[an error occurred while processing this directive]  

Ambasador M

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Sreda, 26. april 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


25. Apr 2000 19:11 (GMT+01:00)

Slike Tatjane Pirović nastale u molskom sazvučju "Simfonije broj 3" Henrika Goreckog

Anđeli su i dalje tu negde oko nas

Kompozicija za sve žrtve i stradanja 20. veka inspiracija za ciklus. Izložbom želela da nagovesti oproštaj sa bolom i ulazak u novo, ljudsko, etičko doba

"Simfonija broj 3" poljskog kompozitora Henrika Goreckog, nastala 1976. godine kao rekvijem za sve žrtve i stradanja 20. veka, inspirisala je slikarku Tatjanu Pirović (1964) da novi ciklus slika (izložba u Galeriji 73 je u toku) stvori u molskom sazvučju ove kompozicije. "Simfonija tužnih glasova" podsetila je Tatjanu Pirović na najnovija stradanja srpskog naroda, ali i sveopšti bol slovenske duše vekovima unazad.

- Ovu simfoniju sam prvi put čula pre nekoliko godina u Pragu. Gorecki inače komponuje isključivo za orkestar, ali ovo je komponovao za glas. To su glasovi ljudi koji su nekada bili sa nama, a sada se njihovi glasovi čuju u nama. Ovi tonovi, poput molitve, šire smirenost i toplinu. Bila sam isprovocirana tim kolosalnim delom i povezala ga sa našim stradanjima u poslednjih deset godina koja je, naravno, izazvao čovek. Onda sam shvatila da su stradanja počela mnogo ranije, nestancima čitavih gradova, naroda. Ceo milenijum je grozan - kaže Tatjana Pirović.

Kojim sredstvima si muziku i doživljaj te muzike transponovala u sliku?
- Slike "Atlantida" ili "Podvodni svet" pokazuju da svet datira mnogo ranije. Anđeli su i dalje tu negde, ali mi ih ne prepoznajemo. Dominira mašta, polustvarni likovi, leteći anđeli. Prisutni su i pejzaži, neki izgubljeni svetovi, kao Pompeja, Izgubljeni raj, koji sada više nisu tu, ali su nekada bili stvarni. Sve je ovde hipersenzibilno i, kako je rekao Đorđe Kadijević, čak i ako ne znate autora, bićete sigurni da je u pitanju žena.

Da li je ovo tvoj prvi istraživački poduhvat u tom smislu?
- Ne. Prethodna izložba bila je inspirisana muzikom Astora Pjacole iz filma "Tango". Po mom mišljenju najsuštastvenije je kada se prožimaju dve discipline (slikarstvo - muzika, slikarstvo - film). Simbioza dveju umetnosti, kompaktnost - to je savršenstvo.

Nekad su te inspirisali predeli, sada muzika, film. Šta zapravo izaziva stvaralački impuls u tebi?
- U slikarstvu mi je najvažniji doživljaj, a za to mi je važno da osetim jaku muziku, vidim dobar film. Nekad sam crtala pejzaže, ali ne kao krajolike, nego kao doživljaje tih predela, ljudi, situacija. Onda sledi beskonačna igra, a priroda ti to pruža. Ništa ne moram da izmišljam, samo hvatam određeni trenutak. Posle se igra nastavlja kroz svetlost, oblike... I ovde toga ima, ali sam sada otišla u intimu i moram više da kopam.

Imaš li pred sobom i posmatrače? Želiš li da im nametneš svoj doživljaj?
- Važno mi je da ga predstavim, a tek onda da drugim ljudima otvorim svoje vizije, vrata kroz koja će oni moći da proniknu u skrivena značenja i čak u njihova vlastita skrovita mesta, koja će im pomoći da dođu do sebe. Ako se to uspostavi, onda postoji harmonija između mene, mojih slika i njih. A tu se onda stvara mnogo jača emocija. Ovom izložbom želim da sugerišem oproštaj sa bolom i ulazak u novo ljudsko, etičko, hrišćansko doba.

G. Jovanović


vesti po rubrikama

^intervju

19:11h

Slike Tatjane Pirović nastale u molskom sazvučju "Simfonije broj 3" Henrika Goreckog

     


     


FastCounter by LinkExchange