GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utrorak, 19. 7. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Stručnjaci merkaju pogodna mesta za pokretanje turističke privrede

Dunav i salaši šansa za turizam

Prioritet predstavlja projekat za uređenje obala Dunava i njihovo opremanje za razvoj nautičkog turizma, jer je u toj oblasti potrebno najmanje ulaganje

NOVI SAD - Stručnjaci uključeni u posao na izradi Strategije turizma Srbije borave u Vojvodini, gde prikupljaju podatke o potencijalima i razvojnim mogućnostima pokrajine u ovoj privrednoj oblasti. Reč je o prvoj fazi projekta, koji je pre dva meseca započeo pod okriljem Ministarstva turizma, s ciljem da se definišu ključni investicioni i razvojni projekti koji mogu pokrenuti "točak" turističke privrede u našoj zemlji.

- Ovde je na prvom mestu Dunav, sa svojim mogućnostima koje su sjajno iskorišćene u njegovom gornjem toku. Onda, svakako, dolazi ono što se zove siti-brejks, a odnosi se na oblikovanje prepoznatljive turističke ponude u gradovima širom pokrajine. Sjajnu šansu pruža i sistem salaša, u kojem salaši neće biti jednoobrazni kao sada, već će nositi specifičnost regiona u kojem se nalaze i koji će imati kompletnu, profesionalnu uslugu, a ne kao sada samo mogućnost spavanja i jela - kaže jedan od nosilaca projekta Miroslav Dragičević iz konsultantske kuće "Horvat konsalting" iz Njujorka.

Odgovornost je na nama

- U ovaj posao uključili smo stručnjake iz drugih zemalja, ali ključnu ulogu ipak moraju imati lokalni "igrači". Odgovorni ljudi sa ovog područja moraju odrediti šta je to prioritetno i u kojem pravcu oni žele da razvijaju turizam, a ne da im neko sa strane to nameće i radi umesto njih - ističe Dragičević.

Dragičević tvrdi da je u turizmu najvažnije ideja i volja da se ona realizuje, što, kako navodi, pokazuje i primer festivala "Egzit" u Novom Sadu, ili Svetskog ekonomskog foruma u Davosu. Glavni konsultant na projektu izrade Strategija turizma Srbije ističe i da su vodeće turističke zemlje u današnjem svetu one koje nemaju more i da cena usluge više nije presudna.

- Postoji čitav niz turističkih proizvoda koji pojedinim zemljama donose ogromnu zaradu. Takav je bird-vočing (posmatranje ptica), na čemu Kostarika godišnje zaradi milione dolara. Sličan primer je i ronjenje, koje je na pojedinim područjima toliko razvijeno u turizmu da se obrće i po 200-300 miliona dolara po sezoni. Potencijalne šanse ovde su lovni turizam, ili razvoj jahačkog sporta, jer danas u svetu imate stotine hiljada ljudi kojima je jahanje strast i ne žale pare da tu strast zadovolje - navodi Dragičević.

Prema nepodeljenom mišljenju, prioritet u realizaciji ipak mora imati projekat vezan za uređenje obala Dunava i njihovo opremanje za razvoj nautičkog turizma, budući da je u toj delatnosti, kako se procenjuje, potrebno najmanje ulaganje, a da je vraćanje uloženih sredstava najbrže. Podatak de se u gornjem toku ove reke godišnje evidentira oko 10 miliona priveza različitih brodova, dovoljno govori o mogućnosti za dobru zaradu.

- Prosečna cena priveza je 10 evra, što jasno govori o kojim zaradama se radi, čak ako uopšte ne računamo ostale usluge koje možemo pružiti gostima. Zbog toga je ovaj projekat svrstan na listu 14 prioritetnih razvojnih poduhvata u razvoju Pokrajine. Ovaj projekat trebalo bi da predstavlja i deo buduće strategije razvoja turizma u Srbiji, čiju izradu svesrdno podržavamo - ističe potpredsednik PIV-a Tihomir Simić.

R. Kukobat


vesti po rubrikama

^Vojvodina

Dunav i salaši šansa za turizam
Svađe potresaju Institut u Kamenici
Na aukciji četiri zrenjaninska preduzeća
 


     


FastCounter by LinkExchange