GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Nedelja, 10. 4. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Samuel Murez, zvezda pariskog baleta, povodom gostovanja na otvaranju Drugog beogradskog festivala igre, govori za Glas

Veliki koreografi su sreća za igrača

Pina Bauš postavila "Posvećenje proleća" za Martineza, a naredne godine sledi "Orfej i Euridika" u istom tandemu

Bavljenje koreografijom je veliki izazov. Večeras u Centru "Sava" 14 igrača Pariske opere posle pola veka ponovo na domaćoj sceni.
Na gala večeri pod nazivom "Zvezde pariskog baleta" u 20 časova, u Centru "Sava" predstaviće se 14 briljantnih umetnika iz Francuske, nakon kraće besede kojom će Alkis Rafits, predsednik Međunarodnog saveta za umetničku igru pri Unesku, svečano otvoriti Drugi beogradski festival igre.

Biće to prilika da se uživa u atraktivnim duetima i delovima poznatih baleta "Rajmonda", "Don Kihot", "Romeo i Julija", "Bahti"... , u koreografijama Rudolfa Nurejeva, Vilijama Forsajta, Keneta Mekmilana, Harolda Landera. Pored briljantnog igračkog para Anjes Letestu i Hose Martineza, kod nas će doputovati i Sabrina Malem, Mirijam Old Brem, Matild Frustej, Ludmila Paljero, Stefani Bujon, Florian Manjen, Stefani Ronberg, Kristof Duken, a kao njihova izvidnica, u Beograd su prvi stigli baletski umetnici Aleksis Saramite i Samuel Martinez.

Koristeći tu vremensku prednost, uspeli su da obiđu grad, omirišu atmosferu i provedu veče u Skadarliji sa tamburašima. Samuel Martinez, dvadesetdvogodišnjak, igra već četiri sezone na sceni Pariske opere u solističkim rolama. Kao vrstan učenik Žilbera Majera, iza sebe ima saradnju i sa takvim koreografom kakva je Pina Bauš.

Naš balet prolazi kroz veliku krizu pa bi bilo zanimljivo da nam opišete kako izgleda jedna vaša sezona u Pariskoj operi?
Veoma sam srećan što imamo izuzetne direktore u pozorištu i što nam Ministarstvo kulture Francuske pomaže enormno, tako da imamo priliku da izvedemo mnogo predstava. Igramo 11 do 12 produkcija, a svaka ima od osam do trideset izvođenja u sezoni, koja traje od avgusta do polovine juna. Zanimljivo je kako radi ova velika baletska kompanija - jedan deo ansambla radi klasične balete, drugi savremene, tako možemo da prezentujemo različite stilove. Inače, do sada sam gostovao uglavnom u Aziji, kod vas sam prvi put i zadovoljan sam vašom dobrodošlicom.

Vi ste učili u školi Pariske opere, a potom ste tu i angažovani, šta je najvažnije u karijeri baletskog umetnika?
Veliko iskustvo sam stekao baš u Pariskoj operi, a sreća je što sam odmah počeo da radim sa velikim koreografima. Ipak, najvažnija stvar za igrača je da učestvuje u procesu nastajanja predstave jer to obogaćuje. Pogotovo ako naiđete na koreografa koji baš za vas radi neku ulogu.

Verovatno govorite iz ličnog iskustva, ko je vama pomogao?
To je Laura Skoci, koreograf iz Italije, u njenoj predstavi "Sedam smrtnih grehova" imao sam rolu pevača. Ali, najvažniji bio je rad sa Pinom Bauš, koreografom, koja je za mene postavila "Posvećenje proleća" u Pariskoj operi. Po njenoj ideji scena je pokrivena zemljom, a mi smo na toj podlozi igrali. Sa njom je sjajno raditi. Ona ove godine priprema "Orfeja i Euridiku". Prošao sam audiciju i čim se vratim iz Beograda, počeću da radim na tome.

Šta vas posebno motiviše da radite i usavršavate se?
Uvek sam osećao potrebu da se bavim koreografijom, sve je počelo tako što sam prvo improvizovao... Do sada sam uradio jednu koreografiju u formi kratkometražnog filma, a druga je bila veoma specifična i predstavio sam je prošlog novembra u hotelu "Krijon". Trenutno osmišljavam koreografiju koja će biti izvedena sledeće sezone u Pariskoj operi, u okviru ciklusa "Igrači koreografi".

B. Lijeskić


vesti po rubrikama

^kultura

Veliki koreografi su sreća za igrača
Uz izložbu "Transkaligrafija" Jelene Marković
Memoari Džejn Fonde
Strip - o - rama: "Konstantin", filmska verzija hit stripa "Helblejzer"
 


     


FastCounter by LinkExchange