[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Sreda, 9. 4. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Mark Rejnolds, gost Beograda i Aprilskih susreta

Borba ti ne gine

Uz sve te filmske poslove, iz ljubavi i ubeđenja menadžerski opslužuje sastav Buškraft, koji u maju dovodi u Beograd

Kao svaki inteligentni svaštar, Londonac Mark Rejnolds je zanimljiv lik. Po vokaciji je montažer, "seckao je i lepio" masu spotova (za Prodidži, Garbidž, Masiv atak, Kjur, Fejt no mor, Najn inč nejls i druge), filmskih trejlera (za Ja u ljubav verujem, Planket i Meklejn), reklama (za koka-kolu, nokiu); režirao je nekoliko kratkih i dokumentarnih filmova, radio je kao snimatelj i producent...

Uz sve te filmske poslove, iz ljubavi i ubeđenja menadžerski opslužuje sastav Buškraft (koji u maju dovodi u Beograd!). Rejnolds već drugi godinu zaredom učestvuje na Aprilskim susretima u beogradskom Studentskom kulturnom centru: pre godinu dana prikazani su filmovi KLF - What Time is Love? i Electronic History of Prodigy, dok je ovaj put priređena prava retrospektiva njegovih radova - dva nagrađivana kratkometražna filma iz prve polovine devedesetih, radovi iz vremena kada je bio asistent poznatom reditelju Toniju Keju, niskobudžetni filmovi njegovih prijatelja...

- Bilo je odlično. Nekim ljudima filmovi su se stvarno dopali, neki nisu u tome videli ništa specijalno, ali to tako ide - kaže u opuštenom razgovoru za "Glas javnosti".

Kakva je sudbina filma o grupi "Prodidži", koji je pod nekom vrstom embarga članova grupe, jer im se nisu dopali neki delovi?
- Film su, za sada, mogli da vide samo moji prijatelji, kod mene u stanu... i publika u SKC-u koja je videla nezavršenu verziju. Ali kad se vratim u London nastavljam borbu. Treba još da uradim zvuk, a posle toga... videćemo.

Kolika kreativna sloboda ti je ostavljena kada radiš video-spotove?
- Svaki put je drugačije. Kada dobijem "footage" od reditelja, ostavlja me neko vreme - dan, dva, tri - da uradim prvo "viđenje". Posle toga još neko vreme radimo zajedno i tu konačnu zajedničku verziju prosleđujemo muzičkoj kući i bendu. I oni su ti koji aminuju ili nalaze zamerke. Nekad sve prođe glatko, nekad se prepucavamo.

Još kako ima oštrine

Da li rokenrol i dalje ima oštricu... ili je otupeo?
- Mislim da se vraća. Jedno vreme - u vreme ekspanzije rejva, tehna, esid džeza - neki drugari bi mi se smejali kad bi ih pozvao na živi rokenrol koncert. Sada, kada su se zasitili di-džejeva, više poštuju prave muzičare. Ima mnogo dobrih bendova širom sveta - Vajns iz Australije, Hot hot hit iz Kanade... Još kako ima oštrine...

Koliko budžet ima veze sa slobodom?
- Ne mora nužno da znači da veći budžet automatski nosi manje slobode i obrnuto. Imao sam više muka sa nekim ranim spotovima koji skoro da nisu imali budžet. Svaki put je drugačija bitka. Dešava ti se, na primer, da klinac-reditelj hoće da otalja posao na brzaka da bi stigao na žurku. A ne ideš na žurku dok ne završiš je.... video-spot, na kojem stoji tvoje ime... U svakom slučaju, borba ti ne gine...

Radio si spotove za veliki broj bendova. U kojim slučajevima je bilo "više od posla"?
- Nekad je tako bilo sa "Prodidžijem". Ali, više se ne slažemo i ne sviđa mi se muzika koju sada rade. It s dreadful. U ovom trenutku mi najpre padaju na pamet Masiv Atak... i Black Rebel Motor Cycle Club. To je bend iz San Franciska, za njihov spot sam dobio i nagradu. Da bi izgledalo ubedljivije korišćeno je mnogo specijalnih efekata, ali se to ne vidi, gledalac ne može da zna...

Kako vidiš budućnost vizuelnog prezentovanja muzike?
- Pesma i spot idu zajedno. Bez spota nemaš singl, a singlovi služe za promociju, oni su reklama za album i bend... Zato je potreban video-spot. Možda će internet doneti neke novine. Baš ovih dana Nju mjuzikal ekspres piše o masi bendova koji svoje pesme protiv rata u Iraku stavljaju na internet pošto izdavačke kuće to ne žele da objavljuju. To može da donese i neku novu formu... Međutim, da budem iskren, ne razmišljam mnogo kako će biti, trudim se da budem u toku sa ovim kako je sada.

P. Dragosavac


vesti po rubrikama

^kultura

16:20h

Vlada Divljan danas u Reksu predstavlja Die Tonzentrale

16:29h

Godišnje nagrade UMUS -a: Priznanje Darinki Matić-Marović

16:37h

Održana redovna izborna skupština srpskog PEN-a

16:45h

Mark Rejnolds, gost Beograda i Aprilskih susreta

16:53h

Izložba fotografija Robera Duanoa u Galeriji SANU

17:01h

Film Andreja Aćina na Festivalu u Hjustonu

17:10h

"Hari Poter i Dvorana tajni" na DVD-u

17:17h

Ivan Pavić u galeriji ULUS



     


FastCounter by LinkExchange