[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 10.01. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Novi Sad planira da ove godine izdvoji oko tri miliona evra za radove

Novi most - potreba i atrakcija

Četiri saobraćajne trake a po sredini pešački tunel od pleksiglasa

NOVI SAD - Jedna od prioritetnih investicija u gradu u ovoj godini, kako se najavljuje, biće početak izgradnje novog mosta na mestu nekadašnje ćuprije Franca Jozefa. "Prema idejnom projektu, koji je izradio arhitekta Laslo Silađi, most dužine oko 440 metara, sa dva pilona i čeličnom užadi, neodoljivo bi podsećao na Most slobode. Predviđeno je da se most izgradi u kombinaciji čelika, betona i plastike, sa po dve saobraćajne trake u oba smera i jednom pešačkom stazom.

- Stubovi nekadašnjeg železničkog mosta, podignutog još 1883. godine, oko 80 odsto su u ispravnom stanju i potrebno ih je samo neznatno ojačati i podići na visinu koju propisuje Dunavska konvencija. U toku su ispitivanja stubova, a u ovoj godini biće završeni svi pripremni radovi. Sredstva za taj deo posla već su planirana u gradskom i budžetu ZIG-a za 2003. godinu - kaže direktor Zavoda za izgradnju grada Goran Kostić.

Prilikom izgradnje mosta biće potrebno urediti nov prilaz za vozila sa novosadske strane u produžetku Bulevara cara Lazara i Beogradskog keja, kao i tunel ispod Petrovaradinske tvrđave u dužini od oko 350 metara. Uz pretvaranje Varadinskog mosta u pešački prelaz preko Dunava, kompletan saobraćaj iz podgrađa Tvrđave bio bi izmešten, što bi omogućilo da se taj deo grada pretvori u pešačku zonu i turistički centar.

Između saobraćajnih traka novog mosta predviđena je izgradnja pešačke staze u vidu tunela od pleksiglasa, što bi pešacima omogućilo jedinstveno razgledanje okoline, dok bi ih na petrovaradinskoj strani mosta čekale pokretne stepenice koje, kroz panoramski tunel, vode direktno na Petrovaradinsku tvrđavu. Prema prvim procenama, izgradnja takvog mosta koštala bi oko tri miliona evra, a u cenu nisu uračunate eventualne intervencije na postojećim stubovima.

- Da li će novi most biti građen prema Silađijevoj zamisli, ostaje da se vidi, jer o tome konačna odluka nije doneta. Nekakav most na stubovima srušenog mosta sigurno će biti izgrađen, jer je on neophodan gradu - zaključuje Kostić.

S. Lekić


vesti po rubrikama

^Novi Sad

15:13h

Novi most - potreba i atrakcija

15:20h

U Novom Sadu sneg stvorio probleme u saobraćaju

15:27h

Širenje mreže gradskih linija u Novom Sadu pod znakom pitanja

 



FastCounter by LinkExchange