|
 |
 |
  |
 |
 |
Članovi Penzijskog fonda samostalnih delatnosti u panici zbog
najavljenog spajanja sa PIO fondom
Daj mi da ti ne otmem!
Ova klasična siledžijska rečenica postala je odavno
sinonim za "državu" u kojoj je sve više ludih, a sve
manje zbunjenih. "Veliki Brat" nije zadovoljan pukim
posmatranjem, (kakva vajda od toga). Ne, on mora da otme sve što
se može, pa i ono što se ne može, ako mu je potrebno, a sve u
ime neke daleke i nepostojeće "pravne države".
Ne sumnjam da bi mnogi od nas radije živeli u pravednoj državi
pre nego u "pravnoj državi". Naravno, niko nas ništa
ne pita u zemlji gde skupština može da funkcioniše ako su prisutni
vratari i čistačice (iskoristio bih ovu priliku da se prijavim
na konkurs za bilo koje od ta dva mesta, ako ga ikada bude) i
gde na izbore ne izlazi 50 odsto stanovništva (zadovoljnim ljudima
nisu potrebne promene, mada nedobronamerni pominju apatiju i antipatiju),
i gde samo čitanje novina dovodi većinu čitalaca do stanja teške
nervoze pred anksiozni delirijum.
Zato najnovija ideja ministra i G17 o otpuštanju radnika nije
ništa novo u smislu otimačine, pa se pretpostavlja da će uslediti
još neke: porez na vazduh pri udisaju 8 odsto, a pri izdisaju
18 odsto; sva privatna osiguranja odmah prebaciti na račun G17
banke. Samo malo, o čemu se ovde radi?
O tome da je "država, to je G17" PRISILILA privatnike
da registruju svoj fond kako bi mogla da ga otme! Znači, trebalo
je raditi mafijaški konspirativno kao G17, pa ne bi bilo problema!
LJudi koji su godinama uplaćivali svoj PRIVATNI fond osiguranja
ostaće bez ičega! Samo tako! I ništa se neće desiti...
Jer je ovo Srbija. Velika slova za velike države, mala slova
za male "države".
Sve ovo je jako stimulativno za osiguravajuće kuće, tipa "Delte"
i "NJinnera", čiji osiguranici mogu da se nadaju da
će jednog dana takođe ostati bez ičega, mada su godinama uplaćivali,
jer će nekom novom G17 zafaliti pare za suficit!
Nažalost, u ovoj priči nema pozitivnih likova, niti bilo koga
u Vladi koga treba pohvaliti, naravno, ni u "opoziciji",
jer je cirkus smišljen i napravljen odavno i trajaće još dugo
"dok se Vlasi ne dosete" ili "dok se Vlasi ne odsele".
Jer, jedini razlog što ova "vlast" uopšte ima nad kime
da vlada, ucenjuje i otima, odluka je sveta da ovaj koncentracioni
logor i dalje drži zatvoren. Da se smrad ne širi napolje, imaju
dosta svojega.
I na kraju, pouka za više od milion nezaposlenih: ako imate gde
da odete - idite odmah, nemojte čekati ni sekundu, a ako nemate
- e, onda i sami znate kako vam je...
Maksimilijan Nikolajević stručni savetnik za konsultante
|
 |
  |
 |
  |
 |
 |
Bojkot igre zvane "Loto"
U Lutriji Srbije kažu da su cenu kombincije za
Loto sa 20 podigli na 30 dinara da bi tako povećali fond nagrada.
Mogli su to da postignu i na drugi način, a ne da podižu cenu.
Naime, od ukupne uplate država uzima u startu 50 odsto, a onda
se još i dobici oporezuju sa 20 odsto. To nigde u Evropi nema.
U drugim zemljama je to urađeno na jedan od dva načina. Prvi
je da država za sebe uzima obično po 20-30 odsto od ukupne uplate,
s tim što više nema oporezivanja dobitaka jer se smatra da je
to ovim uzimanjem već učinjeno.
Drugi način je da celokupna uplata ide u fond za nagrade, a onda
se dobici oporezuju sa uglavnom ne više od 20 odsto. Nigde u Evropi
(možda samo u republikama bivše SFRJ) nema prakse kakva je u Srbiji
da se od starta uzima čak 50 odsto, a onda još i oporezuju dobici.
