GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Petak, 14. 10. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Carina još nije dobila uputstvo o naplati dažbina na "domaće" vozilo

Punto iz Italije ulazi bez carine?

Vlada Srbije još nije donela propis o oslobađanju carine za "zastavu 10". Ako to učini, država gubi milione evra

BEOGRAD - Domaći automobil "zastava 10" za sada nije ništa drugo do potpuno strano vozilo koje će biti napravljeno u torinskoj fabrici "Fijat". To je na predstavljanju "domaćeg punta" u Centru "Sava" potvrdio i Zoran Radojević, generalni direktor Grupe "Zastava vozila". Radojević je rekao da će prvih 7.000 automobila "zastave 10" biti sklopljeno u Torinu, sve dok se "Zastava" tehnički ne modernizuje, pre svega u delu sklapanja školjki i u procesu montaže.

Međutim, bez obzira na "potez godine", vlasti u Srbiji nisu odgovorile na niz značajnih pitanja, među kojima su ona o naplati carina na automobile stranog porekla na koja se samo lepe domaće markice, kao i krucijalno - da li srpska automobilska industrija postaje "šrafciger", poput one u Mađarskoj. Da još nema zvaničnih informacija o naplati carine na strani automobil, zbog čega bi državna kasa mogla da bude oštećena za milione evra, potvrđuju i u Upravi carina. I na "Zastavinom" štandu u Novom Sadu ističu da se carina ne plaća "jer je reč o domaćem proizvodu".

Za "dačiju" nema dažbina

Georgijevski je istakao da je sada bilo slučajeva da se iz redovnog postupka oslobode plaćanja carine automobili, i to na osnovu sporazuma o slobodnoj trgovini s Rumunijom, koji podrazumeva i izdavanje uverenja o poreklu robe. - Reč je o proizvodu sa deklarisanim preferencijalnim poreklom, odnosno o automobilima marke "dačija" - dodao je on.

Aleksandar Georgijevski, šef Odseka za poreklo robe u Upravi carina, međutim, ističe da će, prema nezvaničnim informacijama kojima raspolaže Uprava carina, automobil koji će se u Srbiji prodavati kao domaći "zastava 10", dolaziti iz Italije u delovima, pa će se oni sklapati u pogonima u Kragujevcu.

"Po važećoj zakonskoj regulativi, u spoljnotrgovinskom postupku redovno se plaća predviđena stopa carine za tu vrstu robe. Mimo postojeće zakonske regulative Uprava carine nije do sada dobila nikakvo drugačije tumačenje. Dakle, za uvoz tih delova plaća se carina u redovnom postupku", rekao je Georgijevski. Uprava carine, naglasio je on, odnosno odsek koji se bavi poreklom robe i preferencijalima, do sada nije dobio nikakav stav, tačnije tumačenje o eventualno posebnim uslovima pod kojima će se uvoziti delovi za sklapanje vozila "zastava 10".

- Ne mogu da kažem koliko bi kumulativno iznosila carina na delove za takvo vozilo, jer svaki deo ima svoju carinsku stopu. Da li država ubira više ukoliko se carina naplaćuje na delove pojedinačno, ili na finalni proizvod, niko napamet ne može da kaže, jer je to složen račun. Uostalom, proizvod se svrstava u finalni, bez obzira na to što se ceo uvozi u delovima, tako da država ne gubi ništa jer se naplaćuje ceo iznos carine - objasnio je Georgijevski i dodao da ukoliko od nadležnih organa ne stigne nikakvo rešenje o drugačijem načinu carinjenja, Uprava carine će primeniti redovni postupak naplate carine na automobile, odnosno 20 odsto od vrednosti vozila.

I. Krasnić


vesti po rubrikama

^ekonomija

Punto iz Italije ulazi bez carine?
Vlasnik Glasa i Kurira demantuje poreznike
Kioske brane barikadom
 


     


FastCounter by LinkExchange