GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Ponedeljak, 16. 5. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Obustavljena izgradnja i popravka skoro svih saobraćajnica u Srbiji

Rupe na putevima i u budžetu

Za održavanje autoputeva potrebno je 660 miliona, a za investicije 2,7 milijardi dinara, kažu u Republičkoj direkciji za puteve

BEOGRAD - Za radove na srpskim putevima već nekoliko meseci nema ni dinara pošto je na računu Republičke direkcije za puteve za takve investicije "nula", upozorava Milutin Štrbić, načelnik odeljenja za autoputeve ove direkcije.

- Takav "koncept" poguban je za našu putnu privredu, za preduzeća koja rade u ovoj delatnosti, za putnike, a da ne pričamo o tome koliko će se povećati šteta zbog neblagovremenog i neadekvatnog održavanja. Za svaki neuloženi dinar u tekućoj godini, u sledećoj treba uložiti do 1,50 dinara više - naglašava Štrbić.

U decembru prošle godine Republička direkcija za puteve donela je odluku o obustavi radova na svim investicionim projektima koji se finansiraju iz budžeta Direkcije. Taj nalog obnovljen je u martu ove godine zbog daljeg nedostatka sredstva za finansiranje. Sada se vode razgovori na nivou Vlade Srbije, ministarstava finansija i kapitalnih investicija i Direkcije za puteve o načinu obezbeđenja novca.

Republička direkcija za puteve ispostavila je zahtev za 660 miliona dinara koji će se iskoristiti za održavanje autoputeva, a 2,7 milijardi potrebno je za investicije samo na autoputevima. Trenutno stanje u budžetu Direkcije je takvo da, kada se odbiju dugovanja, dospele rate i ostali troškovi, za održavanje putne mreže ostaje samo 30 odsto.

- Prateće posledice besparice su i povećani troškovi zbog odštetnih zahteva izvođača radova, obustave posla i neadekvatna konzervacija, pa do toga da će ta preduzeća morati da otpuštaju zaposlene i da se zadužuju kod komercijalnih banaka da bi ostala likvidna. Osim toga, ugovori o davanju kredita evropskih institucija obavezali su Vladu Srbije da poveća izdvajanja iz budžeta ili da pronađe druge izvore za putnu privredu. Ako država to ne obezbedi, gubi poverenje, pa će se suziti i mogućnosti za dobijanje novih pozajmica - kaže Štrbić.

Inače, u ovo vreme radovi bi trebalo da teku punom parom, kako na autoputu Novi Sad-Beograd, tako i na drugim deonicama. Iskrsao je problem i kod izgradnje leve trake autoputa, na izlasku iz Novog Sada do mosta Beška, jer Ministarstvo finansija nije potpisalo kredit Evropske investicione banke i Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj, koji iznosi blizu 200 miliona evra.

U Direkciji očekuju da će se to, ipak, desiti uskoro i da će kredit postati dostupan ovog meseca. "Imamo apsurdnu situaciju, završili smo tendere, imamo potpisane ugovore, odabrane izvođače, a ne možemo da počnemo s radovima. Niz tendera je u toku, ali ni njih ne možemo da sprovedemo bez saglasnosti Ministarstva finansija - objašnjava Štrbić.

Čeka se i početak rehabilitacije desne trake od Novog Sada do Beograda u punoj dužini, uključujući rehabilitaciju svih objekata. Negde se ipak nešto radi, pa je tako na autoputu Beograd-Niš, na deonici od Požarevca do Velike Plane, u toku rehabilitacija, kao i na deonici od granice sa Hrvatskom do Beograda.

A. Matić

antr

Uz sve nevolje i kolotrazi

Pošto se na potezu Novi Sad-Beograd saobraćaj odvija uz zatvoren sistem naplate putarine, rekonstruisaće se šest postojećih petlji. Zatvoren sistem putarine ne postoji ni na jednom autoputu u Srbiji, osim na ovom delu. "Zato se neki od Novog Sada do Beograda voze džabe, a neki plaćaju više za kraće deonice", kaže Štrbić.
Kolotrazi na desnoj traci od Dunava do Beograda u najgorem su stanju, čak ne bi bilo ni isplativo da se privremeno saniraju.


vesti po rubrikama

^ekonomija

Obustavljena izgradnja i popravka skoro svih saobraćajnica u Srbiji
Kraj sukoba u Mobtelu?
Krediti za adaptaciju stanova
 


     


FastCounter by LinkExchange