GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Sreda, 5. 10. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


GLAS otkriva


"Železnice Srbije" početkom godine kupile šest slovenačkih lokomotiva 644

Kupili krševe za tri i po miliona evra

Prodavac anonimna firma CO. Rail LLP iz Londona, a isporučilac nepoznata firma Sib-eks, koja je po lokomotivi dobila više od 80.000 evra

BEOGRAD - Pored poslednje kupovine vozova iz Švedske, gde postoje dokazi da je poslovodstvo "Železnice Srbije" protivzakonito i na krajnje sumnjiv način nabavilo šinobuse, Glas otkriva kako je, po sličnom scenariju, kupljeno šest dizel-motornih lokomotiva starih 33 godine i po neverovatnoj ceni od 605.000 evra po komadu.

Kao u "švedskom scenariju", rukovodstvo se, tražeći saglasnost od Uprave za javne nabavke, poziva na hitnost nabavke. Razlog je opet identičan, samo su datumi drugačiji, odnosno "početkom novembra obezbedili su novac, a predmetne lokomotive moraju da stave u funkciju do kraja kalendarske godine". Što se, naravno, ispostavilo kao netačno, jer su ugovor o lizingu sa Hipo Alpe Adrija lizingom sklopili tek 31. januara 2005. godine, dok su lokomotive stigle još kasnije.

Šta je CO Rail?

Na Internetu smo jedva pronašli firmu CO. Rail LLP, čija je adresa 22 Bentinck street, London, W1U 2AB i registarski broj OC303560. O njoj ne postoji ništa detaljnije sem da je mala firma i da je poslednja analiza računa rađena 31.12. 2003. godine. Čak ne postoji ni telefonski broj ove tzv. kompanije.

Zatim, u postupku sa pogađanjem pozivaju dve firme, Friul eksport iz Trsta i anonimnu Co. Rail LLP iz Londona, čiji je predstavnik, kako piše, M. Čelebić. Za ovu poslednju, Komisija za javne nabavke Železnice Srbije (oformljena 10. decembra, dan posle odluke Upravnog odbora o kupovini slovenačkih "mašina" tipa 644) zaključuje da je povoljnija. Iako su lokomotive stare 33 godina i koštaju po 415.000 evra bez PDV. Nije, takođe, jasno zašto nisu kupljene direktno od slovenačke železnice.

Još čudniji je potez rukovodstva "Železnice" da za isporučioca izabere nepoznatu firmu Sib eks d. o. o, koja je po lokomotivi dobila više od 80.000 evra. Pored toga, na adresi Bulevar revolucije 69, koja je navedena kao sedište ove firme u ugovoru o lizingu, ne postoji ništa slično, dok se ime Sib eksport import pojavljuje na adresi Visokog Stevana 23. Međutim, odgovor, odakle ova firma može se pronaći i u rodbinskim vezama. Naime, prema našim nezvaničnim podacima, firma Sib-eks se tada vodila na ženu Miše Čelebića, predstavnika CO. Raila, kao i to da je do tog posla imala butike.

Da je društvo isporučilaca švedskih i slovenačkih mašina - Šinvoz, Sib eks, i CO. Rail - u dobrim odnosima i da se poznaje potvrđuje i slika iz časopisa Pruga (od 13. 4. 2005. godine), gde Čelebić sedi pored vlasnika "Šinvoza", izvesnog Ivkovića i to na ugovaranju opravke hiljadu vagona u "Želvozu" iz Smedereva. Zaprepašćujući podatak do kojeg smo došli od dobroobaveštenih izvora i poznavalaca železnice je da je tržišna cena ovakvih lokomotiva između 270.000 i 280.000 evra. Zapravo, naše preduzeće preplatilo je ove "dženeral motors" lokomotive bar za 130.000 evra.

U "Železnicama" su pokušali da izvrdaju da su Sib-eks izabrali u dogovoru sa Hipo Alpe Adrija lizingom, dok dokumenta nedvosmisleno pokazuju da je Sib-eksa u poslu po odluci JP "Železnice Srbije". Neverovatno je i to da neki visoki rukovodioci ove firme nikad nisu čili za Sib-eks. Iako smo, prekjuče, dostavili pitanja poslovodstvu "Železnice", i to nakon praznog obećanja da će nas ugostiti, odgovora i dalje nema.

Milan Lađević
Nastaviće se


vesti po rubrikama

^društvo

Kupili krševe za tri i po miliona evra
U penzije "ušla" i cena eksera
Na Svetski dan nastavnika u štrajku 250 škola
Za jedno radno mesto bori se 20 nezaposlenih
Uhapšen zbog falsifikovanja leksikona
 


     


FastCounter by LinkExchange