[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 18. 3. 2005.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Biljana Srbljanović o komadu "Moj otac igra loto", saradnji s Mijačem, životu između Pariza i Beograda

Svuda sam privremeno,

čak i kad sam kod kuće

Ne doživljavam komad kao program političke stranke pa da imam obavezu da budem razumna kad je o budućnosti reč. Čini mi se da bi svi konačno odahnuli kada bih rekla da su mi sva izvođenja sredili masonski i gej lobi

Novi komad Biljane Srbljanović, u inscenaciji Dejana Mijača, svoju premijeru imaće u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (druga polovina aprila), s izuzetnom glumačkom podelom (Isidora Minić, Svetozar Cvetković, Boris Isaković, Aleksandra Janković, Rade Marković, Renata Ulmanski...). Naslov komada - "Moj otac igra loto" - samo je puka koincidencija s loto groznicom koja već više nedelja trese našu zemlju. Srbljanovićeva je životnu neumitnost - starenje - postavila "naglavačke": budućnost ne pripada onima kojima je, po prirodi stvari, data.

Na početku komada kažete da su junaci "stari, a naročito oni najmlađi". Tri generacije (čak i četvrta, dete) intenzivno, ali sasvim različito, doživljavaju taj proces. Ko u tome najbolje prolazi? Zašto ne ostavljate trunku nade onima koji su, bar generacijski gledano, još daleko od kratkodnevice?
- Znate, ja ne doživljavam komad kao program političke stranke pa da imam obavezu da budem razumna, objektivna, da na taj način govorim o stvarima, posebno o budućnosti. To je pozorište, to nije moralni manifest, to je komad o nekim izmišljenim ljudima koji samo liče na neke ljude koje svi znamo. A pozorište, samim tim što postoji, samim tim što stvara nešto - nudi tu trunku nade.

Urbana kuvarica

Možda je manje poznato da ste i "urbana kuvarica". Da li planirate da kulinarske kolumne iz Yellonj Cab-a objavite, ili ćete ih ostaviti tako razbacane, čime bi se i mogućnost njihovog "izvođenja" svela na znatno manju meru?
- Yellonj Cab za mene su najzanimljivije beogradske novine, imaju ozbiljan tiraž i što je najvažnije - ozbiljnu ekipu ljudi koja ih uređuje. To su jedne od retkih novina u kojima možete da pročitate tekstove o umetnosti, a da se ne hvatate za glavu od dosade ili gluposti. Ja sam kuvarica-autodidakt, a moj neobrazovani entuzijazam dopušta mi da pišem samo tako - neobavezno.

Posle "Amerike", Vaš komad ponovo režira Dejan Mijač. Da li je reč o bliskosti dva poetika?
- Ja osećam tu bliskost, a i u ansamblu ove predstave su veliki glumci raznih generacija. Dobro - to je u tom pozorištu i sa tim rediteljem i normalno, ali je za mene mnogo važnije što su to izvanredno pametni glumci, koji sa Mijačem stvaraju nešto, sasvim novo i za mene. Ja ne volim probe, ne volim da gledam predstave prema sopstvenim tekstovima, ne volim, čak, ni da ih ljudi iz profesije čitaju. Tu sam dosta komplikovana, ali se vrlo, vrlo radujem ovoj premijeri.

U jednom intervjuu ste nedavno rekli da Vas "literarna komponenta dramske književnosti zanima čak više od mogućnosti izvođenja". Udobnost koju donosi etabliranost?
- Verovatno ste u pravu, ali i naše pozorište je takvo da uvek iznova morate da dokazujete da umete da sastavite "dobro skrojen komad", da sve što izmiče merilima klasičnog pozorišnog teksta, u najmanju ruku biva sumnjivo, pa je prirodno da me to sada malo manje zanima, nego, na primer, pre deset godina, kad sam "krojila" prvi komad.

Ali, kada je o etabliranosti reč, ipak sam još primorana, doduše samo u sopstvenoj zemlji, da zapanjenim posmatračima po hiljaditi put objašnjavam kako to da se moji komadi "toliko igraju" i da ipak nije reč o nekoj zaveri. Čini mi se da bi svi konačno odahnuli kad bih rekla da su mi sva izvođenja sredili masonski i gej lobi, samo kad sam jednom priznala i okončala tu mučnu situaciju u kojoj se svako ko ume da povuče kosu-tanku-uspravnu-debelu, svako jutro samog sebe uporno pita - "kako, majku mu, može ona, a ne mogu ja".

Gde ste privremeno? U Parizu ili Beogradu?
- Ja sam svuda privremeno, čak i kad sam kod kuće.

Margareta Jovićević


vesti po rubrikama

^kultura

17:13h

Biljana Srbljanović o komadu "Moj otac igra loto", saradnji s Mijačem ...

17:21h

Povodom gostovanja Novosadske opere sa "Lučijom Lamermur" u Centru "Sava"

17:28h

Kulture raznih zemalja predstavljaju se večeras u Centru "Sava"

17:36h

Beogradski Medija centar proširuje izdavačku delatnost

17:44h

Pozorišni festival "Slavija 2005": "Don Kihot" za "Lepu kraljicu"

17:52h

Priznanje Večernjih novosti za Ršuma

17:59h

Sidnej: "Najveća" krađa slika

18:07h

Premijera Spilbergovog filma
   


     


FastCounter by LinkExchange