[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 6. 7. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Da li osoblje zadučeno za IT može da izbegne glavobolje

Linux vs Windows

Ogromne sume koje će mnoge firme morati da daju na kupovinu originalnog softvera zadale su glavobolju vlasnicima i direktorima mnogih firmi koje su se u poslednjih desetak godina iz potrebe oslanjale na računare kao neizostavnu alatku za obavljanje svakodnevnih poslova.

Iznenađenje je za mnoge bilo takov da su se često čuli komentari tipa "Kako, pa to smo godinama presnimavali od XY-Softa za smešne pare, i uostalom ko je taj Bil Gejts?" Alternativa, koju su mnogi "rukovodioci" prihvatili kao ruku spasa zove se Linuks.
"Onaj Linuks je besplatan za razliku od tih tvojih Vindouza" reče neko, pa njega i instaliraj. Rečeno, učinjeno. Ali ne i bez posledica. Da se ne lažemo, iako je Linux zaista OS koji je vredan za svaku pohvalu, i koji u suštini može da posluži u svim poslovima za koje koristimo Windonjs, teško da će mnogi računarski polupismeni ljudi prihvatiti toliko nagle i radikalne promene.

Noćna mora počinje kada u kompaniji koja se ne bavi IT poslom, (Čitaj, u kojoj uglavnom rade ljudi koji nisu familijarni sa računarima u toj meri da čak ne znaju ni da unesu username i passnjord prilikom logovanja) računarski nepismeni službenici podignu uzbunu zbog novog, njima totalno nepoznatog radnog okruženja. Da, tu su ikone nekog KDE ili GNOME okruženja, ali gde je onaj Eksel i Vord, a i gde je "ono pisamce za imejl?" Nekoliko administratora počinje, uz mnogo negodovanja prsutnih, da objašnjava kako je već na oglasnoj tabli danima istaknuto uputstvo za novo okruženje, ali posle nekoliko minuta entuzijazam pada u vodu kada pomenuti shvate da ih auditorijum gleda belo.

Ljudi koji za deset godina raznih Majkrosoft vordova i drugih office programa nisu naučili dalje od "klika na ikonu W" i kuckanja teksta ili kreiranja siromašnih (basic) tabelica odnose pobedu. Posao administratora je ujedno i helpdesk (u Srbiji naravno) ali nije i posao učitelja. Gubljenje dragocenog vremena na podučavanje odbija se od rada na mreži, zaštiti, kontroli mogućih grešaka na sistemu... Svakodnevni helpdesk prerasta u glavobolju a rešavanje osnovnih problema i brljotina ide na račun ozbiljnog posla.

U Srbiji su se godinama koristili Bilijevi sistemi, pa su mnogi koji nesvesno na njuma zarađuju za hleb nasušni postali zavisni. Nada u bolje sutra postoji. Uostalom, ni Vuk Karadžić nije uspeo da opismeni Miloša Obrenovića, a u Srbiji danas osnovci ipak znaju da čitaju i pišu... I da kuckaju pomalo.

Ivan Điković


vesti po rubrikama

^tehnologij@

14:52h

MTV u vodama mobilnih komunikacija

15:00h

Bluetooth i u automobilima

15:07h

Da li osoblje zadučeno za IT može da izbegne glavobolje

15:16h

Gugl u petoj brzini

15:25h

Filmovi koji nestaju

15:33h

Zaštita od opake bolesti traži se i na internetu

15:40h

Sliku svoju ljubim
   


     


FastCounter by LinkExchange