Do diplomiranja na novosadskoj Akademiji, Boris
Isaković je po obrazovanju bio pomorac duge plovidbe, pa možda
i nije čudno što i kao glumac nastavlja putovanja po pozorišnim
lukama. Sidro je bacio negde između Novog Sada i Beograda, pa
trenutno igra u čak osam predstava na scenama Narodnog pozorišta,
JDP, Ateljea 212 i SNP.
"Maksim
Crnojević" spada u takozvanu teatarsku međuformu, sa kakvim
si se do sada sretao samo radeći sa Mijačem Šekspirovu "Meru
za meru".
- Bilo mi je čak mnogo lakše da se probijam kroz šumu Šekspirovih
stihova jer je "Maksim Crnojević" sav u šiframa, koje
je trebalo razotkrivati, da bi i meni samom bilo jasno šta to
zapravo govorim. Lazina poema ima veoma malo dramskog u sebi,
a kao i svaka poezija počiva na višeznačnosti. Preživeo sam i
ovu predstavu, stavivši je u "fasciklu" - životno iskustvo
više.
Prvi put nastupaš u rodnom gradu na Sterijinom pozorju. Ako
ne računamo "Dobričin prsten", Sterijina nagrada je
valjda jedina koja ti nedostaje.
- Sticajem okolnosti, prvi put dolazim i to sa beogradskim
pozorištem. Same nagrade su kao i naš posao uopšte - čista lutrija.
Jer, sreća je ako dobiješ dobru ulogu u dobrom komadu po domaćem
tekstu, pa se često desi da te priznanje zadesi kada ga i ne sanjaš.
Nema tu pravog mehanizma i možda je dovoljno to što mi sami znamo
ko je, kada i za koji posao zaslužio nagradu.
Posle Mire Banjac ti si verovatno prvi novosadski glumac koji
je udoban status prvaka SNP zamenio za stresne seobe po scenama
beogradskih pozorišta.
- Da te podsetim: ja sam ipak glumac! Najvažnija mi je dobra
ekipa, tekst i reditelj; namerno više i ne pominjem ansamble jer
ih više i nema u našim pozorištima. Nedavno je u Ateljeu 212 postavljena
predstava u kojoj sve uloge igraju gostujući glumci. Valjda su
već svi uvideli da je prošlo vreme u kome su celi ansambli mogli
da po 20 ili 30 godina ne radeći ništa, primaju platu i čekaju
"zasluženu" penziju. Ne postoji nikakav usud za novosadske
glumce u Beogradu ili bilo gde drugde. Uspevaju oni koji to žele.
"Problematični" su oni koji po svaku cenu žele da se
dokopaju prestonice. Nikako da shvate da je pozorište - pozorište.
Miško Lazović