[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Petak, 26. april 2002.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

SINA

SNAGA

 GLAS saznaje 

Kako su zaposleni u „Telekomu" ispostavljali ogromne račune pretplatnicima?

Velika pljačka građana pod
krovom Telekoma Srbije

Pokazalo se da su neke žalbe građana na ogromne telefonske račune bile opravdane. Zaposleni u „Telekomu" u celoj Srbiji odnose 40 odsto svih Fonto nagrada. Zašto pljačka nije zaustavljena?

Reporteri „Glas" konačno otkrivaju kako su građane Srbije organizovano i sistematski, više godina unazad, pljačkali nesavesni pojedinci zaposleni u Telekomu Srbije. Naravno, na istražnim organima je utvrđivanje celog sistema pljačke koja po obimu može da se svrsta među najveće pljačke prošlog i godinu i po dana ovoga veka. Reč je o desetinama miliona ukradenih impulsa koje su vlasnici telefonskih pretplatnih brojeva plaćali ni krivi ni dužni, bez prava žalbe. I sasvim konkretno: još tokom prošle jeseni Odeljenje unutrašnje kontrole Telekoma Srbije radilo je u saradnji sa SUP-om Beograd na otkrivanju ovih malverzacija. Počelo je vrlo naivno jer su Telekomom sve češće strujale glasine da pojedini radnici Telekoma ostvaruju velike dobitke u nagradnoj igri „Fonto".

Kako to ide na Fonto kvizu
Ako pozovete broj 041 222-333, javiće se glas na sekretarici koji će vas obavestiti da jedan minut razgovora košta 21,86 dinara i ne proveravajući broj telefona s kojeg Vi zovete tražiti od vas lične podatke da biste na kraju dobili lutrijski broj u Fonto kvizu.

Brojke
U tabeli pregleda utrošenih impulsa piše da je u ove svrhe, zvanje Fonta, utrošeno 42.469.176 (više od četrdesetdva miliona) impulsa. To je svaljeno na račune građanima što su oni, ni krivi ni dužni, platili. To se odnosi samo na centrale iz beogradskog atara, a prema drugim proračunima broj zaposlenih u Telekomu Srbije širom Srbije učestvuje u nagradama Fonta sa oko 40 odsto. Da li će iko ikada izračunati koliko je to impulsa i koliko dugo traje ta velika pljačka koju narod plaća.

Uz pomoć policije dobijen je spisak svih nagrađenih u nagradnoj igri „Fonto" na Pink televiziji u periodu od 1. januara 2001. do 6. maja iste godine. Upoređivanjem spiska dobitnika sa spiskom radnika zaposlenih u Telekomu ustanovljeno je da se mnoga imena podudaraju. Ova kontrola sprovedena je samo na teritoriji Beograda koja obuhvata centrale na Zvezdari, u Borči, Krnjači, Karaburmi, Voždovcu, Guberevcu, Čukarici, objekat u ulici Sime Miloševića, Bežaniji, Tošinom Bunaru, Novom Beogradu, Objekat TK centar - Katićeva, Smederevu, Požarevcu, Smederevskoj Palanci, Velikoj Plani. Kontrola nije obavljena u celoj Srbiji.

U pisanom izveštaju ove kontrole utvrđeno je sledeće: zaposleni u Telekomu, koji rade na održavanju centrala, vazdušne i kablovske TT mreže, uređaja, u pogonu za izgradnju TT postrojenja, tehničari na kontroli TT saobraćaja, na sistemu za analogni prenos, na održavanju uređaja za napajanje, održavanju higijene... zloupotrebljavajući svoje radno mesto i radno vreme isključivali su priključak bilo kojeg pretplatnika u centrali i ubacivali drugi priključak. Tako su, ustvari, sa tuđeg broja okretali telefon 041 - 222-333, Fonto igru na Pink televiziji, bezbroj puta u toku dana, posebno noću, i dobijali nagradne brojeve.

Mnogi korisnici žale se na visoke telefonske račune
Iz „Telekoma": nije bilo poskupljenja
U našu redakciju u poslednjih nekoliko dana stižu mnogobrojne pritužbe građana na neočekivano visoke račune za fiksne telefone. Uglavnom svi korisnici „Telekoma Srbija" tvrde da je ovomesečni račun za telefon za više desetina procenata viši od onog dobijanog u prethodnom mesecu. „Ne postoji razlog za ovako visok račun jer iz meseca u mesec razgovaram uobičajeno i imam otprilike istu minutažu", prva je rečenica korisnika „Telekoma" koji su se javili našoj redakciji.

