Gradske vlasti će pokušati da reše saobraćajne
probleme Beograda izgradnjom unutrašnjeg magistralnog prstena.
Magistralni prsten bi se protezao od novosadskog autoputa, pored
Železničke stanice Novi Beograd, preko novog mosta na Savi, pored
hipodroma, tunelom ispod Savskog venca do Autokomande, pored Novog
groblja do Pančevačkog mosta. Ovakva trasa bi značajno rasteretila
Gazelu, autoput i centar grada i njome bi bio ubrzan promet između
Novog Beograda, zapadnih delova grada i leve obale Dunava. Pošto
je vrednost investicije velika, procenjena na sedamsto miliona
do milijardu evra, izgradnja će se obavljati etapno.
- Prvi deo ovog prstena je izgradnja mosta preko Save, a dalje
će sve zavisiti od novca i projektne dokumentacije koja se sada
radi. Naš plan je da unutrašnji magistralni prsten bude gotov
u narednih 15 godina. Za sada je u planu ovaj deo koji povezuje
Novi Beograd sa Čukaricom i Rakovičkim putem. Kad to sve osmislimo,
onda moramo krenuti na drugu etapu. Ova prva faza je veoma ozbiljan
posao i to je skoro 25 odsto celog prstena. Za dalje ćemo videti,
ne volim da pričam o stvarima koje još nisu definisane - najavio
je Nenad Bogdanović, gradonačelnik Beograda.
Prvi korak u izgradnji unutrašnjeg magistralnog prstena je izrada
tehničke dokumentacije. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju
Beograda izdvojiće blizu sto sedam miliona dinara za izradu ekoloških
studija, geoloških karata i drugih potrebnih dokumenata.
- Najbitnije je izraditi dobre planove za izgradnju, jer je onda
sama izgradnja mnogo lakša. Potrebno je izraditi detaljne geološke
i geodetske planove. Postojeći planovi su načinjeni pre više od
trideset godina u razmeri 1:25.000. Oni će biti dopunjeni aero-foto
snimkom koji je urađen pre tri godine i geološkim kartama manje
razmere. Ovako detaljni planovi su potrebni zbog potencijalnog
traženja kredita u budućnosti, pošto kreditori zahtevaju jasan
i precizan koncept - rekao je na sednici Skupštine grada Đorđe
Bobić, glavni arhitekta.
Izrada većeg dela planova biće poverena Javnom preduzeću "Urbanistički
zavod", a biće raspisan i tender za neke planove. Iako obilaznica
oko Beograda koja se trenutno gradi zapravo predstavlja spoljni
saobraćajni prsten, unutrašnji prsten je mnogo važniji za grad.
- Beograd nema para za finansiranje obilaznice. Najveći deo novca
odlazi iz Beograda u republički budžet, pa bi i Republika mogla
da izgradi nešto u Beogradu. Obilaznica oko Beograda rešava samo
problem prevoza opasnih materija kroz grad, dok unutrašnji magistralni
prsten poboljšava stanje gradskog saobraćaja - kaže Nenad Bogdanović.
N. Čolić