[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 3. novembar 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

02. Nov 2000 17:01 (GMT+01:00)

Željko Mitrović, vlasnik medijske kuće Pink

Nisam uzimao pare od JUL-a

Nećemo tužiti NUNS i ANEM jer su siromašni, tražićemo javno izvinjenje, kaže vlasnik kompanije "Pink". Izašao sam iz JUL-a 27. septembra. "Pink" je čist kao suza i to se može proveriti

Željko Mitrović, vlasnik kompanije "Pink", važi za vrlo imućnog Srbina, gleda Simpsone i smatra da je Homer našeg porekla. U JUL ušao 1996, kada je njegova televizija već bila u zenitu, izašao u septembru posle izbora. NUNS i ANEM terete ga da je nelegalno dobijao frekvencije i da je iza njega stajala mašinerija njegove dojučerašnje partije.

O politici kaže da je generalno jedna kaljuga, ma kako bila dobra stranka gde se čovek nalazi. "Kad u politiku uđete, ne postoji šansa da ma koliko čisti i pošteni bili, iz nje ne izađete blatnjavi".

Potpisali ste ugovor sa firmom "Mitsui", koja je vlasnik "Blica", o ulaganju u vaše preduzeće.
- U poslednje dve godine razgovarali smo s desetak multinacionalnih kompanija koje su bile zainteresovane za investiranje u Televiziju "Pink" i u sagledavanju ponuda odlučili smo se za kompaniju "Mitsui". Čini mi se da je ovo jedan od projekata koji će povezati elektronske i štampane medije i nadam se da će i mnogi zajednički projekti biti realizovani u naredne dve godine. Za sada svi detalji o procentima, finansijskim transakcijama i ostalim delovima ugovora sa firmom "Mitsui" ostaju poslovna tajna.

Milošević izvor profita

- Slobodan Milošević je mnogima bio profitabilan, pre svega za nezavisne medije. Oni su zbog Miloševića dobijali velike donacije, a sada je nastao problem jer njih više neće biti. Bilo bi sasvim u redu da se društvo pozabavi medijima koji su izneli promene i koji su objektivno kritikovali društvo i pomogne im da opstanu.
Zvučite kao da biste lično pomogli?
- Da! Ako ih budu napustili stranci, rado ću im priskočiti u pomoć! Revolucija jede svoju decu, to jeste nepravda, ali je na žalost tačno i zbog toga ne bi bilo dobro da se ovi mediji ugase.

NUNS tvrdi da je strano ulaganje u "Pink" klasično pranje novca zbog načina na koji je "Pink" napravljen?
- Tačno je! Ovaj, tačno je da su to NUNS i ANEM u svojim saopštenjima izneli. Ono u čemu se slažemo jeste da se konačno izvrši generalna revizija svih radio-difuznih preduzeća, čak sam predložio da ta revizija krene od Televizije "Pink" i mene lično. Više puta sam u svojim istupima govorio i garantovao da je "Pink" besprekorno čista kompanija i da nikada nikakvu pomoć od države nismo dobili. To sve postoji u papirima i dokumentima i što se uvek može proveriti. Drugo, mi smo poreski obveznici u visini od 30 miliona godišnje, pa smo državi značajni i u tom smislu. To što je NUNS izjavio je na granici krivičnog dela, možda to i jeste. Videćemo šta ćemo sa tim. Ne bih ih tužio pošto su siromašni, a ako ih budemo tužili, tražićemo samo javno izvinjenje kad se napravi revizija i kada budu morali da progutaju gorku pilulu da je kompanija "Pink" čista kao suza.

Da li to znači da Televizija "Pink" nije imala koristi od bivšeg režima čiji ste vi bili član?
- U JUL-u sam bio od 1996. do 2000. godine. Podneo sam ostavku 27. septembra na sve funkcije iz moralnih principa, zbog loših izbornih rezultata te politike. Moja ambicija je sad da se totalno depolitizujem i bavim svojim poslom. Ušao sam u JUL kada je "Pink" bila najpopularnija televizija, i to iz vrlo iskrenih ambicija jer sam utemeljeni levičar.

