GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 8. 7. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Gradske vlasti traže razgovor sa predstavnicima vlade i JAT-a o poziciji aerodroma "Konstanin Veliki"

Niška pista zvrji prazna

Ovo je prvi put da nema letova ka crnogorskom primorju. Gradski menadžer tvrdi da JAT ignoriše Niš kao vazdušnu luku

NIŠ - Gradski menadžer Vlastimir Đokić najavio je da će sa gradonačelnikom Smiljkom Kostićem zatražiti susret sa menadžmentom JAT-ervejza, a zatim i sa najvišim predstavnicima Vlade Srbije kako bi dobio odgovor na pitanje zašto, i usred turističke sezone, pista aerodroma "Konstantin Veliki" uglavnom zvrji prazna.
- Građani s pravom negoduju i pitaju se zašto JAT ne leti iz Niša do crnogorskog primorja, mediteranskih turističkih destinacija, ali i do većih poslovnih centara u Evropi. Oni s pravom traže i da se ovim povodom energičnije oglasi gradsko rukovodstvo, pa ću zato sa gradonačelnikom ovih dana zatražiti ozbiljne razgovore o poziciji niške vazdušne luke u Srbiji - rekao je za Glas menadžer Đokić. Napominje da je nedopustivo da se JAT i Beograd odnose prema Nišu kao prema provinciji i "mlađem bratu" koji će dobijati "na kašičicu" i "onoliko koliko mu se udeli u prestonici".

"Preletanje" Niša

U redovan saobraćaj sa niškog aerodroma u ovo leto se ušlo samo sa jednom redovnom linijom, a to je Niš-Cirih. Na toj relaciji "Jat-ervejz" leti dva puta sedmično, a crnogorski "Montenegro-erlajnz" četiri puta. A od turističkih čarter letova, tu su jedino čarteri koje dva puta sedmično do Antalije u Turskoj organizuje niška Turistička agencija "Mondorama".
Mnogi građani zainteresovani za avionski prevoz do crnogorskog primorja, ili destinacija u Turskoj, Grčkoj, Bugarskoj, Egiptu i Tunisu, s pravom negoduju što im se nude jedino letovi iz Beograda. Oni još pitaju i zašto JAT ne bi u vreme turističke sezone, polazeći iz Beograda, sletao i na niški aerodrom?

Kaže i da je nedopustiv stav vlade da niški aerodrom i gradsko rukovodstvo bez njene saglasnosti ne mogu da pregovaraju sa stranim kompanijama o uvođenju redovnih linija iz Niša. Time se, ocenjuje Đokić, na štetu Niša i njegovih građana, štiti JAT kao nacionalna aviokompanija, koja istovremeno ignoriše Niš kao vazdušnu destinaciju.

- Pored opravdane srdžbe građana, pravo da se ljute imaju i donatori iz Vlade Kraljevine Norveške koji su za rekonstrukciju niškog aerodroma dali 4,5 miliona evra, a najavljena su i nova značajna ulaganja u naš grad, jer veruju da je on značajan saobraćajni, privredni i kulturni centar Srbije. U razgovorima sa JAT-om i predstavnicima vlade, nećemo biti zadovoljni ako pokušaju da nas "odobrovolje" tako što će pustiti nekoliko nedeljnih letova u turističkoj sezoni. Jer, naša je procena da pored Ciriha postoji interesovanje, a samim tim i ekonomska opravdanost, za uvođenje redovnih linije iz Niša za Moskvu, Pariz, Istanbul, Atinu i još neke evropske ili afro-azijske centre - kaže gradski menadžer.

Direktor Aerodroma Radisav Radojković istakao je da je iz JAT-a kasno stiglo obrazloženje da sezonska linija Niš-Tivat ne može da se uvede iz tehničkih razloga.

- Dovedeni smo u vremenski tesnac tako da ne možemo obezbediti nekog drugog prevoznika na toj relaciji. Ovo je prvi put da iz Niša nema letova ka Crnogorskom primorju. Jer, za Tivat se letelo i u najkriznijim godinama i u vreme sankcija. Kod nas ne postoje nikakve prepreke za saradnju s JAT-om, ali izgleda da ih ima u strategiji razvoja vazdušnog saobraćaja u Srbiji i sagledavanju niške luke u svemu tome - izjavio je za Glas Radojković.

Napominje da aerodrom u Nišu ima strategiju i program srednjoročnog razvoja i da ne odustaje od inicijative da taj razvoj ne teče samo "pod kapom države i nacionalne kompanije".

- Svi argumenti o broju putnika zainteresovanih za sezonske i redovne linije, kao i za kargo-prevoz na našoj su strani. Već se najavljuju i zimski letovi sa turistima iz Engleske koji će ići na Kopaonik i zato verujem da je pitanje dana kada će i tržište vazdušnog saobraćaja u Srbiji morati da se liberalizuje i prepusti konkurenciji kao i u Evropi - rekao je direktor Radojković.

M. Doderović


vesti po rubrikama

^Niš

Niška pista zvrji prazna
Meštani naselja Čalije konačno isterali pravdu na sudu
DS optužuje Kostića
Iranci hoće MIN-ove vagone
 



     


FastCounter by LinkExchange