Samo jedan lek je za ovo - bojkot igre zvane "Loto".
Ali, to se neće desiti i to dobro znaju i u državi i u Lutriji.
Znaju da se ovaj osiromašeni narod ni na šta ne može tako polakomiti
kao na mogućnost brzog i velikog bogaćenja.
A tog bogaćenja, naravno, nema i oni koji igraju "Loto"
ostaju još siromašniji, upravo za onoliko koliko su para ostavili
na uplatnom metu. A po neku "sedmicu", kada se desi,
ko zna ko dobija. Novinari koji su imali priliku da dođu u sedište
Lutrije tvrde da su mogućnosti za manipulacije više nego idealne
jer sve kontroliše tek nekoliko ljudi koje niko ne proverava,
niti to može.
Branko Nikolić, Ub
|
 |
  |
 |
  |
 |
 |
Ništa bez ličnog primera
Stanovnici novobeogradskog naselja Dr Ivan Ribar
nedavno su "nagrađeni" izgradnjom teretnog aerodroma
"Beograd", a zatim i odlukom gradskih vlasti da se u
njihovoj neposrednoj blizini postave kontejneri za ljude (Rome)
koji žive u nehigijenskim naseljima. Dok na prvu odluku, koja
će im nesumnjivo znatno pogoršati uslove stanovanja, nisu reagovali,
na drugu jesu. Smatrajući da će im susedstvo ljudi koji nisu navikli
na život u gradu doneti razne nevolje (uz ostale, i smanjenje
vrednosti njihovih stanova), organizovali su proteste, zaustavljali
saobraćaj kroz obližnje saobraćajnice, sakupljajući potpise i
šaljući žalbe na mnoge strane.
Na njihove svakodnevne proteste reagovali su ljudi iz vlasti,
zatim i razni humanisti, organizovano i pojedinačno. Oni su oštro
osudili "netrpeljivost, rasizam i samoživost..." Novobeograđana
"koji ne žele da pomognu svojim ugroženim sugrađanima".
Možda su u pravu što tako govore. Ipak, umesto krupnih reči kojima
negoduju na ponašanje stanovnika ovog naselja, svoju plemenitost
verovatno bi najcelishodnije ispoljili zahtevajući od gradskih
vlasti da pomenute kontejnere postave u njihovom komšiluku. Uvek
i u svemu najbolji je lični primer.
Vojislav M. Stančić, Beograd
|
 |
  |
 |
  |
 |
 |
O Dubrovniku
Čitajući Vaše utiske o Dubrovniku, ostao sam jednostavno
bez riječi!!! Pa, znao sam da neki Srbi mrze Hrvatsku i Dubrovnik
(dokazali 1991), ali da je tako mrze, da pišu takve laži i gluposti,
stvarno ne! "U Dubrovniku samo Rusi, skoro nijedna jahta
ili neki veći brod, malo kupaca itd."! Pa taj vaš reporter
ili novinar ili je slep ili gluv, ili je veliki anti-Hrvat, ili
pati od ljubomore, ili, ili - ja ne znam šta bih još pitao! Bio
sam kod kuće na odmoru u Kamenarima (Crna Gora) i, pošto mi brat
vozi turistički autobus, bio sam sa njim sedam puta u Dubrovniku,
poslednji put 4. avgusta. Nisam išao tamo jer mi se vozi sa autobusom,
nego jednostavno poći u Dubrovnik je nešto neverovatno lepo.
Taj grad ne da je pun turista, nego jednostavno više nema mesta
ni u jednom hotelu, osim u privatnom smeštaju. Svakog petka i
subote tamo u staru luku dolaze turistički luksuzni brodovi koji
dovezu, svaki od njih, preko 2 hiljade turista.
U novoj luci, u Gruzu, dolaze svaki dan takvi brodovi, tako da
su ukupno do sad od 5. meseca doveli ukupno 250 hiljada turista.
Što se tiče jahti, neka vaš tzv. novinar stavi naočare pa neka
pođe u Marinu "Mokosica", pa će videti one jahte koje
"nije" video. Poći u Dubrovnik a ne posetiti i videti
hotel "Hilton", "Argentina", "Vila Dubrovnik"
"Ekscelzior" i druge hotele u kojim odseda princeza
od Monaka, kralj Jordanije, glumica Šeron Stoun, (kupila kuću
u Dubrovniku) itd. onda ste nešto propustili.
