[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 25. maj 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

   
 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


24. May 2000 16:17 (GMT+01:00)

Mira Sandić o skulpturama kojima je otvorila nove horizonte

Bila sam nestašna

Sada sam u svetskom trendu gde je sve u znaku akta i erotike. Ženska zadnjica je najčistiji oblik forme

- Uspeh ove izložbe je to što sam dosledno sprovela jednu ideju variranjem jedne forme, oble, glatke, koja mi je dala tu mogućnost, izjavljuje Mira Sandić povodom samostalne izložbe skulptura i reljefa u Kolarčevoj galeriji. Radoznali duh ove vajarke, koja decenijama gradi delo relevantno u okvirima savremene srpske skulpture, ponovo je iznenadio poštovaoce njenog stvaralaštva. Posle ljudskih i životinjskih figura, likovnih zapisa na teme o kojima je u različitim periodima života duboko promišljala, Mira Sandić sada istražuje esenciju forme kroz arhetipske oblike.

Varijacije ženske zadnjice u reljefu, koje izlažete na ovoj izložbi, pored čistote i savršene jednostavnosti nose u sebi i finu erotiku. Da li ste i sami imali u vidu ovu dimenziju svojih radova?
- Ne, ovde za mene nema erotike. Tu je jedna fina, lirska, britka obrada izabranog motiva. Umetnik ima pravo da otvara nove horizonte. Ja sam to ovoga puta uradila i bila sam nestašna. Plašila sam se kako će moja publika reagovati, posle monografije, odeljka u Akademiji nauka, mnogih javnih skulptura. Ali, mislim da im se ovo dopalo i pored iznenađenja.

Neke skulpture imaju tetovaže, detalje donjeg rublja i vrlo su dopadljive. Gde je granica koja odvaja od sladunjavog i ulagivačkog odnosa prema publici?
- Kad radite skulpture poput mojih, stalno ste na ivici da pređete u nešto slatko. Vida Jocić, koja je preživela Aušvic, ima čvrstu formu, a ja radim lirsku. Moj profesor Ilija Kolarević objasnio mi je još kao đaku da ja ne mogu biti kao Vida, niti ona kao ja, jer ja nemam tu dramatičnost u sebi. Rekao mi je da ja nosim ono što nosim i ako izneverim svoj jezik, ništa neću uraditi. Zaista, moje skulpture su uvek na prelazu deteta u odraslog, uvek su na toj ivici koja je opasna. Evo i sada, nisam mogla da odolim tom ženskom u sebi i dodala sam podvezice i tetovaže, iako skulptura ne bi trebalo da bude opterećena detaljima.

Zašto se posle toliko godina okrećete nagom ženskom telu?
- Ovde se radi o najčistijem obliku i ja sam na ovakvom aktu u ovom trenutku najbolje rešavala problem forme. Uspela sam do maksimuma da je variram, a negde čak dolazim do apstrakcije. Vezana sam za čoveka, figuru, prošla sam medalju, plaketu, skulpturu i svi su se pitali šta mogu novo da izmislim. Sada sam u svetskom trendu jer je sve u znaku akta i erotike.

G. Jovanović
Foto: B. Pantelić


vesti po rubrikama

^kultura

16:17h Mira Sandić o skulpturama kojima je otvorila nove horizonte
16:56h Ekranizacija bestselera "Parenje jelena" Jasmine Ane
17:07h Jubilej na sceni Narodnog pozorišta "Žizela" 250. put
17:19h Protest Udruženja estradnih umetnika Skupštini grada
17:32h Ciklus filmova u Muzeju jugoslovenske kinoteke
17:44h

Izložba "Opet rupe" Veljka Mihajlovića

18:34h PEN kongres u Rusiji
18:51h Umro slavni flautista Žan-Pjer Rampal

19:01h

Gafovi britanskog glumca Džona Gilguda

23:24h U Moskvi otvoren Festival slovenskih i pravoslavnih zemalja
   


     


FastCounter by LinkExchange