[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 12.01. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Vlasnici američkih bioskopskih dvorana smislili novu atrakciju

Plakati koji govore

"ThinkPix" koji su, poput radara, puni senzora i detektora i aktiviraju se čim im neko priđe

Uprkos brzom razvoju tehnologije koja je ljubiteljima filma odavno omogućila da najnovija ostvarenja svetske filmske industrije gledaju kod kuće, ne izlažući se stresu dugih redova pred bioskopskim dvoranama, drskosti tapkaroša ili neuviđavnosti drugih posetilaca koji tokom projekcije neprekidno pričaju ili nešto jedu, za istinske zaljubljenike u kinematografiju veče provedeno u bioskopu predstavlja mnogo više od onoga što se dešava na velikom platnu. Stoga su vlasnici američkih bioskopskih dvorana, u neprekidnoj trci za što većim profitom, smislili novu atrakciju za najvernije, ali i za mnoge nove posetioce.

Zamislite da stojite u redu i kupujete porciju kokica pred projekciju najnovijeg filma o britanskom tajnom agentu Džemsu Bondu kad, iznenada, krajičkom oka, primetite da vam sa filmskog plakata na susednom zidu vragolasto namiguje niko drugi nego zavodljiva Hale Beri. Zaintrigirani, prilazite plakatu i u tom trenutku ona i Pirs Brosnan kreću u neverovatnu trku, dok ih u pozadini prati muzika iz filma. Potom, iza vaših leđa čujete zaglušujući zvuk aviona, okrećete se i sledeće čega se sećate je kako njih dvoje skaču sa plakata na plakat i nestaju kroz vrata bioskopske dvorane…

Sve ovo se ovih dana može dogoditi bilo kom posetiocu velikih američkih bioskopa. Vreme je pregazilo stare papirne filmske plakate na zidovima holova koji su samo na kratko privlačili pažnju posetilaca i kasnije završavali na zidovima obožavalaca pojedinih filmskih zvezda ili kod kolekcionara. Naime, vlasnik kompanije "Thinking pictures" Stiven Fič potrudio se da reklamni filmski plakati "ožive". Inženjeri u njegovoj kompaniji su proteklih pet godina radili na tome da poruka koju dosadni dvodimenzionalni plakati šalju ljubiteljima filma postane daleko zanimljivija, kreativnija i uzbudljivija. Tako su uz pomoć interneta i digitalne tehnologije stvorili plakate "ThinkPix" koji su poput radara, puni senzora i detektora i aktiviraju se čim im neko priđe. To su ravni ekrani sa plazmom povezani kompjuterima i opremljeni kvalitetnim zvučnicima. Ovakav plakat je preko posebnog servera u direktnoj vezi sa kompanijom Stivena Fiča koja proizvodi i emituje sadržaj samog plakata.

O ovom novom fenomenu bioskopskih dvorana Stiven Fič kaže: "Jedan od načina da stvar kao što je običan plakat naterate da misli jeste da u njega ugradite ultrazvučni senzor poput onog koji poseduje slepi miš. Plakat je tada u stanju da sa određene, ograničene udaljenosti "oseti" predmete ispred sebe, da se aktivira i pokrene sliku na ekranu. Ovaj izum privlači pažnju i zabavlja posetioce i istovremeno prikuplja dragocene podatke za filmske distributere o gledanosti reklamnih filmova . Sem toga, primena "ThinkPix" plakata može biti višestruka. Budući da ljubitelji filma u proseku provedu od 20 do 45 minuta u holu bioskopske dvorane oni su veoma zanimljiv auditorijum za sve one koji žele da reklamiraju svoje proizvode."

Fičov izum je trenutno veoma tražen širom SAD. Najveći distributer filmova na svetu kompanija "Regal Entertainment Group" već je nabavila oko 6000 ovakvih elektronskih plakata i krenula je u vrlo agresivnu kampanju za uspostavljanje digitalne mreže kojom bi njene bioskopske dvorane, preko tih ekrana, bile povezane na sistem za emitovanje elektronskih reklama i promotivnih spotova. Pošto Stiven Fič krajem meseca stiže u London, može se očekivati da će se "živi plakati" ubrzo pojaviti i u najvećim evropskim bioskopima, a nama ostaje samo da se nadamo da će "uskoro stići i u naše bioskopske dvorane".

Priredila Ž.Dulić


vesti po rubrikama

^ljudi i događaji

15:18h

Pirot je jedini grad u Srbiji u kome je izvršen popis umetničkog blaga

15:42h

Reporter "Glasa" proverio zašto su knjige o seksu među najtraženijim na Božićnom sajmu knjiga

16:05h

Policajac iz Kruševca koji je napravio spisak "neprijatelja" - vratio se kući

16:25h

Plakati koji govore

 

 


     


FastCounter by LinkExchange