[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 12. 3. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Unakazivanje reklama pomodni politički pokret u Francuskoj

Brkovi na bilbordima

Šezdeset dvoje Parižana pred sudom zbog tužbe reklamnih agencija

U Parizu unakazivanje reklama u metrou je postalo pomodni politički pokret koji okuplja krajnju levicu, antiglobaliste, radikalne katolike i feministe. Crtanje brkova ili ispisivanje skaradnih reči po reklamnim panoima smatralo se dugo usputnom posledicom dosade ili obesne destrukivnosti.

Sada se 62 Parižana upravo zbog toga našlo pred sudom. Optuženi su za vandalizam, povredu ugleda i štetu u prihodima od reklama nanetu saobraćanoj upravi Pariza.

Suđenje, prvo takve vrste, usledilo je posle masovnog hapšenja "antipub" (skraćenica za publicitet ili reklamiranje) aktivista koji su se bili okupili na jednoj stanici pariskog metroa prošlog decembra.

Poslednjih sedmica, velike grupe demonstranata, vođene direktivama sa "antipub" internet stranica, silazile su u stanice metroa gde su cepali postere ili žvrljali preko njih.

Kažu da protestuju zbog, između ostalog, komercijalizacije javnog prostora, bezumnog navođenja na potrošnju i seksizma u oglasima. Od decembarskog policijskog prepada, rušilačka kampanja se nastavila, ali u manjim i skrivenijim grupama.
Jedva da danas postoji poster u bilo kojoj stanici metroa u centralnom Parizu koji je pošteđen dopisanih poruka kao što su "pub ubija" ili "pub smrdi."

Pedeset demonstranata okupilo se juče pred pariskom palatom pravde na početku suđenja svojih drugova. RATP traži odštetu od 922.000 evra koja bi se razrezala na optužene prema imovnom stanju svakog od njih.

Ivan Gradi, koji 12 godina agituje protiv reklama u Francuskoj i koga je odbrana pozvala za svedoka, kaže da ovaj proces treba pretvoriti u suđenje agresiji reklamiranja, a ne onima koji se bune.

"Njihova akcija je zakonita i zaslužuje divljenje jer nije nasilna i ne nanosi štetu imovini metroa. Nismo protiv dobre reklame koja nije manipulativna, niti nasilnička," kaže on.

Zapravo, demonstranti napadaju svaki vid oglašavanja sem malih plakata koji objavljuju kulturne događaje. Tvrde da su deo šireg ustanka protiv bezobzirnog reklamiranja.
Na lecima koje dele piše da je "anti pub" pokret "učitelja, nezaposlenih, istraživača, slobodnih umetnika, zdravstvenih radnika, arheologa, marginalaca, državnih službenika, studenata i arhitekata."

Međutim, ispitivanja javnog mnjenja pokazuju da je samo jedan od osmoro Francuza neprijateljski raspoložen prema reklami.
Na internet stranici, antipubovici svoj pokret opisuju kao "antikapitalistički," a gotovo u svemu se podudaraju sa pokretom antiglobalista i idejama nedavno probuđene ekstremne francuske levice.

Neki od antipubovaca su radikalni katolici zgađeni materijalizmom i popularnom kulturom. Drugi su feministi koji se protive eksploataciji žene u oglasima. Većina je, kako navodi pariska štampa, motivisana mržnjom prema tržišnoj privredi.

BETA


vesti po rubrikama

^ljudi i događaji

15:34h

Trbušni ples najnoviji hit u beogradskim plesnim školama

15:57h

Unakazivanje reklama pomodni politički pokret u Francuskoj

16:12h

Čudesni materijal za koji je Vida Popović 1986. godine dobila nagradu "Eureku" možda rešenje za manastir na Atosu

16:40h

Otkrivena još jedna tajna dubokog kosmosa

   
 


     


FastCounter by LinkExchange