[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 7. 12. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


U nacionalnoj avio-kompaniji kažu da ne treba bez potrebe dizati paniku

Dva aviona JAT prizemljena u roku od dva dana

Prvo je u subotu otkazao motor na ATR 72 posle poletanja iz Rima, da bi u nedelju "boing 737" zbog kvara ostao u Parizu

BEOGRAD - Dva aviona "Jat ervejza" pokvarila su se u poslednja tri dana, pa su putnici naše nacionalne avio-kompanije na letovima iz Rima i Pariza bili prinuđeni da se do Beograda prevezu avionima drugih avio-kompanija ili da putovanje odlože za jedan dan.

Osim što su u subotu putnici na letu iz Rima za Beograd, prema njihovim tvrdnjama, preživeli dramu u Jatovom avionu ATR 72, koji se posle 10 minuta od uzletanja vratio na aerodrom zbog kvara jednog motora, ni putnici iz Pariza nisu mnogo bolje prošli. Ipak, za njih je olakšavajuća okolnost bila to što je kvar primećen pre poletanja.

U Jatu, međutim, naglašavaju da razloga za paniku nema i podsećaju da Jat spada među najbezbednije kompanije u svetu i da to nije stvar mišljenja, nego statistike. "Bezbednost se ni u jednom slučaju nije dovodila u pitanje. Naši piloti obučeni su da reaguju u svim situacijama", kažu u Medija centru Jata.

- "Boing 737" u nedelju po podne redovno je otišao u Pariz. Međutim, na pisti se u avionu nešto pokvarilo. Za sada, još nije utvrđeno šta je bio uzrok problema, ali se na tome radi. To je bio i veći problem od onog što se desilo u Rimu, pošto je reč i o većem avionu. Povratak za Beograd trebalo je da bude u nedelju uveče. "Boing 737" ostao je na noćenju u Parizu, a putnici su zbrinuti - kaže za Glas Srđan Vukčević, zamenik generalnog direktora "Jat ervejza".

Kada je reč o avionu ATR 72 iz Rima, on je u subotu oko podneva po uzletanju vraćen na aerodrom zbog kvara jednog motora. Deset minuta bio je u vazduhu, ali je zbog neispravnosti posada odlučila da prizemlji letelicu. Po avion je u nedelju otišla rezervna posada, ali pošto ATR nije doveden u letno stanje, ostao je u Italiji, a mehaničari "Al Italije" rade na otklanjanju kvara.

U Medija centru Jata objašnjavaju da je normalno da se u nekom trenutku pokvari avion (kao kada se desi da se pokvari autobus), da realne opasnosti nema čak i kada motor otkaže i da su kvarovi učestala pojava, ne samo u Jatu nego i u drugim kompanijama, te da od toga ne treba praviti haos. Vukčević je naglasio da Jat nikada ne leti na granici bezbednosti ili ispod nje, nego da strogo poštuje tehničku regulativu i da upravo zbog visokih standarda kojih se kompanija pridržava i dolazi do povlačenja aviona iz saobraćaja.

Pisanje o neispravnosti aviona i o štrajkovima - akcija tajkuna?!

S druge strane, u Jatu smatraju da je pisanje medija o neispravnosti njihovih aviona i o štrajkovima zaposlenih u ovoj kompaniji "napad na uspešne". "Učestali napadi određenih medija i pojedinaca na "Jat ervejz" javili su se baš u trenutku kada je nacionalna avio-kompanija počela da se konsoliduje u svakom pogledu i da se pozicionira kao najjača u regionu... Neistiniti napadi mogu se i moraju protumačiti kao organizovana akcija pojedinih srpskih tajkuna. Njihov cilj je da kroz gomile neistina i poluistina uzdrmaju nacionalnu avio-kompaniju, kako bi sebi otvorili vrata da je preuzmu, pošto je obezvrede", saopštio je juče Jat Medija centar. Oni saopštavaju da čak i "pojedini članovi vlade traže da se u kompaniji smanje plate, koje su inače, rezultat specifičnih okolnosti uslovljenih međunarodnim standardima".

Međutim, koliko ova uveravanja utiču na putnike i na njihov izbor avio-kompanije sa kojom će leteti, videće se u poslovanju Jata, tek poslednji incident naše avio-kompanije dogodio se pre skoro dve godine. Krajem 2002. jedva je izbegnuta katastrofa na letu za Cirih iz Skoplja, Jatovog aviona "DC 10 YU AMB".

U roku od nekoliko sekundi avion je počeo da propada, a najgore je izbegnuto zahvaljujući prisebnosti posade i činjenici da u tom trenutku u avionu nije bilo putnika. Tim inspektora Saveznog vazduhoplovnog inspektorata i Ministarstva za saobraćaj i telekomunikacije zabranio je letenje ovom "desetkom".

Kasnije je ustanovljeno da je posle neregularnog prilaza na ciriški aerodrom došlo do preopterećenja strukture aviona i motora, kao i nepouzdanog pokazivanja instrumenata.

S druge strane, u dokumentu koji je ministar za kapitalne invesiticije Velimir Ilić poslao UBPOK-u o "sumnjivim poslovima" u Jatu nalaze se i navodi da se "nijedna veća investicija za Tehniku namerno ne prihvata na Investicionom odboru, kako bi ulaganja bila što niža i obezvređena", da se "ruši kredibilitet Jata-Tehničkih delatnosti jer je stanje većeg broja avionskih delova u magacinu "nula", da se ne plaćaju delovi ATR-u i "Boingu", da je formirana radna grupa za izbor flote od brazilskog "Embrajera" (koja se nijednom nije sastala), a da je ipak neko iz Jata otputovao u Brazil na prezentaciju "Embrajerovih" aviona.

U Jatu, u kojem se očigledno "svašta dešava", predstavnici UBPOK-a a ni finansijska policija, još nisu došli da proveravaju poslovanje.

A. Matić


vesti po rubrikama

^društvo

16:04h

U JAT-u kažu da ne treba bez potrebe dizati paniku

16:11h

Osnovne škole ne mogu bez odobrenja da organizuju i naplaćuju pripremnu nastavu

16:20h

Neophodna reforma policijskog obrazovanja

16:28h

Vranje: Mangan i amonijak u vodi za piće

16:36h

Brbljivim vozačima kazna i do 50 evra

16:44h

Đaci i nastavnici bore se za direktora škole u Goraždevcu

16:51h

EU finansira razvoj preventivnog zdravstva

17:00h

Zaštita okoline naš nacionalni interes

 


     


FastCounter by LinkExchange