GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

sreda, 6. 7. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Manjak subvencija ugrozio poslovanje saobraćajnog preduzeća "Nišekspres"

Grad ostaje bez gradskog prevoza?

Pet sela već tri dana odsečeno od sveta. Dogovor o subvencijama i njihovoj visini nije postignut jer u budžetu, kako tvrde nadležni u gradu, nema para za ovu namenu

Meštani niških sela Cerje, Kunovica, Bancarevo, Kravlje i Sićevo već tri dana su odsečeni od sveta jer je gradsko prevozničko preduzeće "Nišekspres" ukinulo sve polaske za ove pravce, sa obrazloženjem da nemaju dovoljan broj autobusa. Meštani ovih sela su na ovakvu odluku gradskog prevoznika reagovali pokušajem blokade "Nišekspresa", ali je tridesetak traktora, kamiona i automobila, kao i stotinak razjarenih seljaka, pretprošle noći policija zaustavila u selu Kamenica.

Skuplje karte

U razgovorima sa gradskim čelnicima, rukovodstvo "Nišekspresa" je upozorilo da će u najskorije vreme zahtevati poskupljenje prevoza, s obzirom na to da su sadašnje cene obezvređene, posle poskupljenja naftnih derivata.

Povodom ovog problema hitno je održan sastanak rukovodstva "Nišekspresa" sa predstavnicima grada na kojem je dogovoreno da se gradskom prevozniku već danas isplati 22,5 miliona sredstava odobrenih prošle godine, na ime troškova remonta autobusa i subvencionisanja prevoza na liniji Niš - Knez Selo, a da se ponovo uspostavi minimum polazaka ka selima koja su ostala bez autobuskog prevoza. Međutim, na ovaj način nije rešen problem poslovanja "Nišekspresa" kojem su neophodne subvencije s obzirom na to da prodajom karata ovo preduzeće pokriva samo 50 odsto troškova poslovanja u gradskom saobraćaju.

Rukovodstvo "Nišekspresa" upozorilo je da su im vozila stara 17 godina, da su neka i po dva puta reparirana dok su jedan broj autobusa morali da isključe iz saobraćaja zbog tehničke neispravnosti, koja je ugrožavala bezbednost putnika. Baš to, je prema, obrazloženju rukovodstva ovog preduzeća, bio motiv ukidanja pojedinih linija gradskog saobraćaja zbog čega je pet sela ostalo bez autobuskog prevoza. Oni su zatražili da im grad iz budžeta subvencioniše gradski prevoz, upozoravajući da je to praksa ostalih gradova u Srbiji.

Međutim, dogovor o odobravanju subvencija i njihovoj visini nije postignut, s obzirom da, prema obrazloženju gradskog rukovodstva, u budžetu nema sredstava za ovu namenu. Kao mogućnost da "Nišekspres" ipak dobije neke pare od grada, pominje se donacija "Filip Morisa" namenjena lokalnoj samoupravi, čiji bi se deo eventualno usmerio ka gradskom prevozniku.

"Nišekspres" već godinama upozorava da mu gradski prevoz donosi samo gubitke i zahteva da se grad uključi u njegovo finansiranje. Prilikom razgovora sa prethodnim gradskim rukovodstvom pominjala se cifra od 560 miliona dinara na godišnjem nivou, ali tadašnja lokalna vlast nije želela da izađe u susret "Nišekspresu" ističući da ne postoji pravni osnov za odobravanje sredstava jer nije reč o gradskom javnom preduzeću, te da bi budžetska "injekcija" ovom preduzeću išla na štetu drugih korisnika gradske kase.

Rešenje ovog problema pokušano je i raspisivanjem tendera za obavljanje funkcije gradskog javnog prevoza, ali nijedno drugo prevozničko preduzeće nije bilo zainteresovano za ovaj posao.

D. K.


vesti po rubrikama

^Niš

Grad ostaje bez gradskog prevoza?
Spasioci na svim bazenima
Bošku Ristiću prete smrću
Druga šansa za upis
 



     


FastCounter by LinkExchange