih se i ne potroše namenski.

Organizacioni i finansijski marifetluci

Simfonijski orkestar tresla je afera oko famoznog polovnog klavira "stenvej" koje je grad papreno platio i onda sklonio u budžak. Niški kulturni centar često je bivao u vestima zbog raznih gubitaka i neizmirenih računa festivala i manifestacija koje inače organizuje, dok je posebna anketna komisija gradske skupštine jedva smestila u podebeo izveštaj (upravo upućen odbornicima) razne petogodišnje "organizacione, kadrovske i finansijske marifetluke" Narodnog pozorišta.

Međutim, već na skupštinskom Odboru za imenovanja zapelo je upravo oko kadrova koji treba da vode ustanove kulture - Niški kulturni centar (NKC), Narodni muzej i Simfonijski orkestar.

Višestranački Odbor za imenovanja uglavnom se ne slaže sa stavovima upravnih odbora pomenutih "kuća kulture" o izboru direktora među kandidatima koji su se javili na raspisane konkurse. Nije tajna i zašto? Kandidati koje predlažu upravni odbori nisu "stranački podobni", jer lokalna koalicijska vlast ima dogovor o podeli javnih gradskih preduzeća i ustanova na "stranačke prćije" i onda nije važno ko je sa kog konkursa zaista najbolji, već ko je "čiji"?

Tako sadašnji v. d. direktor Narodnog muzeja Divnica Pešić, iako jednoglasno podržana od Upravnog odbora, nije po meri SPO kome je "pripao Muzej", pa zato forsira Tatjanu Trajković, koja će naknadno kompletirati nepotpunu konkursnu dokumentaciju.

U Simfonijskom orkestru jedini "greh" sadašnjem v. d. direktoru Igoru Aleksiću, profesoru violine i docentu Muzičke akademije, koji će ovih dana svirati i u Berlinskoj filharmoniji, jeste, čini se, u tome što se nije jasno stranački svrstao da bi pobeđivao na konkursima. Umesto njega, politička prednost se daje članu orkestra, flautistkinji Tatjani Veličković-Minčić.

Posle ostavke v. d. direktora Ljiljane Radojević, Upravni odbor Niškog kulturnog centra (NKC) je među kandidatima sa konkursa za direktora predložio sociologa Vladimira Stanimirovića, ali je i njemu "falinka" što nije stranački opredeljen. Nezvanično, odlučujuće bi ojačao kao kandidat da je član G17 pus... I tako redom.

Kako stvari stoje, grad će ponovo i na čelu javnih preduzeća i ustanova kulture dobiti podobne, koji su samo slučajno možda i sposobni da rade posao koji im se poverava. A što se kulture tiče, tako kadrovirane ustanove su u Nišu već godinama i legla velikih i neokončanih afera. Ali, sadašnjoj, kao i mnogim ranijim koalicijama koje drže vlast u gradu, očigledno je važnije da "njihovi i samo njihovi" ljudi rukovode tamo gde je iza zatvorenih vrata dogovoreno. A nije važno kako rukovode, kako troše budžetske pare i što se često "dokazuju" kao "bolji proizvođači afera i gubitaka" nego istinski kreatori kulture.

M. Doderović


vesti po rubrikama

^kultura

Podobni partijci marširaju ustanovama
Objavljeni rezultati konkursa za razvoj scenarija Filmskog centra Srbije
"Belgrade Underground" Srđana-Đileta Markovića u Galeriji 73
Premijera filma "Šejtanov ratnik" Stevana Filipovića
Balet Bernarda Montea na Festivalu igre