[an error occurred while processing this directive] 

 

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 20. 6. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Šta predviđa plan poslovanja ŽTP "Beograd"

Malo para za investicije

BEOGRAD - Početkom maja Vlada Srbije usvojila je plan poslovanja za 2003. godinu ŽTP "Beograd", što je napredak u odnosu na prethodne dve godine, ocenio je generalni direktor ŽTP-a Slobodan Rosić, podsećajući da je plan za 2002. usvojen krajem prošle godine, a za 2001. nije ni postojao. Po tom planu, ovo preduzeće trebalo bi da preveze 2,2 odsto više putnika nego prošle godine, odnosno 14 miliona i 492 hiljade ljudi.

Najviše putnika koristiće lokalni saobraćaj i to sedam miliona i 422 hiljade, u zajedničkom saobraćaju sa Crnom Gorom učestvovaće 940 hiljada ljudi, u međunarodnom 380 hiljada, a "Beovozom" će se voziti pet miliona i 750 hiljada putnika.

Inače, lokalni saobraćaj biće najperspektivniji segment putničkog saobraćaja i planirano je da se preko njega ostvari polovina ukupnog prihoda. Povodom finansiranja ovog vida prevoza očekuje se i saradnja ŽTP-a sa opštinama i regionima. Takođe, po usvojenom planu poslovanja, u 2003. godini trebalo bi da bude uvećan i transport robe, i to za 5,9 odsto više (devet miliona i 875 hiljada tona) nego prošle godine. Planirano je da se dnevno preveze oko 27 hiljada tona robe.

Ali, najveći ograničavajući faktor za realizaciju svih ovih ciljeva biće stanje voznih sredstava i infrastrukturnih kapaciteta. Za održavanje vozova i rekonstrukciju teretnih i putničkih kola izdvojiće se 1,831 milijarda dinara, dok je neophodno 7,1 milijarda dinara, što znači da će nedostajati sredstva za opravku putničkih i teretnih kola, a izuzetno će se pogoršati i stanje šinobusa.

Viškovi

Ove godine planira se prestanak radnog odnosa za 1.755 zaposlenih, pod uslovom da se obezbede sredstva za novčanu pomoć i stimulativne otpremnine. Planirano smanjenje broja radnika i u ovoj godini zasnovano je na principu dobrovoljnosti. Program restrukturiranja predviđa da na kraju 2003. bude 28.292 radnika. Prošle godine 548 zaposlenih više od planiranog broja, napustilo je ovo preduzeće (ukupno je otišlo 1.782 radnika).

Jedan od osnovnih izvora finansiranja ovog preduzeća i dalje je budžet Republike Srbije, iz kojeg je za ovu godinu odobreno deset miliona dinara, što je oko 60 odsto ukupnih prihoda ŽTP-a.

ŽTP-u su u ovoj godini potrebne investicije vredne oko 17 milijardi i 688 miliona dinara. Međutim, do sada je obezbeđeno pet milijardi i 998 miliona dinara, i to iz kredita Evropske investicione banke, Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj, iz donacija i sopstvenih sredstava železnice. Nedostatak sredstava ugroziće program revitalizacije i modernizacije, posebno s obzirom na to da je reč samo o neophodnim i prioritetnim investicijama.

A. Matić


vesti po rubrikama

^ekonomija

16:18h

Sindikat EPS-a najavljuje radikalne mere i nestašicu struje

16:29h

"Telekom Srbija" šalje nove račune za telefone

16:35h

Đelić pozvao poslanike DOS-a da dođu na glasanje u Skupštinu SCG

16:43h

Duvanske kompanije BAT-a i JTI zatvaraju fabrike

16:51h

Vlada Srbije uputila Skupštini predlog izmene više zakona

16:59h

Božidar Đelić: Finansiranje deficita i deviznom štednjom?

17:07h

Šta predviđa plan poslovanja ŽTP "Beograd"

17:16h

Carina ostaje ista
   


     


FastCounter by LinkExchange