[an error occurred while processing this directive] 

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 7. 12. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Velimir Ilić uputio UBPOK-u izveštaj o malverzacijama u "Jatu"

Hemijsko čišćenje za 125.000 dinara

Policija treba da utvrdi po kojim su kriterijumima "Jatovi" službeni "mercedesi" dati na korišćenje, kako su se neka od službenih vozila našla u posedu lica koja sa "Jatom" nemaju veze

BEOGRAD - Skoro deset dana prošlo je od kada je ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić obećao predstavnicima Sindikata inženjera "Jata" da će finansijska policija i Uprava za borbu protiv organizovanog kriminala ući u "Jat" i početi s proveravanjem poslovanja ove kompanije. Do sada, a nema ni najava prema tvrdnjama poslovodstva i Medija centra "Jata" da će policija i UBPOK uskoro ući u kompaniju.

Izveštaj koji je Ilić uputio UBPOK-u, inače, sadrži sledeće tvrdnje: prvo da je odlukom generalnog direktora br. 2638 od 19. novembra 2004. godine na ime materijalnih troškova za članove letačkog osoblja isplaćena jednokratna novčana nadoknada za hemijsko čišćenje uniformi i to kapetanima po 125.000 dinara, kopilotima po 80.000 dinara, a pilotima na maloj avijaciji 40.000 dinara. U izveštaju se navodi da je poznato da toliko ne košta hemijsko čišćenje jedne uniforme, nego da te cifre, odgovaraju osnovnim zaradama ovih zaposlenih grupacija.

Zarada otišla brokeru

U izveštaju Ilića sporan je i status preduzeća SUPORT, forsiranje poslova sa Skajlinkom, koji u svojstvu brokera uzimaju umesto uobičajenih tri do pet, čak do 60 odsto provizije. "Juna 2002. godine, navodi se kao primer, za posao u Montevideu vredan više od 2.300.000 dolara, "Jat" je na širokotrupnom avionu, po dve nezavisne komisije zaradio 40 odnosno 60 hiljada dolara. Sve drugo je otišlo na tekuće troškove i zaradu Skajlinka", navodi se u izveštaju.

Postavljeno je pitanje ko i kako radi studiju izvodljivosti za nabavku novih aviona u "Jatu", pošto u tome ne učestvuju avio-inženjeri Letačkih poslova, Tehničkih poslova i Razvoja i plana, kao i ko i po čijem odobrenju ima pravo da prodaje avione "Jata" po cenama nekoliko puta manjim od cena koje su prethodno uložene u održavanje tih aviona. Kao primer navodi se avion AJI, trenutno na poslovima u Trinidadu i Tobagu, u koji je pre dve godine uloženo dva miliona dolara, a sprema se prodaja za 150 hiljada dolara.

Problematičan je i posao sa MAT Ervejzom, koji iz meseca u mesec nanosi gubitak "Jatu", pa je dug sada oko 10 miliona dolara, zatim traži se odgovornost za gubitke nastale iznajmljivanjem aviona u Africi, za kupovinu INFO-sistema, letačkih uniformi i klima-uređaja.

Ministar Ilić obavestio je policiju i da je treba da se utvrdi po kojim su kriterijumima "Jatovi" službeni "mercedesi" dati na korišćenje, kako su se neka od službenih vozila našla u posedu lica koja sa "Jatom" nemaju veze, koliko službenih vozila ima u voznom parku izvršni direktor za saobraćaj. Zatim ko plaća školovanje sinova generalnog, izvršnog direktora za saobraćaj.

A. Matić


vesti po rubrikama

^ekonomija

17:12h

Velimir Ilić uputio UBPOK-u izveštaj o malverzacijama u "Jatu"

17:20h

Nastavljene međusobne optužbe bivšeg direktora i advokata "Galenike"

17:29h

Konačno završena ujdurma oko prodaje akcija "Knjaza"

17:36h

Stana Krčmar: Nicović: PIM duguje 140 miliona

17:44h

Stanivuković demantuje Baraćevu

 


     


FastCounter by LinkExchange