Prva "korola" se pojavila 1966. godine
i jedan je od najuspešnijih automobila današnjice. Tačnije "korola"
se već okitila titulom najprodavanijeg modela današnjice, a sve
zahvaljujući svojim brojnim generacijama kojima je naglasak bio
na praktičnosti i pouzdanosti.
Tako je i poslednji model sada doživeo blagi redizajn koji je
pratio nekoliko tehničkih poboljšanja, ali ga prati i uvođenje
novog modernog dizel motora zapremine 1,4 litra. On razvija 90
konjskih snaga, što bi trebalo da bude dovoljno za brzo i ekonomično
pokretanje kompaktne "korole", a prvi put je taj model
ukomponovan sa automatskim menjačem koji omogućava i ručno sekvencionalno
biranje brzina.
Bolja oprema takođe je novost u "koroli", koja se može
pohvaliti jednim paketom više, a krije se pod imenom "luna".
Uglavnom "tojotini" uređaji "VSC", "TRC"
i "BA" (kontrola stabilnosti, kontrola proklizavanja
i asistencija pri kočenju), sada su raspoloživi u čitavoj paleti.
Za to vreme putnici se mogu opustiti dok ih štiti novi "korolin"
komplet vazdušnih jastuka, koji uključuje dvostepeno napumpavanje
i prekidač za suvozačev vazdušni jastuk. Osim toga, raspoloživi
su i bočni vazdušni jastuci, kao i vazdušne zavese. Moramo spomenuti
i to da se "t sport" model može pohvaliti unapređenim
vešanjem, koje sada ima i čvršće amortizere, a sve to naglašavaju
i nove "t sport" oznake u unutrašnjosti.
Cena i nije znatno porasla ako uzmemo u obzir to da su carina
i porez nešto skuplji nego u vreme izlaska prethodnog modela,
tako da sada "korolu" sa troje vrata, benzinskim motorom
zapremine 1,4 litra od 97 konjskih snaga, sa "tera"
opremom možete kupiti za oko 15.000 evra.