[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 8. septembar 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

   
 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

07. Sep 2000 18:15 (GMT+01:00)

Vuk Pavlović, saradnik i sin pokojnog Živojina Pavlovića, o saopštenju Direkcije Venecijanskog festivala

Monstruozne političke optužbe i podmetanja

Iza anonimnih dopisa krije se određena osoba bliska festivalu, koja govori u svoje ime. Film je priča o porodici u čijoj je pozadini raspad države

Saopštenje direkcije Filmskog festivala u Veneciji u kome se kaže da je projekcija filma Živojina Pavlovića "Država mrtvih" otkazana jer se konačna verzija (politički i estetski kastrirana) bitno razlikuje od prvobitne verzije ponuđene organizatoru, šokirala je Vuka Pavlovića, drugog asistenta reditelja i sina pokojnog Živojina Pavlovića.
- Saopštenje je ordinarna laž, glupost i podmetanje - kaže za "Glas" Vuk Pavlović.

Čije podmetanje?
- Određene osobe bliske festivalu, koja govori u svoje ime krijući se iza anonimnih dopisa. Ta osoba se ne slaže sa nekim sitnim promenama u odnosu na prvu grubo montiranu verziju.

Da li mislite na jednog od selektora Venecijanskog festivala Serđa Grmeka Germanija (poznavalac i pošptovalac našeg filma i Pavlovića), koji je na Paliću video verziju "Države mrtvih" najbližu konačnoj?
- Mislim. Nikakve političke implikacije ne postoje. Nema radikalnih promena. Kao Živojinov sin i saradnik, prošao sam sa njim snimanje, a kasnije sarađivao s Dinkom Tucakovićem, iza koga apsolutno stojim. Poslali smo festivalu dopis kojim ga obaveštavamo da film nećemo prikazati iz čisto tehničkih razloga. Zato sam ovoliko iznenađen i uzbuđen. Film je posle tri godine konačno skoro završen. Ostaju tehničke finese. A neko podmeće. Ne znam zašto.

Da li ste reagovali?
- Da imam vizu svašta bih tom gospodinu rekao u lice. Saopštenje je izmišljotina, koja nema veze sa mozgom. Grmek je razgovarao sa mojom majkom. Bio je nezadovoljan nekim detaljima, koji uopšte nisu bitni. Majka ga je uveravala da porodica stoji iza Dinka. Ne bismo dozvolili da se provuče bilo šta na štetu filma. U filmu nema politike. To je priča o jednoj porodici, u čijoj je pozadini raspad države. Grmek je u proleće gledao kasetu koja nije bila titlovana i koju je prevodio ljudima s Festivala. Mogao je svašta da prevede, pošto je njegovo znanje srpskog sumnjivo. U Veneciji su svi u startu imali pozitivan odnos prema mom ocu i njegovom stvaralaštvu. To što je gospodin Grmek lično nezadovoljan, njegov je problem. On nije reditelj, već kritičar koji nema hrabrosti da kaže svoje mišljenje.

Nije li neozbiljno da desetak dana pred početak velikog festivala poput Venecijanskog, koji drži do toga da najavljeno ispuni, obavestite organizatore da ste upravo utvrdili da imate tehničkih problema?
- Ne znam čija je to neozbiljnost, nije mi to posao.

V. Milivojević
foto: B. Pantelić

 

Dinko Tucaković, reditelj finalne verzije:

Reditelj finalne verzije "Države mrtvih" Dinko Tucaković, poslao je direktoru Albertu Barberi "žestoko protestno pismo". On kaže da su u Veneciji videli grubu verziju dugu 120 minuta u proleće, da je dogovoreno da se film izmontira i završi, o čemu postoji prepiska i da materijal najbliži finalnoj verziji nije cenzurisan (sledi knjigu snimanja) i da je reč o "monstruoznim političkim optužbama". Uprkos želje Festivala da prikaže radnu kopiju, producenti na to nisu pristali, jer bi film snimljen u TV formatu bez dodatne tehničke dorade bio osakaćen. Dakle, konačna kopija nikada nije poslata u Veneciju.
- Da smo deo sveta, tužio bih i Grmeka i Veneciju. Odavno se nisam besmislenije osećao, zbog ovog ljigavog poteza čoveka koji je mnogo uradio za naš film, kaže Tucaković.

Maksa Ćatović, izvršni producent:

- Ne znam šta je Venecija čekala 20 dana (18. avgusta su obavešteni da projekcije neće biti) da se oglasi. Uvređena prestižna Venecija trudi se iz čiste sujete da nam besmislenim političkim optužbama oteža put do Berlina. Ne mislim da je neozbiljno što film nije stigao na festival. Ni jedan Martin Skorceze iz tehničkih razloga nije stigao u Veneciju. Nekorektna projekcija zbog pijeteta prema Pavloviću ne bi došla u obzir.


vesti po rubrikama

^intervju

18:15h

Vuk Pavlović, saradnik i sin pokojnog Živojina Pavlovića: Monstruozne političke optužbe i podmetanja

 



     


FastCounter by LinkExchange