Da li su vam ulaskom u JUL, jednostavno rečeno, trebala i "leđa?
- Ne. U to vreme sam ušao iz najiskrenijih prijateljskih odnosa sa Acom Vulinom i stvarnih svojih ubeđenja u taj neki levičarski koncept. U početku naših razgovara cela stvar mi je izgledala vrlo perspektivno. Kad je Aca izašao iz JUL-a, to je bio trenutak (bilo ih je još nekoliko) moje najveće dileme da li da ostanem u ovoj političkoj organizaciji. Ipak, realan strah koji je postojao poznavajući nivo ostrašćenosti govorio mi je da bi moj odlazak ugrozio kompaniju koja zapošljava 300 radnika. Oni, ipak, ne treba da snose posledice mog političkog aktiviranja.

Cena reklamnih spotova levice

- Zbog velikih kampanja koja je vođena pre izbora da meni JUL pomaže nikada nisam imao hrabrosti da prihvatim bilo kakve pare od ove političke organizacije. To je zakonski potpuno ispravno jer smo doneli odluke o besplatnom reklamiranju. To smo uradili samo iz razloga da prilikom revizije niko ne bi mogao da kaže "evo, finansirao vas je JUL".

Da li Vam je žao vremena koje ste proveli u JUL-u?
- Žao mi je što sam višak energije ugradio u tu stvar. To jeste jedan ozbiljan problem koji imam sam sa sobom.

Nikad o tome niste javno pričali.
- Ja sam disciplinovani pripadnik bilo kakve grupe ili organizacije, tako da sticanje poena javnim istupima o neslaganjima, uvek mi je izgledalo nemoralno. Postoji samo dilema ako se sa nečim ne slažete, a poštujete odluku većine, imate izbor da ostanete ili odete. Ja sam izabrao da ostanem.

Ali imate oštar jezik, dokazali ste to kada su u pitanju Šešelj, Tijanić...
- Sve je to uglavnom na nivou ličnih odnosa, nepolitičkih ili partijskih. Sve što danas priča ANEM i NUNS svojevremeno je pričao i Šešelj, pa kad je ušao u Vladu, obećao je da će se pozabaviti Željkom Mitrovićem. Ovde su dolazile sve moguće i nemoguće inspekcije, tražili su greške, ali su posle mesec i po dana morali da kažu "ljudi, pa ovaj čovek je čist". U ovoj zemlji moraju odgovarati ljudi koji su krivi, ali ne kolektivno već isključivo lično.

TV Politika krala od "Pinka"

- Pink je jedina televizija koja u poslednjih pet godina nije prikazala ni jedan sekund piratskog programa. Zahtevamo reviziju, jer smatramo da mnogo naših para leži u njenim rezultatima. Ona bi pokazala da je TV Politika beskonačno emitovala filmove koji su naše vlasništvo, a i ostale televizije po Srbiji su to činile. Ako bude problema sa naplatama tih odšteta, deo kapitala zarobićemo i TV Politici.

Da li ste vi stvarno vlasnik "Pinka"?
- Isključivi. Prvi i jedini do danas, sad je i "Mitsui".

Šta je sa novom zgradom "Pinka" na Topčiderskom brdu?
- Bili smo podstanari po raznim lokacijama i mesečno smo plaćali oko 50.000 maraka i to iz svog fonda. Dobili smo sve kompletne dozvole i pre tri godine krenuli smo sa izgradnjom ovog objekta. Garantujem da je kompletan objekat građen iz profita kompanije "Pink". Predviđajući da će jednog dana doći do revizije, insistirao sam da zemljište na kome gradimo, bude naše, pa smo i plac kupili.

Zameraju vam da ste glavni "krivac" formiranja tzv. novog tipa Srbina pod uticajem programa vaše televizije.
- Slatka priča. Pristalice te teze kažu da južnoameričke serije anesteziraju narod. Zamislite da tamo u Meksiku taj konglomerat koji zapošljava stotine hiljada ljudi, ili jedan Holivud, pravi serije čiji je osnovni cilj da hipnotišu Srbe! Pa te serije su osvojile evropske zemlje i vrlo su popularne.

Da li "Pink" onda stvaraju gledaoci?
- Ako se u politici uvek pita narod, zašto bi u medijima bilo drugačije? Mi nemamo nijedan drugi kriterijum u pravljenju programa osim gledalaca. Što više gledalaca to su veći naši budžeti iz propagande.

Violeta Pavlović
Svetomir Marjanović
foto: Svetomir Marjanović


vesti po rubrikama

^intervju

17:01h

Željko Mitrović, vlasnik medijske kuće Pink: Nisam uzimao pare od JUL-a

 



     


FastCounter by LinkExchange