[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 8. avgust 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

   
 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

07. Aug 2000 16:29 (GMT+01:00)

Maja Jokanović, violinistkinja, između Beograda i Novare

Italija me osvežava

Rad na dve akademije. Uskoro CD sa delima srpskih kompozitora. Publika u svetu je nonšalantnija

Više od deset godina violinistkinja Maja Jokanović živi između Beograda i italijanskog grada Novare. Predaje istovremeno na privatnoj Internacionalnoj akademiji u Novari i na FMU u Beogradu i nastupa kao solista i kamerni muzičar na domaćoj i evropskoj sceni. U izdanju "Klia" nedavno se pojavio kompakt disk sa Mocartovim sonatama koje izvodi s Nevenom Popović, pijanistkinjom.
- U pregovorima sam sa jednom italijanskom diskografskom kućom da snimim disk sa delima srpskih kompozitora, LJubice Marić i Vasilija Mokranjca. Krajem septembra putujem u Solun na festival "Stvaralaštvo žena između dva mora", koji se održava pod pokroviteljstvom Uneska. Za beogradsku publiku 30. septembra sviram dela Baha sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, kaže Maja Jokanović.

Veoma je teško koncertrirati i predavati u dve zemlje, kako to postižete i da li se nameću poređenja dve akademije?
- Teško je fizički izdržati, a sa druge strane mi godi. Beograd je zatvoren, izolovan, zato u Italiji pronalazim i životno i profesionalno osveženje. U Italiji radim na privatnoj akademiji gde držim i master klas, a studije traju tri godine. Mladi ljudi od 15 i 16 godina se uglavnom sami izdržavaju. Sviraju sa orkestrima, osamostaljuju se rano, zaposleni su, ali i dalje rade na sebi. Kod nas je škola stroža, ali su studenti manje samostalni. Za gudače je neophodno orkestarsko iskustvo.

U kom smislu je škola važna?
- Ona je bitna, ali da bi neko bio veliki, mora pored škole da ima ličnost i mora da bude slobodan. Ruski umetnici su u nekadašnjem SSSR-u bili pod presijom i to se često osećalo, mnogi su bili očajni što nisu mogli da putuju. A komunikacija je veoma važna, potrebno je upoznati ljude, način na koji sviraju ...

Ko je od svetskih violinista ostavio na Vas najjači utisak?
- Kad sam čula Najdžela Kenedija, shvatila sam da je najupečatljivija ličnost od svih muzičara koji se trenutno pojavljuju na svetskoj sceni.

Kako doživljavate našu publiku?
- Kada se kod nas spomene ozbiljna muzika, ljudi se ukoče i ne uživaju. Svi se zgražavaju kada se tapše između stavova. Ali zašto da ne? Publika u svetu nonšalantnije, prirodnije sluša klasičnu muzikua. Na snimku koncerta Isaka Šterna lepo se čuje kako publika u Frankfurtu aplaudira između stavova. Treba slobodno iskazati svoje oduševljenje.

B. Lijeskić
foto: B. Pantelić


vesti po rubrikama

^kultura

16:29h

Maja Jokanović, violinistkinja, između Beograda i Novare

16:32h

Novi film Klinta Istvuda

16:44h

Novi hit u knjižarama: Memoari jedne gejše

16:52h

Knjiga u prevodu Vojislava Despotova

17:04h

"Savremena arapska priča" Jovana Kuzminca

17:12h

Preminuo Alek Ginis

17:25h

Likovna kritika: Razglednice Beograda

17:34h

Razgovori na Trgu pjesnika: Peter Esterhazi

17:41h

Goran Paskaljević snima novi film "Kako je Hari postao drvo"

17:53h

Nagrade međunarodnog festivala turističkog, ekološkog i sportskog filma

18:04h

Izložba radova kolonije "Bakar" u Boru

18:11h

Konkurs časopisa "Ulaznica"

18:23h

Skulpture Hane Ovesni u Galeriji "Kod pozorišta"

 



     


FastCounter by LinkExchange