Zahvaljujući takvoj popunjenosti Dubrovnika u Crnu Goru svakog
dana dolaze autobusi puni stranih turista od kojih i Crna Gora
ima veliku korist. Crna Gora i Dubrovnik, hvala Bogu, opet odlično
sarađuju u svim stranama, a posebno u turizmu. Uređenje našeg
novog graničnog prelaza omogućilo je i još bolju saradnju i prijateljstvo
sa Hrvatima, pogotovo nakon govora predsednika Vujanovića koji
je rekao "ovde je granica Crne Gore i idemo u Hrvatsku sa
prijateljskim namerama i nikad nas više neće niko lažima uvući
u neprijateljstvo sa komšijama Hrvatima!!!"
Ako bude sreće, pa ćemo i mi, Crnogorci, slaviti nezavisnost,
a onda će doći neki novinar iz Glasa Javnosti pa će i o nama pisati
takve gluposti kao o Dubrovniku sad.
Evo šaljem vašem novinaru nekoliko mojih utisaka iz Dubrovnika.
Ja nosim naočare, ali ipak sam ovo i još dosta više video, i nisam
ljubomoran ako Dubrovčanima napokon dobro ide, a zašto i ne nakon
svih tih strahota koje su preživeli.
Pokušajte biti realni i pišite pošteno kao i dosta ostalih srpskih
novina, pa i ako se radi o vašim neprijateljima Hrvatima.
Pozdrav iz Nemačke, Niko V.
|
 |
  |
 |
  |
 |
 |
Taksi služba kao dedovina
Kao i mnoge delatnosti u Beogradu, tako je i taksi
prevoz već decenijama u rukama jedne privilegovane i monopolističke
grupacije ljudi, koja tu delatnost smatra svojom dedovinom. Kako
inače objasniti kršenje zakona gradskih čelnika Skupštine Beograda,
koji ne skrivaju svoj žal zbog gubitka zakonske moći da sami odlučuju
ko može da se bavi taksi prevozom.
Član gradskog veća, izvesni Marković, komediografski kaže: "Ako
se daju dozvole svim zainteresovanim taksi vozačima, nikome se
neće isplatiti da se bavi tim poslom u Beogradu". Zabrinutost
ovog gradskog funkcionera je zapravo lažna, njega više muči nešto
drugo, a to je gubitak zakonodavne moći koja grad i njegove čelnike
lišava prava da odlučuju ko može da se bavi taksi prevozom.
Ograničavati broj taksi vozača je isto kao ograničiti broj ljudi
koji u toku jednog dana mogu da se kreću po beogradskim ulicama
i trgovima, da ne bi pravili gužvu. Međutim, nešto drugo je tu
u pitanju: samo 30 odsto taksi vozača u Beogradu stvarno živi
od te delatnosti, i to im je jedini izvor prihoda za život.
Svi ostali se tom delatnošću bave iz hobija, a najčešće im je
to dopunska delatnost uz neki drugi, prioritetniji posao. Svaki
drugi automobil taksi vozača u Beogradu izgleda kao da je upravo
izašao iz nekog od auto-otpada. Zato nije čudo što su takvi monopolisti
ustali u odbranu svog privilegovanog položaja, ne libeći se čak
da daju podršku lično gradonačelniku Bogdanoviću u nakani da krši
važeći Zakon o drumskom saobraćaju.
Umesto da velika konkurencija zainteresovanih taksi vozača bude
sito i rešeto za one koji žele da isti taksi-prevoz bude mnogo
bolji, unapređeniji, pošteniji, komforniji, čistiji i svakako
uljudniji. Umesto toga, imamo na sceni mali rat privilegovanih
vozača koji su se baš uplašili konkurencije na ulicama Beograda,
a da čudo bude veće, u tome im pomaže niko drugi do čelnik gradske
skupštine i gradskog veća grada Beograda. Demokratski, nema šta,
šteta što to nema veze sa zakonom i moralom.
Milutin Mlađenović, Beograd
|
 |
  |
|
|