[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Ponedeljak, 1. 12. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Odlukom UO JAT Ervejza, delatnost Privredna avijacija užurbano se seli sa Beogradskog aerodroma u Vršac

Čistka na aerodromskoj pisti

Iza celog slučaja stoji rukovodstvo JAT-a uz pomoć Ministarstva saobraćaja, tvrde zaposleni. Reč je o redovnoj proceduri, odgovaraju u JAT-u

Odlukom nadležnih iz Upravnog odbora JAT menadžmenta, naša dvomilionska prestonica ostaće bez preko potrebne privredne avijacije koja je osnovana pre pet i po decenija, i bila jedan od najuspešnijih delova Jugoslovenskog aerotransporta - saznali smo od zaposlenih ove grane našeg avio-prevoznika. Po njihovim rečima, reč je o neobjašnjivoj žurbi nadležnih iz JAT-a da se oprema i poljoprivredni avioni presele na mali JAT-ov aerodrom u Vršcu.

-U ovaj posao uključeno je i Ministarstvo saobraćaja. Svoju odluku oni sprovode preko novopostavljenog direktora pomenutog dela JAT-a Slobodana Miškovića, koji je doveden sa zadatkom da uništi ovu granu i preti otkazima radnicima koji pokušavaju da spasu svoj hangar i zgrade. Do dolaska novog rukovodstva Privredna avijacija nikome nije smetala 56 godina - kažu zaposleni ove grane JAT-a.

Poznati zbog komaraca

Letilice ovog dela JAT-a poznate su Beograđanima jer nekoliko puta tokom godine učestvuju u akcijama zaprašivanja komaraca.

Sem ovog posla bave se zaštitom pšenice na njivama, đubrenjem useva, zaštitom šuma od gubara i ostalim mnogobrojnim privrednim delatnostima. Nije preterivanje reći da je ovaj deo JAT-a bio jedan od najprofitabilnijih, a radio je i u vreme sankcija kada je održavao i hranio gotovo ceo ostatak kompanije - govore zaposleni iz PA.

I pored svega toga, najveća plata koju ima pilot PA, sa svim bonusima, dostiže oko 31 hiljadu dinara, što je ispod proseka cele kompanije koji iznosi 33 hiljade dinara. Ogromna zarada našeg dela odlazi na zajednički račun JAT-a, a posle toga mi moramo da izvlačimo naše pare koje koristimo za isplatu ličnih dohodaka zaposlenima i za potrebe održavanja opreme. Kada je reč o servisiranju aviona, podležemo istim zakonima i pravilima koji se propisuju kod zaštite putničkih letelica. Svih 12 naših vazduhoplova su u odličnom stanju i spremni za letove - reči su ljudi iz PA.

Sporna seoba

Ipak, pre petnaestak dana stigao je zadatak od direktora Miškovića da se ova delatnost seli u Vršac.
-Iako nam se tako nešto činilo nerazumno počeli smo da se pakujemo. Da bi se obavio kompletan prenos opreme, alata, rezervnih delova i ostale imovine potrebno je određeno vreme. Mora se napraviti popis i stvari pripreme za selidbu. Ipak ubrzo smo shvatili da se nekome strašno žuri, te da ovaj posao treba da se završi u rekordnom roku. Proteklog vikenda planirali su da dovedu nekoliko šlepera, kako bi se ceo posao završio za dva dana. Nije ih interesovalo ni da li su oprema i delovi na broju i da li su spremni za transport kako se ne bi oštetili. Samo ih zanima da naš hangar ostane prazan.

Fantomi u JAT-u

Firma "Suport", koja je nedavno osnovana treba da preuzme deo posla koji se odnosi na prenos tereta i još nekoliko poslova koje obavlja Aerodrom Beograd. Ovo preduzeće nema nijedan svoj objekat, a posle osnivanja na hangaru Privredne avijacije neko je zalepio nalepnicu "Suport" koju su zaposleni u PA odmah uklonili. Nema sumnje da je ova mala agencija gladna za poslovnim prostorom na atraktivnim i skupim lokacijama. Ipak, pored "Suporta" formirano je nekoliko fantomskih firmi koje nastoje da se uključe u poslovanje JAT-a. Reč je o preduzećima "Interlink" i Beg aviejšn. Ovo poslednje je tražilo od Vlade Srbije 500 hiljada evra da bi počelo da radi. Vlada je to odbila, međutim neko pokušava da, na mala vrata, uključi Beg aviejšn u poslovanje našeg avio-prevoznika - reči su ljudi iz Delatnosti privredna avijacija.

