[an error occurred while processing this directive] 

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Ponedeljak, 25. 10. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Prekinut štrajk mehaničara i inženjera u domaćoj avio-kompaniji

"Jat" počeo da prevozi putnike

Štrajkači traže da se do 20. novembra uradi Pojedinačni kolektivni ugovor koji reguliše raspodelu plata

BEOGRAD - Avio-mehaničari i inženjeri "Jat ervejza" prekinuli su juče štrajk i prvi avioni poleteli su za Pariz, London i Moskvu. Mehaničari i poslovodstvo su posle inicijative Velimira Ilića, ministra za kapitalne investicije, kasno u subotu postigli usmeni dogovor o prestanku štrajka.

Problem za vladu

Štrajkačima će biti isplaćeno 30 odsto plate, što im nije dato u septembarskoj raspodeli kako je ranije bilo dogovoreno. Takođe, obećano im je da će biti vraćen na posao Dragan Gogić, tehnički direktor "Jata", koji je smenjen zbog toga što je, kako kažu štrajkači, podržao njihove zahteve. Od zahteva za smenu rukovodstva Jata mehaničari su odustali jer je postignut kompromis vraćanjem Gogića na posao a o rukovodstvu na čelu s Aleksandrom Milutinovićem, kako kažu, treba da razmišlja vlada koja ga je i postavila.

Kolika je šteta?

Sindikalci ističu da ih interesuje ko će snositi odgovornost što zahtevi nisu ranije ispunjeni i što je napravljen veliki trošak kompaniji iznajmljivanjem aviona. Jedan dan štrajka, prema nezvaničnim podacima, prošlog leta koštao je oko 20.000 evra s tim što se tada normalno odvijao međunarodni saobraćaj, a domaći je bio smanjen za 70 odsto. Ovaj štrajk je gotovo 48 sati potpuno blokirao saobraćaj na svim linijama.

Postignutim sporazumom se stvari vraćaju na ono što je ranije dogovoreno, a to je da se sačini Pojedinačni kolektivni ugovor do 20. novembra. Ovim ugovorom trebalo bi da se reguliše i nova raspodela plata zaposlenih što je i bio glavni povod za nezadovoljstvo avio-mehaničara.

Letovi Jatovih aviona trebalo bi u potpunosti da budu normalizovani za 24 do 48 sati zbog čega je, prema nekim informacijama, čak pet smena mehaničara radilo na pripremi letelica.

Nisu pregovarali

Igor Šarenac, predsednik Sindikata avio-inženjera potvrdio je da su zakratko obustavili štrajk ali ističe da da oni nisu učestvovali u pregovorima i da juče do podne nisu uspeli da uspostave vezu sa poslovodstvom - direktorom Aleksandrom Milutinovićem i zamenikom Srđanom Vučkovićem.
"Još im nismo saopštili poslovodstvu da, iako smo trenutno prekinuli štrajk, očekujemo da se i mi do sutra dogovorimo o ispunjenju naših zahteva", kaže Šarenac.

Avio-inženjeri, da podsetimo, traže da se nastave pregovori o izradi Pojedinačnog kolektivnog ugovora kojim se reguliše raspodela zarada. Uslov inženjera je da rasponi najnižih i najviših plata iznose jedan prema deset. Ukoliko se danas ne postigne dogovor o rešavanju ova dva zahteva Šarenac kaže da će od utorka avio - saobraćaj ponovo biti redukovan. On je objasnio da su oni tolerisali činjenicu da je probijen rok za dogovor o tim zahtevima samo zato što su u međuvremenu štrajk započeli i mehaničari pa nije bilo uslova za pregovore.

Zaposleni u preduzeću Aerodrom "Beograd" koji je posebna firma i ni na koji način nije povezana sa štrajkom u "Jat ervejzu" juče su saopštili da su učinili sve da putnici što manje osete posledice obustave saobraćaja.

V. S. -S. J.


vesti po rubrikama

^ekonomija

17:14h

Prekinut štrajk mehaničara i inženjera u domaćoj avio-kompaniji

17:22h

Benzin poskupeo za 2,80 dinara po litru

17:29h

Cvjetičanin: Narod nema para za nova poskupljenja

17:37h

Inflacija zbog neuspešnih reformi

17:45h

Đelić imenovan za svetskog lidera

   


     


FastCounter by LinkExchange