Međutim, u „Telekomu Srbija" tvrde da od prošle godine nisu povećavali cene usluga za fiksnu telefoniju, niti radili na izmenama tarifiranja, niti menjali dužinu trajanja vremenskog impulsa.
- Iako smo prošle godine od Saveznog ministarstva za trgovinu dobili odobrenje za povećanje cena usluga za fiksnu mrežu u tri faze, od kojih su dve već realizovane, od srpskog Ministarstva saobraćaja i telekomunikacija i ministarke Rašete-Vukosavljević dobili smo zabranu za realizaciju treće faze poskupljenja od 15 odsto i nastavak izmene tarifnog sistema. Dakle, „Telekom" nije povisio cene usluga, a kada će resorno ministarstvo to odobriti, ne znamo, iako se pregovori oko toga vode. Što se tiče reklamacija na račune za fiksnu telefoniju, njihov procenat i ovog meseca je isti kao i prethodnih meseci i iznosi od 0,16 do 0,20 odsto na mesečnom nivou. Jedini razlog za višu sumu na računima je veći broj utrošenih impulsa. Takođe, razlog za veći račun je i pozivanje novih usluga, koje se tarifiraju po višim cenama - kažu u „Telekomu".

Račune je plaćao građanin na čijem je priključku otkucano toliko impulsa o kojima on, naravno, nema pojma. Uzaludne su bile žalbe građana jer su, očigledno veoma smišljeno, zaposleni u Telekomu to „ostvarivali direktnim ulaskom u prenosnike ili korišćenjem ispitnih brojeva na kojima su brojači brojeva neispravni". Što će reći: odgovor koji bi građani dobijali povodom žalbi na visoke račune da ne mogu dobiti listing jer su centrale zastarele, samo su dobar izgovor za prikrivanje pljačke.

U pisanom izveštaju navode se i konkretni primeri šta su to pojedini nesavesni zaposleni u Telekomu učinili:
„Ako jedan radnik (Telekoma) od Fonta za manje od pet meseci naplati više od 100 hiljada maraka a i dalje ostaje da obavlja iste poslove, smatramo da je to nedopustivo...". Ili ako bračni par zaposlen u centralama na Zvezdari i Novom Beogradu dobije na Fontu 2.831.000 dinara plus automobil „jugo", plus televizor... ili portir dobije automobil plus 17.000 dinara, ili radnik na održavanju rejonske centrale dobije 170.000 dinara, plus auto, plus video rikorder, plus kućni TF aparat, plus dva ručna sata...

Tragom ove informacije reporteri „Glasa" krenuli su u proveru. Poslednji odgovor koji su dobili iz Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije glasio je da je „policija u toku".

U Telekomu Srbija posle bezbroj razgovora i traženja odgovora na pitanje zašto javnost ništa o tome ne zna i da li je bilo šta preduzeto tim povodom, odgovor je bio „nismo nadležni". Svelo se na to da je gospodinu Drašku Petroviću, generalnom direktoru Telekoma Srbije, juče u 14,40 časova poslat faks koji glasi: „Poštovani gospodine Petroviću, najljubaznije Vas molim da nam odgovorite da li je Telekom Srbije nešto preduzeo povodom izveštaja Odeljenja unutrašnje kontrole o brojnim malverzacijama zaposlenih u Telekomu Srbije, a u vezi sa nagradama u igri „Fonto" od 27. decembra 2001". Do zaključenja ovog izdanja našeg lista nikakav odgovor nismo dobili.
Ostaje na kraju nejasno i otvoreno pitanje: da li su nadležni u Telekomu Srbije i u državnim organima znali za ovaj izveštaj od 27. decembra 2001. godine. Ako su znali, da li su nešto preduzeli? Ako jesu, zašto o tome javnost nisu obavestili? Ako nisu znali, šta su radili? Ovako na posredan način kaljaju obraz hiljadama zaposlenih u Telekomu koji nisu ni luk jeli ni luk mirisali. Opet, zašto? I zašto nije rađen novi izveštaj od 5. maja 2001. do danas?

Vladimir Spasić,
Dragan Vlahović


vesti po rubrikama

^dosije

19:15h

Kako su zaposleni u „Telekomu" ispostavljali ogromne račune pretplatnicima?

 



     


FastCounter by LinkExchange