[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 12.01. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Zagrebačka glumica Sanda Langerholc, posle 15 godina

u Beogradu s potpuno ženskim teatrom

Može i bez muškaraca

Svi aspekti ljudske duše mogu se obraditi ako imate osam glumica na sceni.

Volim da dođem u gradove koje osećam kao svoje

U Predstavi "Gorke suze Petre fon Kant" zagrebačkog Teatra "Thalassa", koja je juče izvedena na sceni Beogradskog dramskog pozorišta, ulogu Petrine majke tumači nama dobro poznata glumica Sanda Langerholc. Susret sa zagrebačkim umetnicima, upriličen pre predstave, bio je prava prilika za razgovor sa glumicom koja je poslednji put gostovala na ovim prostorima 1988. godine na zemunskom Festivalu monodrame i pantomime. Članica zagrebačke "Komedije" u penziji je već 11 godina, ali, osim u "Thalassi" igra i u "Teatru u gostima" i kako kaže, "dobro se zabavljam u svemu ovome".

Pozorište "Thalassa" je specifično. U njemu rade samo žene. A moje pitanje je: kako je bez muškaraca? Može li se bez njih?
- Da znate da se može. Zapravo, dobro nam dođe naš "putni" kolega gospodin Visković (Velimir Visković, književni kritičar i teoretičar), koji je takođe pomogao osnivanju teatra, ali naravno da se može. Čak, mislim da su svi životni problemi koji se tretiraju u ostalim dramskim formama prisutni i ovde, da se isto tako, u okviru samo jednog roda, može elaborirati i ljubav i mržnja i zavisnost i koristoljubivost i osvetoljubivost... Svi aspekti ljudske duše mogu se obraditi ako imate osam glumica na sceni i gde fali muško.

Angažovani ste i u "Teatru u gostima" Relje Bašića.
- Momentalno igram u Harvudovom "Kvartetu", komadu koji je, po mom mišljenju, takođe lociran na jednu vrstu ljudi. Kao što ovde imamo ženski teatar, tamo imamo teatar treće generacije. Četvoro ljudi poslednje generacije ima svoje odnose i svoje kulminacije i mislim da je tema starijeg sveta vrlo vredna društvena tema, apsolutno zanemarena u umetničko-teatarskim projektima. Vrlo malo ima komada te vrste. To su zapostavljene teme, u odnosu na one koje se tiču, da tako kažem, potentne generacije.

Potentnoj generaciji ste dobro poznati iz nekada kultne dečje TV serije "Veliki i mali". Da li sada radite na televiziji?
- Ne, ništa, već jako dugo. Zapravo, televizija u ovom trenutku vrlo malo i radi. Ja sam još pre "Velikih i malih" radila neke vrlo važne projekte, ali sam bila u vašoj ulozi, novinara voditelja, u emisijama na temu kulture. I baš kada sam to počela jako dobro da radim, prestala sam, jer je moj suprug (Angel Miladinov), koji je bio reditelj tih emisija pod tuđim uredništvom, postao urednik na televiziji i onda smo to prestali iz etičkih razloga. Mislim da je on, a bio je značajna osoba televizije, imao pravo kada je prognozirao da televizija ima svoj smisao u budućnosti samo kao živi prenos i video i to se sada pomalo pokazuje kao ispravno.

Sa kakvim ste osećanjima došli u Beograd?
- U mojim godinama dominiraju samo pitanja: hoće li me previše gnjaviti taj dugački put? Hoću li biti dovoljno u kondiciji da izvršim sve obaveze, da budem fit, naspavana. Ima već 15 godina kako nisam bila ovde. Ali, znate, nikada nisam mistifikovala nekakva rodoljubiva osećanja i volim da dođem u gradove koje osećam još svojima.

M. Jovićević


vesti po rubrikama

^kultura

16:30h

Nagrade Drugog božićnog salona knjiga

16:37h

Grupa "Bukvar" izdala novi album

16:43h

Pronađene trake "Bitlsa" nestale pre 30 godina

16:51h

Zagrebačka glumica Sanda Langerholc, u Beogradu s potpuno ženskim teatrom

16:58h

Losanđeloski alter-rok sastav "Hengmen" u Beogradu

17:04h

Biblioteka grada Beograda proslavila svoj 72. rođendan

17:12h

Čak Di tužio njujorške radio stanice zbog cenzure

17:19h

"Gremi" nagrade - potvrda novog doba u američkom muzičkom biznisu

 



     


FastCounter by LinkExchange