NOVI SAD - Plaćanje
parkinga putem SMS-a u Novom Sadu je novost (startovalo je 1. decembra) koja se
brzo širi i već za koji dan, kako očekuju u Parking-servisu, postaće dominantan
način plaćanja ove usluge. Broj ovakvih transakcija iz dana u dan raste, u proseku
za oko 30 odsto, pa u ovom preduzeću očekuju da će se Novi Sad uskoro izjednačiti
sa drugim gradovima, u kojim parking-službe putem SMS-a obavljaju oko 70 odsto
naplate.
- Slanje poruke putem mobilnih telefona svakako je najbrži i najjednostavniji
način da se plati parking i niko od nas nije ni sumnjao da će vrlo brzo postati
najpopularniji među vozačima. Sam sistem je vrlo jednostavan, i ostaje samo da
vozači zapamte, ili zapišu, brojeve pomoću kojih plaćaju parking. Da bismo im
to olakšali, pripremili smo letke sa obaveštenjem o brojevima, obaveštavamo na
radiju i koristimo sve druge raspoložive načine da ih uputimo kako da koriste
ovu pogodnost - kaže šef službe za odnose sa javnošću u Parking servisu Radovan
Jeknić.
Parkiranje putem mobilnih telefona plaća se tako što se ukuca broj
registarskih tablica i takva poruka onda uputi na brojeve 8211 (crvena zona),
8212 (plava zona) ili 8213 (bela zona). Jedna poruka obezbeđuje plaćanje sat vremena
parkiranja, o čemu evidenciju vodi server Parking-servisa, a kontrolu obavljaju
radnici ove službe koji poseduju uređaje pomoću kojih komuniciraju sa serverom
i proveravaju da li je parking plaćen. Svaki pokušaj prevare i izbegavanja plaćanja
praktično je unapred osuđen na neuspeh, a kazne za neuredno plaćanje su znatno
veće od troškova parkiranja.
- Nov sistem parkiranja u gradu je uspostavljen
letos i potrebno je vreme da se svi na njega naviknu. Mnogi vozači su još zbunjeni
i ne znaju kako da se ponašaju kada dođu u centar, zbog čega smo otvorili kol-centar,
koji putem telefona broj 472-41-40 pruža sve informacije o sistemu parkiranja.
Za sada taj centar ima zaista mnogo posla - ističe Jeknić.
R. K.