GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 26. 4. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Mladi balet iz Liona večeras zatvara Beogradski festival igre u BDP-u

Sa telom se radi kao s plastelinom

Žan Klod Sijapara, direktor kompanije govorio o načinu školovanja I baletskoj sceni Francuske. Umetnici iz Liona gostovali u Budimpešti i Debrecinu

Umetnici iz Francuske, okupljeni u trupi "Mladi balet iz Liona", svečano će zatvoriti 2. Beogradski festival igre, u 20 časova na Velikoj sceni BDP-a, sa programom pod nazivom "Od klasike do savremene igre". Četiri zanimljive koreografije Roberta Norta, Dominik Bakua, Žaka Garnijea i Frederika Leskura, izvešće 19 igrača starosti od 18 do 25 godina, putujući kroz različite igračke žanrove, podjednako uspešno.

U sklopu desetodnevne turneje ovaj francuski ansambl je obišao Debrecin, Budimpeštu i Beograd donevši neke nove informacije o svetu igre, načinu obrazovanja, pedagogiji, o čemu je opširnije govorio Žan Klod Cijapara, direktor Mladog baleta iz Liona.

- Sve počinje na Nacionalnom konzervatorijumu za igru i muziku u Lionu, gde igrači stiču visoko obrazovanje studirajući četiri godine i to besplatno, jer nas finansira država. Polaznici se opredeljuju za klasičan ili savremen odsek, koji godišnje prima po 12 studenata. Na klasičan odsek se upisuju mladi od 15. do 18. godine starosti, a na savremenu igru od 16. do 20 godine. Igrači stiču, pre svega, praktična iskustva na turnejama ili gostovanjima. Na kraju dobijaju diplomu. Ali je jasno da ne ostvare svi igračku karijeru, ne mogu da izdrže do kraja ovaj poziv i bave se nečim srodnim - kaže nekadašnji igrač i koreograf, a sada pedagog i direktor Mladog baleta iz Liona.

- Trudimo se da mlade na Konzervatorijumu pripremimo na tu mogućnost da će se nečim drugim baviti. Oni moraju da shvate da život nije lak i da moraju da nauče mnogo toga van igre što im može koristiti. Dakle, mi ih formiramo, stvaramo od njih jake figure, dajemo im "betonske" temelje, a nadgradnja zavisi od njih. Igračima je veoma teško da idu iz jedne predstave u drugu, a mi ih baš to učimo, da s lakoćom idu iz jednog stila igre u drugi. Od ove ekipe, koju ćete videti u Beogradu, mnogo je njih već našlo posao u francuskim trupama.

O igri u Francuskoj Sijapara daje zanimljivo mišljenje i nove termine koji kod nas ne postoje:
- Baletska scena u Francuskoj je veoma raznovrsna, možete da vidite sve što postoji. Poslednjih godina je postalo uobičajeno da mnogi belgijski korerografi rade kod nas. A Žerom Bel i Frederik Framon predstavljaju novi koncept antiplesa. Upravo je na Bijenalu u Lionu prikazana takva koreografija koja je "ne-igra" i, hteli ili ne, ne ostajete ravnodušni.

Kada se sa telom radi kao sa plastelinom niste indiferentni. To vas podstakne da mislite kako je igra, u stvari nastala iz tog plastelina, koji se rasteže tu pred vama. Na kraju ostaje pitanje - gde počinje i gde se završava umetnost? Ipak, umetnik treba da bude otvoren prema svim formama i publiku treba naučiti da bude otvorena, što upravo radi i vaš Beogradski festival igre.

B. Lijeskić


vesti po rubrikama

^kultura

Mladi balet iz Liona večeras zatvara Beogradski festival igre u BDP-u
Filmovi Mikelanđela Antonionija u Kinoteci
Put u nepoznato
Preminuo književnik Čedomir Mirković
 


     


FastCounter by LinkExchange