Strah od zaraze virusom podstaknuo je pravi bum
online kupovine u Kini. Najtraženiji su crtići, dezinfekcijone
maramice i knjige, a išlo bi još bolje da više Kineza ima kreditne
kartice.
Internet prodaja zabeležila je vrtoglavi rast od 60 posto na
godišnjem nivou, a očekuje se da će do kraja godine dostići 80
odsto. Približno tri od pet kineskih surfera posetilo je sajtove
namenjene online kupovini. Najtraženiji su crtaći, dezinfekcione
maramice i knjige. Pojedini sajtovi čak su i udvostručili prodaju
u odnosu na prošlu godinu, a očekuje se da će tokom meseca biti
i onih koji će utrostručiti.
Rast bi verovatno bio i znatno veći da su kineski potrošači bolje
opskrbljeni kreditnim karticama i da je online ponuda na oko hiljadu
specijalizovanih sajtova bolje predstavljena. Ipak, šezdeset miliona
surfera, koliko ih Kina trenutno ima, sve češće se okreću online
kupovini i običnih, svakodnevnih stvari, poput guma za žvakanje,
šampona i čajeva.
Prema procenama China Internet Network Information Center-a,
online tržište nastaviće da raste, privlačeći stanovnike velikih
gradova nižim cenama, brzom dostavom i drugim pogodnostima.Najpopularniji
oblik plaćanja i dalje je dobra stara gotovina.
P. Bošković