GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Nedelja, 26. 2. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Gost Festa: Mladi čileanski reditelj Matijas Bize, autor filma "U postelji"

O seksu i onome što dolazi posle

Svoja ostvarenja premijerno prikazuje na festivalima u inostranstvu, gde su redovno visoko rangirani i nagrađivani, a tek potom u Čileu. To je, kaže, način da konzervativna sredina lakše proguta obilje erotskih scena

Mladi čileanski autor, čije je debitantsko ostvarenje "Subota u jednom kadru" prikazano prošle godine na Festu, ove godine je stigao lično sa drugim igranim filmom "U postelji". Matijas Bize će se publici pokloniti posle projekcije u Dvorani kulturnog centra danas u 20.30.

U novom filmu Bize prati dvoje mladih ljudi koji se sreću u kafeu, dolaze u hotelsku sobu, gde komunikaciju započinju seksom, a nastavljaju kroz otvoren razgovor o životu, ljubavi i intimi.

- Moji filmovi poseduju dosta seksa i, mada nisu eksplicitni kao ostvarenja nekih evropskih autora poput Katrin Brija ili Patrisa Seroa, za jednu konzervtivnu sredinu kakva je Čile suviše su provokativni. Zato smo odlučili da ih uvek prvo premijerno prikažemo na nekom velikom svetskom festivalu, pa onda u zemlji u kojoj su snimljeni. Inače u "U postelji" je u Čileu videlo 50.000 gledalaca, mnogi su mi prilazili da mi kažu kako ih je dirnula priča, a ne tehničke strane produkcije i režija, što je za mene najvažnije. Imao sam mnogo sreće posle uspeha prvog filma koji je bio eksperimentalan i gotovo da ništa nije koštao. Na osnovu njega sam dobio nemačkog koproducenta za drugi film, ali i novac od države, bez kojeg ne bi bilo filma. U Čileu se snimi godišnje izmedju osam i dvanaest filmova, a od kada je na čelu države žena oseća se njena podrška alternativnim tokovima u kinematografiji.

Bize kaže da to što njegovi filmovi nisu stereotipni i angažovani nekada može biti i ozbiljna prepreka za plasman u inostranstvu. Tako ga je jedan francuski distributer odbio s obrazloženjem da film nije klasičan latinoamerički film.
- Obično su scene seksa na sredini ili kraju filma, a u mom filmu "U postelji" su na početku, jer sam želeo da se koncentrišem na ono što dolazi posle seksa. Zanimalo me je šta se dešava sa likovima, potpunim strancima na sentimentalnom planu, nakon seksa. Takvo istraživanje je delikatno i pred glumce postavlja izuzetno teške zadatke. Probali smo čitavih šest meseci pre početka snimanja, a snimali samo 17 dana. Tek smo kroz probe pronašli suštinu filma. A to se desilo onog trenutka kada je između scenariste, snimatelja, glumaca i reditelja proradila hemija.

Prodato 55.000 ulaznica

Za 34. FEST prodato je više od 55.000 ulaznica, saopštila je juče Direkcija Festa. Osim filma "Slomljeno cveće" Džima Džarmuša, koji je prikazan na otvaranju, rasprodati su ruski film "Četiri" Ilje Kržanovskog, "Provalnik" Kim Ki-duka i "Darvinov košmar" Huberta Saupera.

U Kinoteci počeo "Fest unatraške"

Prateći program ovogodišnjeg Festa "Fest Backnjards" (Unatraške), od juče u Muzeju jugoslovenske kinoteke predstavlja arhivske filmove koji su omaž jedinstvenoj 1968. godini, kao i portret jedne od gošći ovogodišnjeg festivala, francuske glumice Ane Karine. Program "68: Seks, droge i rokenrol" organizovan je kao posveta programu "Vidici", koji je Fest svojevremeno učinio različitim od revije filmova. Ujedno, i kreativni vrhovi Ane Karine, dobitnice Zlatnog pečata Kinoteke, poklapaju se sa 1968. godinom.
Prema rečima Dinka Tucakovića, moto "Fest Backnjards" poziv je da se iz sadašnjeg zahuktalog vremena sagleda gde je svet pre pola veka želeo da krene, tokom jedinstvenog leta lepote i ljubavi, a gde je konačno došao.

V. Milivojević


vesti po rubrikama

^kultura

O seksu i onome što dolazi posle
Ani Karini uručena nagrada "Zlatni pečat" Kinoteke