Posle toga smo tražili pismeno obaveštenje o odluci o iseljenju, pa smo od generalnog direktora Predraga Vujovića u petak ekspresno dobili odluku, gde stoji zvanično rešenje o iseljenju. Mi postojimo od 1947. godine i nikome nismo smetali, do dolaska sadašnjeg rukovodstva koje se ponaša kao da je JAT njihov, pa su rešili da rasprodaju svu imovinu. Naš hangar se nalazi odmah pored glavne piste, pa im je veoma potreban ovakav atraktivan prostor. Većina zaposlenih koji imaju porodice, plaše se za svoju egzistenciju, i ne smeju da se bune protiv samovolje čelnika JAT-a, jer direktor Mišković preti i otkazima.

Našim preseljenjem u Vršac, bitno se ograničava mogućnost normalnog rada. Na primer, avioni će u akcijama zaprašivanja komaraca u prestonici, morati da lete iz Vršca, tako da će biti potrebno da se potroši dodatnih 750 evra koliko košta gorivo za dolet iz Vršca. Nismo sigurni da će gradska vlada biti raspoložena da plati dodatne troškove. Da ne govorimo o poslovima zaštite i đubrenja useva u okolini grada. Tada bi bili potpuno nekonkurentni i ubrzo bi bili uništeni. Poslednje dve godine, neke od naših poslova uzeli su raznorazni privatnici iza kojih stoje strukture iz vrha vlasti. Uvereni smo da u svemu učestvuje i ministarka Marija Rašeta - Vukosavljević, koja se pominje povodom osnivanja novog preduzeća u okviru JAT-a, "Suport" koje preuzima profitabilne usluge kompanije. Naredne godine treba da obavimo posao sa preduzećem "Srbijašume", vredan 50 miliona dinara, ali i to je dovedeno u pitanje.

Stara odluka

U vezi ovog slučaja pitali smo i nadležne u JAT- i od gospođe
Vesne Prlja, iz Medija centra JAT-a, dobili odgovor, u vidu saopštenja u kojem piše da je odluka o preseljenju pomenute Delatnosti u Vršac doneta pre oko 4-5 meseci i da je sada samo operacionalizovana.

- Odluku, kao i sve poslovne odluke ovakvog tipa, donelo je rukovodstvo JAT Ervejza u skladu sa svim važećim propisima i svojim ovlašćenjima i to isključivo iz potrebe racionalizacije troškova kompanije. Do sada je Jatova Privredna avijacija koristila dve lokacije - u Beogradu i Vršcu, a od sada će racionalnijom organizacijom rada isti posao obavljati majstori i tehnika iz Vršca. To će ne samo smanjiti ukupne troškove ove delatnosti i JAT Ervejza, već će omogućiti da se kapaciteti u Beogradu iskoriste za razvijanje funkcije održavanja lake avijacije. Time će se ljudi i tehnika racionalnije uposliti i obezbediti dodatni profit, što je u ovom trenutku bitan cilj poslovne politike JAT Ervejza.

Zaposleni iz PA, komentarišući obrazloženje JAT-a, kažu da pomenuti Plan o strategiji nikako nije predvideo preseljenje pomenute delatnost u Vršac.
- U strategiji predviđenoj od 2003. do 2005. godine, piše da delatnost Privredna avijacija treba da se do 31. decembra izdvoji kao posebna celina čiji je osnivač JAT, a da se pomenuti deo proda 2005. godine. Po tome nema govora o iseljenju u Vršac, već je reč o samovolji i mogućoj pljački - ogorčeno izjavljuju zaposleni.

MLADEN RADULOVIĆ


vesti po rubrikama

^Beograd

20:45h

Odlukom UO JAT Ervejza, delatnost Privredna avijacija užurbano se seli sa Beogradskog aerodroma u Vršac

20:55h

U Centru "Sava", KUD "Rad" 16. decembra obeležava 28 godina postojanja

21:03h

Malo vrtića na periferiji

21:14h

Počinje kažnjavanje za prekršioce novog režima parkiranja

21:25h

Stanovnici Ostružnice juče oko 15 sati blokirali Obrenovački put

21:33h

Zašto tako, naopako? Vera na komad i na kilo

21:45h

Ideja o kupanju zimi na otvorenom pod znakom pitanja

21:58h

Nemio slučaj u neosvetljenom delu Novog Beograda

22:05h

Dva meseca posle žestokih sukoba i protesta u Trgovačkoj ulici

 


     


FastCounter by LinkExchange