ČAČAK - Prošlomesečno poskupljenje piva, koje je zbog neizbežnih gubitaka
u proizvodnji bilo neminovno posle skoro dvoipogodišnjeg mirovanja
cena, uticalo je na plasman ovog pića u BIP-ovom regionu Čačak,
jer je već u ovom mesecu prodaja piva za 20 odsto manja od planirane.
- Zbog činjenice da cene nismo menjali u prethodne dve i po godine,
paritet je drastično promenjen i do skora jedna flaša vina vredela
je kao cela gajba piva, odnosno 20 flaša. Sada je taj odnos znatno
ublažen, paritet se kreće od 1:5 za "banatski rizling",
do 1:10 za "vranac", mada on ni sada nije ekonomski
opravdan - istakao je Miodrag Milošević, izvršni direktor Beogradske
industrije piva.
On je napomenuo da je pivo još uvek relativno jevtino u poređenju
sa drugim pićima i da će se komercijalne prilike stabilizovati
kada se potrošači naviknu na nove cene.
Do tada, kaže Milošević, preduzeće će gubitak zbog smanjenog
plasmana ovog proizvoda nadomešćivati proizvodnjom bezalkoholnih
pića, i to prvenstveno kvasa - jedinog prirodnog napitka na domaćem
tržištu i alkoholnog sirćeta.
Milošević ukazuje i na činjenicu da je BIP region Čačak do skora
pokrivao područje od Rudnika do Herceg Novog i Đakovice, ali da
je zbog političke situacije u zemlji i zaoštravanja odnosa Srbije
s Crnom Gorom izgubljeno skoro 30 odsto tržišta. Istovremeno,
u preostalom delu Srbije, čačanska Pivara više ne trpi veliku
konkurenciju pivara iz Peći i Nikšića, zbog čega je u prvom kvartalu
ove godine imala za 47 odsto veću realizaciju nego u istom periodu
lane.
M. N.