[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 19. mart 2002.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

U ponedeljak u podne gotovo 30.000 železničara obustavilo rad

Vozovi kreću kad Vlada ponudi više

Nerealno povećanje od 10 odsto, smatra Vlada. Ne odustajemo - poručuju sindikati. Imaju u železničkom fondu novca za mesec dana štrajka

BEOGRAD - Radnici na železnici juče u podne stupili su u generalni štrajk, jer su pregovori predstavnika sindikata železničara i Vlade Srbije prethodne večeri završeni neuspehom.

Dodatni zahtev
KRAGUJEVAC - Kroz železničku stanicu u Kragujevcu za 24 sata prođe osam vozova. Juče je od podne saobraćao samo voz Beograd- Raška-Beograd, a Kragujevčani su, pored već poznatih, dodali i jedan svoj zahtev - da se ukine godišnje polaganje ispita za proveru stručne sposobnosti zaposlenih.

Tek proba za štrajk
NIŠ - Četiri hiljade radnika niškog železničkog čvora juče je obustavilo rad. Otkazani su svi polasci u unutrašnjem železničkom saobraćaju dok su redovno saobraćali samo međunarodni vozovi. Vozovi koji su pre 12 časova napustili železničku stanicu sa odredišta su se vratili bez robe i putnika.
- Ovakav režim potrajaće 48 časova. Ukoliko se Vlada ogluši o naše zahteve predložićemo potpunu obustavu rada, rekao je za "Glas" Boban Bogdanović, član Izvršnog odbora Nezavisnog strukovnog sindikata mašinovođa.

Sve po zakonu
UGS "Nezavisnost" koji deluje u okviru JŽTP "Beograd" pozvao je svoje članice da se pojedinačno priključe štrajku u skladu sa svojim statutom i da po zakonu ispoštuju minimum proseca rada. UGS "Nezavisnost" će se boriti isključivo za bolji položaj i zaštitu zaposlenih, ne ulazeći u međusobne sukobe bivših i sadašnjih struktura moći.

Svi plaćaju
ŽTP-u se, inače, mesečno iz budžeta isplaćuje 700 miliona dinara, od čega 426 miliona ide u plate, a ostalo za nabavke i servisiranje dospelih obaveza. Plate zaposlenih na železnici se čak sa 67 odsto finansiraju iz budžeta, dakle, od novca svih građana.

Tačnije, u direktnim pregovorima sa Sindikatom železničara Ministarstvo saobraćaja je postiglo dogovor u 11 tačaka, a sporna je ostala 12. koja se tiče zarada. Sindikat je, smatra Ministarstvo, tražio nerealno povećanje plata od deset odsto, Vlada je ponudila tri, jer to ne bi ugrozilo uspostavljenu ravnotežu u budžetu. Uz obrazloženje da je prosečna bruto plata u ŽTP "Beograd" u februaru bila 14.597 dinara, dok je u Srbiji taj prosek bio 10.129 dinara, povećanje od deset odsto nikako se nije moglo uklopiti u usvojeni srpski budžet, pa je Vlada smatrala da može da ponudi tri odsto veće zarade. Sve drugo bilo bi na račun ostalih korisnika budžeta, koji bi bio probijen, Srbija bi morala da štampa novac i proizvede inflaciju, a sve zarad jeftinih političkih poena, smatrala je Vlada, uz napomenu da je najpre potrebno restrukturiranje celog sistema i tržišno poslovanje železnice, a tek zatim slede razgovori o materijalnom položaju zaposlenih.

Tri najveća sindikata Železničko-transportnog preduzeća "Beograd" tako su juče započela štrajk uz poštovanje zakonskog minimuma rada. U štrajku je 29.000 članova Sindikata železničara Srbije i Asocijacije sindikata železničkog saobraćaj Srbije koju sačinjavaju Nezavisni strukovni sindikat mašinovođa i Nezavisni sindikat železničara.
Branislav Petrović iz Nezavisnog strukovnog sindikata najavio je da je otvorena mogućnost za nastavak pregovora ali da železničari neće odustati od svojih zahteva.

Železničari, osim većih plata, traže i bolje uslove rada na železnici i da Vlada Srbije do 30. juna usvoji nacionalnu saobraćajnu politiku kojom će biti definisani mesto, uloga i značaj železnice.
Predsednik Nezavisnog strukovnog sindikata mašinovođa Branislav Petrović je istakao da će štrajk trajati do ispunjenja zahteva ili postizanja dogovora sa Republičkom vladom.

Najveći od tri sindikata u štrajku - SŽS je u petak, 15. marta, saopštio da neće odstupiti ni od jednog zahteva i naglasio da raspolaže novčanim štrajkačkim fondom za najmanje mesec dana štrajka.
Srpskim železnicama, inače, dnevno saobraća ukupno oko 450 vozova, a za vreme štrajka taj broj se svodi na deseti deo.

Neuspeo pokušaj
KRALJEVO - U štrajku železničara, juče je učestvovalo i oko 1.500 od 2.000 zaposlenih radnika kraljevačkog železničkog čvora. Štrajku se usprotivilo oko stotinu mašinovođa koji su u svom saopštenju, između ostalog, istakli da štrajkom ne žele da štite lične interese večitih i nezamenljivih sindikalnih lidera. Juče, oko 14 sati i 30 minuta, mašinovođe železničkog čvora u Kraljevu pokušale su da postave jedan voz za saobraćaj, ali su im se usprotivile kolege koje se nalaze u štrajku, tako da je kompozicija ostala u železničkoj stanici.

Vraćaju pare
BOR - I borski železničari počeli su juče u 12 časova štrajk. Od svih vozova saobraća samo onaj za Beograd. Putnicima koji su ranije kupili karte novac će biti vraćen.

G. J.


vesti po rubrikama

^društvo

16:07h

U utorak počinje prvo redovno zasedanje Skupštine Srbije

16:02h Beogradska podružnica SLD o propisivanju recepata
16:04h U ponedeljak u podne gotovo 30.000 železničara obustavilo rad
16:06h Žarko Mihailović, pomoćnik ministra prosvete, najavio
16:08h Na tribini Medija centra juče o dogovoru o Srbiji i Crnoj Gori
16:10h Užički železničari protive se štrajku
17:14h Počeo protest poljoprivrednika mačvanskog okruga
17:20h Penzije 26. marta
17:25h Neobičan poklon za izbeglice i raseljene u Smederevu
17:38h Pljevaljski medicinari nisu zainteresovani za rad u Libiji
   


     


FastCounter by LinkExchange