[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Subota, 04. avgust 2001.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

03. Aug 2001 15:51 (GMT+01:00)

Mirjana Karanović o ulozi Agate u "Zločinu na kozjem otoku", ženskim i muškim dušama, nezavisnosti i slobodi pojedinca

Mirno i udobno živim sa sobom

Moj angažman je vrlo ličan i posledica je odluke da reagujem na nešto što kao čovek ne mogu da podnesem. Ako rešim da se prostituišem, to će opet biti samo moja odluka, niko neće moći da mi je nametne

Posle uloga u predstavama "Konte Zanović" Radmile Vojvodić, "Radovan Treći" u režiji Dejana Mijača, i "Pad" reditelja Gorčina Stojanovića, Mirjana Karanović odigrala je ovog leta i svoju četvrtu značajnu ulogu u produkciji Grada teatra. Glumica koja danas većini reditelja, ali i publici, predstavlja "garant" da će neki projekat imati uspeha, u "Zločinu na kozjem otoku" Uga Betija, u režiji Nebojše Bradića, odigrala je ulogu udovice Agate.

Jedna od najintrigantnijih drama u evropskoj literaturi koja se bavi dubokim, skrivenim emocijama muško - ženskih odnosa, čovekovim strastima, čežnjom i čulima, ali i motivima zla i krivice u čoveku, premijerno je odigrana na ostrvu Sveti Nikola.
- Betijevu dramu dugo poznajem, zbog čega sam i mislila da će mi biti lakše i jednostavnije da je razumem. Kako rad na predstavi, međutim, ne zavisi nikada samo od mene i od toga kako ja vidim pojedine scene i odnose, moja uloga je negde dovedena u vezu i sa tim kako reditelj i drugi glumci vide svoje mesto u predstavi. Naša iskustva ili neiskustva su se povezala, te smo napravili predstavu kakvu su gledaoci imali priliku da vide. Ne mislim, međutim, da je rad na njoj završen, bar što se mene tiče. Postoji i beogradska premijera, i nekakvi drugi tehnički uslovi u kojima će se igrati.

Ono što je za mene bila otežavajuća okolnost, za tekst koji zahteva vrlo finu i preciznu igru satkanu od mnogobrojnih psiholoških nijansi, jeste to što smo ga igrali u jednom, pozorišno vrlo "okrutnom" prostoru, a ambijent je uvek surov za glumca. Naravno, sasvim je moguće da sam prestroga i da je ovo što osećam veoma lični utisak. Jer, u ovoj budvanskoj premijeri, nama je bilo bitno da stvorimo atmosferu napuštenog ostrva i tog strašnog usamljeničkog života koji vode tri žene.

Da li i za vas udovica Agata, glavna ličnost ovog ljubavno - erotskog psihološkog trilera, nosi onu tamnu stranu koju poseduje žena?
- Imala sam želju da dam nekakve suvisle i pametne odgovore o tome koje je pravo značenje Betijeve priče. Nisam se, međutim, dobro osećala dok sam pokušavala da objasnim bilo šta. Mislim da ovu dramu, jednostavno, uopšte ne bi trebalo objašnjavati. To je priča u kojoj svaki gledalac mora da pronađe ono što njega iritira i što sam oseća. U liku Agate ima dosta iracionalnog, neočekivanog, onoga što je nevidljivo, skriveno. Postoji velika tajna koju nosi, nju bi neko mogao nazvati i tamnom stranom žene sa kojom ne želi da se suoči, jer bi to moglo biti zastrašujuće. Ima i onih koji radoznalo ulaze u taj skriveni ženski svet pokušavajući da ga shvate, otkriju i da se možda poigraju s njim. "Zločin na kozjem otoku" je, za mene, predstava o ženskim i muškim dušama. A u tim dušama, kao što bi svako mogao makar da pretpostavi, ima svega i svačega.

Koliko je Agata vama bliska i ima li kod vas neko svoje mesto?
- Svakako da ga ima. Koliko je poseban lik, toliko u njoj ima i arhetipa ženskog, a to je nešto što prosto volim. Postoje iskustva, emocije, misli i razmišljanja koja Agata poseduje i koja su mi bliska, zbog čega jako dobro mogu da je razumem. Moja lična sudbina, međutim, ne liči na njenu.

Gotovo sve predstave u kojima ste igrali poslednjih godina, imale su nekakav građanski angažman, a ovde on izostaje?
- Ova priča nema nameru da u tom smislu pokrene nekakvo pitanje ili provokaciju. Ona se obraća vrlo intimnim, pre svega emotivnim, erotivnim i senzualnim odnosom muškarca i žene. Moram, međutim, da kažem da nikada nisam dozvolila da moj ženski angažman u predstavama bude ogoljen i u potpunosti upotrebljen. Predstave koje su nosile taj angažman kao deo namere autora, kao što su "Gospođa ministarka", "Majka Hrabrost", "Pozorišne iluzije", "Slučaj Hinkeman", "Bure baruta" ili "Pad", imale su visoke umetničke zahteve.

Do promene vlasti u Srbiji bili ste među najaktivnijim umetnicima. Sada vas nema mnogo ni u medijima, a ni na listama "nagrađenih"?
- Ono što sam radila nikada nije bilo zbog drugih, a ni zbog toga da bi mi eksponiranje donelo nekakve efekte, nisam ni trgovac, ni profiter. Moj angažman svih ovih godina je vrlo ličan i posledica je moje intimne odluke da reagujem na nešto što kao čovek ne mogu da podnesem. Nikada mi nije bilo važno da li i koliko ljudi stoji pored mene kao nekakva zaštita ili podrška, niti sam ikada imala očekivanja da "ulažem" da bi mi se nešto dalo zauzvrat. Taj osećaj nemam ni sada, vrlo sam nezavisna osoba, možda čak nepodnošljivo, i takva ću i ostati. Veoma cenim svoju slobodu, i ako odlučim da se prostituišem, to će opet biti samo moja odluka, niko ne može da mi je nametne. Smatram da je svako odgovaran za svoje postupke i da mora da nauči da živi sa njihovim posledicama. A ja vrlo mirno i udobno živim sa sobom. Ovih dana sa "Evom Braun" putujem u Umag, na međunarodni festival kamernog teatra koji ima tematsku određenost i zove se "Planetarij žena". To je svet koji mi je blizak i kome najviše pripadam.

Radmila Radosavljević
Foto: S. Štrbac


vesti po rubrikama

^intervju

15:51h

Mirjana Karanović o ulozi Agate u "Zločinu na kozjem otoku", ženskim i muškim dušama: Mirno i udobno živim sa sobom

 



     


FastCounter by LinkExchange