BEOGRAD - Iako zvanična pravila o ponašanju
državnih institucija i medijskih kuća u danima kada je u zemlji
proglašena žalost ne postoje, na svim zgradama državnih organa
juče su bile istaknute zastave na pola koplja, dok su elektronski
mediji svoje programske šeme prilagodili situaciji. Tako se na
većini televizija juče nije mogla čuti muzika, osim ozbiljne,
a mnoge televizijske kuće smanjile su i svoje reklamne blokove,
iako je to svakako najkomercijalniji deo programa.
Direktor RTV B92 Veran Matić rekao je da budući da ne postoje
propisana pravila o programskoj šemi za vreme dana žalosti, svaka
televizija odlučuje kako će organizovati i prilagoditi svoj program.
- Tokom jučerašnjeg dana, RTV B92 nije emitovao reklamne blokove,
humorističke serije, MTV i telešopove - rekao je Matić.
Za sličnu programsku šemu opredelila se i televizija Pink. Tatjana
Vojtehovski-Stevanov, zadužena za odnose s javnošću u ovoj kući,
rekla je da ova televizija apsolutno poštuje Dan žalosti i da
je svoju programsku šemu prilagodila jučerašnjim uslovima.
- Na RTV Pinku juče nisu emitovane humorističke emisije, poput
"Nikad izvini", kratke forme Laneta Gutovića i Seke
Sablić, "Skrivena kamera" i reklame. Tokom jučerašnjeg
dana gledaoci su na našoj televiziji mogli da prate informativne
emisije, serije i filmove - rekla je Vojtehovski-Stevanova.
Da se, ipak, sve TV kuće nisu pridržavale nepisanih pravila,
potvrđuje i jagodinska TV Palma plus, koja je tokom jučerašnjeg
dana u popodnevnim časovima emitovala hot-lajn reklame. Bez obzira
na to što u našoj zemlji još ne postoji zakon koji će sankcionisati
takvo ponašanje medijskih kuća, postavlja se pitanje gde su granice
pristojnosti.
O. N. S.