[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Nedelja, 11. 7. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Foto

Nekad ... i sad

Foto

Vožnja pod vedrim nebom

Ikona dvadesetog veka, "Folksvagenova" "buba", prvi put se pojavila kao kabriolet verzija 1949. godine, dajući tako još veći osećaj slobode "deci cveća" i celoj hipi generaciji kojoj je omiljeni automobil bila upravo "buba".

U to vreme luksuz je predstavljao upravljač sa ugrađenom trubom, pokazivač smera koji se automatski isključuje, 8 posto veće vetrobransko staklo i veći brisači, grejači zadnjeg stakla, tjubles gume, disk kočnice...

Danas 55 godina kasnije, u Srbiju je došla nova "buba" kabriolet koja u seriskoj opremi ima vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke, električne podizače svih stakala, grejne retrovizore, radio- uređaj sa CD-om, termoizolaciska stakla, ABS, ESP, koji uključuje ASR i EDS, zaštitu od prevrtanja... Koliko je "buba" tehnički napredovala govore i podaci o pogonskim agregatima. Prvu "bubu" kabrio pokretao je benzinski bokser motor od 1.131 kubnih centimetara i 25 konjskih snaga.

Danas "buba" dolazi sa pet modernih motora; od baznog 1.4 sa 16 ventila i 75 ks, preko 1.6 sa 102 ks i 2.0 sa 115 ks, do najsnažnijeg 1.8-litrenog benzinca sa turbo punjačem i 150 ks. Uz njih se u ovaj moderni kabriolet ugrađuje i 1.9-litrena pumpa-brizgaljka dizelaš snage 100 ks. Osim petostepenog ručnog menjača, čija je ručica nešto dužih hodova, ali ugodna i precizna, u dodatnoj opremi, uz 2.0-litreni benzinac, nudi se i novi šestostepeni tiptronik menjač.

Što se tiče dizajna, nova "buba" i dalje jako podseća na staru. Mekani krov, kada je sklopljen smešten je iza zadnjeg sedišta baš kao nekad kod stare "bube" kabriolet. Prilikom otvaranja potrebno ga je odblokirati pomoću ručice u prednjem delu krova, dok se ostalo za samo 13 sekundi obavlja elektro-hidrauličnim mehanizmom.

Stara "buba" kabriolet proizvedena je u više od 330.000 primeraka od 1949. do 1980, do kad se i proizvodila. Nova "buba" kabriolet predstavljena je javnosti u proleće 2002, prodaja u Evropi je počela 2003, a kod nas je došla ove godine, kao vozilo koje nudi sigurnu i komfornu vožnju pod vedrim nebom.


vesti po rubrikama

^točkovi

16:45h

"Buba" kabriolet: Vožnja pod vedrim nebom

16:50h

Tojotin "triathlon race car"

16:55h

Žene vozači: Bazen pravo mesto za parkiranje

17:05h

Modifikovani "Mercedes CLK"

   


     


FastCounter by LinkExchange