[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 6. oktobar 2002.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Erik Pigors, animator, o sudbini andergraund animacije i konfliktu sa Diznijem

Otrovni crtaći

Van kanona komercijalne animacije, kombinacija horor poezije sa crtežima

Erik Pigors (1962, Los Anđeles), jedan je od najpoznatijih animatora novog Holivuda. Svetski renome je stekao radeći monstrume i negativce za Volt Diznija u blokbaster-hitovima kao što su "Herkules", "Lion King" i "Mala Sirena". Pigors ima i svoj vlastiti projekat "Otrovni crtaći"(www.toxictoons.com) koji prevazilazi sve kanone komercijalne animacije.

Ovog leta je promovisao svoju novu monografiju "Paučina i sirće" ("Cobwebs & Vindegar") u Los Anđelesu. Specijalno za "Glas" Pigors govori o svom novom projektu, tužnoj sudbini andergraund animacije i svom konfliktu sa Diznijem.

Pored karakter dizajna, šta ste još radili za Diznija?
- Radio sam i vizuelnu razradu specifičnih likova, kao što su Had u "Herkulu", hijene u "Lion King"i nekih karaktera za "Odbegli mozak Miki Mausa". Jedan od mojih karaktera iz "Otrovnih crtaća" je uzet za lik svemirskog pirata Silvera u novom Diznijevom filmu "Treasure planet" koji izlazi u decembru. Silver ima jedno oko, šest nogu i duge, oštre zube. Nazvali su ga po meni, Pigors.

Do sada ste objavili i dve knjige "Otrovnih crtaća". Hoće li oni zaživeti kao tv-serijal?
- Problem sa prebacivanjem mojih crtaća u tv šou je ko će ga distribuirati? Ako se šou bude radio za kablovsku, onda ću imati više slobode. Ako to bude netvork kanal, onda sve mora da se razvodni i zasladi. Sada radim treću knjigu "Otrovnih crtaća" u kojoj ću kombinovati horor poeziju sa mojim crtežima. Knjiga će biti i zabavna i stravična.

Probaću da prodam animirani šou baziran na "Otrovnim crtaćima" televiziji, jer me Dizni izbacuje sa posla. I to posle 15 godina teškog rada! Otpuštaju sve crtače i zamenjuju ih kompjuter-animatorima, jer misle da ljude više ne zanima rukom crtana umetnost! Uglavnom zato što "ručni" crtaći ne prave toliko para kao 3-D filmovi. Mislim da su šefovi Diznija vrsta najglupljih ljudi na planeti Zemlji. Prema njihovom načinu mišljenja, sledeće što treba ukinuti su umetničke galerije.

Andergraund crtaći nikada nisu napravili proboj kao andergraund stripovi. Zašto?
- Problem sa festivalima andergraund animacije je da zahtevaju i novaca i vremena, a ja ih imam sve manje. Za par dana punim 40-tu i teško mi je da nađem energiju za sve što treba uraditi. Naročito kad treba platiti sve račune i zaposlen si puno radno vreme. Kada sam radio crtać "Hajde da se kasapimo" bio sam mlad i ne toliko spaljen animacijom. Još uvek obožavam animaciju, ali je praktično nemoguće naći ogromno vreme koje ona zahteva ako te niko ne plaća. A ako te plaćaju, zna se za šta te plaćaju.

S. Đ. M.


vesti po rubrikama

^glasno

18:15h

Erik Pigors, animator, o sudbini andergraund animacije i konfliktu sa Diznijem

18:25h

Goldi, "Vorhol elektronske scene", sledeće subote u Beogradu

18:40h

DOB I Akademija, stari koncept u novom vremenu

18:50h

BG Školice: Nar

 



     


FastCounter by LinkExchange