Gradske vlasti raspisale su, pre oko mesec dana,
konkurs za nabavku 20 novih trolejbusa, koji bi trebalo da Beograđanima
pomognu da se lakše i brže prevezu do željenog dela grada.
Prema rečima Zorana Rubinjonija, gradskog sekretara za saobraćaj,
u prestonicu bi uskoro trebalo da stigne 10 zglobnih solo i 10
niskopodnih trolejbusa. S obzirom na to da će niskopodni trolejbusi
biti novina na ulicama prestonice, pitali smo Rubinjonija u čemu
je razlika između njih i običnih trolejbusa, da li su niskopodni
skuplji, i ko su ponuđači na ovom konkursu?
- Niskopodni trolejbusi su mnogo komforniji i udobniji od običnih,
jer u njih mogu lakše da uđu invalidi i hendikepirane osobe. Ovakvi
trolejbusi se odavno koriste u mnogim zemljama širom Evrope. Za
zglobne niskopodne trolejbuse dobili smo četiri ponude, od kojih
jedna nije stigla na vreme, tako da ćemo razmatrati ostale tri.
Od šest ponuda za solo trolejbuse, četiri ćemo razmatrati, jer
su sa kompletnom dokumentacijom - rekao je Rubinjoni.
Na pitanje da li su niskopodni trolejbusi skuplji od običnih,
Rubinjoni kaže da jesu skuplji, ali ne mnogo i ističe da planirana
sredstva za njih ne izlaze iz okvira budžeta koji Grad izdvaja
za ovu nabavku.
Ponuđače za ovu nabavku nismo uspeli da saznamo, kao ni cene
trolejbusa jer, prema rečima Rubinjonija, tek kad Izvršni odbor
Skupštine grada razmotri sve ponude javnost će moći da sazna koliko
para Grad izdvaja za ovu nabavku, i koliko su to niskopodni trolejbusi
skuplji od običnih. A da li su zaista i kvalitetniji sugrađani
će se uveriti, tek pošto stignu na gradske ulice.
O. N. S.