[an error occurred while processing this directive]  

Ambasador M

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 18. april 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


17. Apr 2000 17:03 (GMT+01:00)

Nebojša Živković, perkusionista, uskoro gostuje u Beogradu

Bahat sam i drzak

Prvi susret s marimbom u Manhajmu pre dve decenije. Više sam znao od svojih profesora

Prvi put u karijeri Nebojša Živković, perkusionista, koji živi i radi u Nemačkoj, gostovaće 22. aprila u velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine, u okviru ciklusa "Velikani muzičke scene". Solističku karijeru započeo je pre 16 godina u Nemačkoj, za vreme studija.

U međuvremenu, postao je jedan od prvih evropskih solista na marimbafonu i udaraljkama. Održao je velike turneje u značajnim evropskim centrima i u SAD, Meksiku, Japanu, Tajvanu, Koreji. Svira na specijalnoj "Jamaha" marimbi, koju je pre tri godine po njegovoj zamisli napravila ova firma.

Uspešno se oprobao kao kompozitor, a njegova dela se veoma često izvode širom sveta. Do sada je objavio pet kompakt diskova, a poslednji pod nazivom "Zamak ludog kralja" izdat za švedsku kuću "Bis" biće promovisan na beogradskom koncertu. Pronašli smo ga na turneji u Nemačkoj.

Kako ste se odlučili baš za marimbafon i udaraljke?
- Krenuo sam s bubnjevima i rok muzikom. Kada sam pre 20 godina napustio Srbiju, niko u državi nije privatno posedovao marimbu. Prvi susret sa instrumentom i ljubav na prvi pogled dogodili su se u Manhajmu u Nemačkoj na Državnoj akademiji gde sam sa 18 godina počeo da studiram udaraljke. Nakon dve godine intenzivnog sviranja daleko sam više znao i mogao nego moji profesori, što se tiče tehnike sviranja. Oni pametni su to odmah prepoznali, a nabeđeni su to pokušali da prikriju.

Kakav put ste prošli do reputacije jednog od prvih evropskih solista na marimbafonu i udaraljkama?
- Svesno ne znam, a nesvesno veći broj muzičara... Pablo Kazals, zatim Šostakovič kao interpretator i kompozitor u mladosti, a veliki obrt su učinile Japanka Keiko Abe i Amerikanac Li Stivens, koji je razvio držanje palica, koje i ja koristim. Put do reputacije je bio zbog okolnosti u kakvim sam se našao, mukotrpniji nego što bi bio da sam Nemac u Nemačkoj ili Srbin u Srbiji. Ipak, rado živim ovde u Nemačkoj. Nemačko ministarstvo kulture mi je, recimo, dalo kompozitorske narudžbine.

Koliko vremena Vam ostaje da se posvetite komponovanju, ko je izvodio Vaša dela?
- Moja dela se izvode po svim kontinentima, jedino ne znam za Afriku i Antarktik. Ove godine mi je premijerno izveden novi koncert za udaraljke i orkestar u Engleskoj, drugi koncert za marimbu i orkestar svira Američka nacionalna filharmonija i to u sred Vašingtona, u "Kenedi centru". Ne moram ni prstom da mrdnem, a moja dela se često u svetu izvode. Kompozitorski sam bahat i drzak i sve što mi se "zahoće" to i zapišem, bez straha šta će reći avangardisti ili oni drugi.

Recite nešto o novom kompakt disku i planovima?
- "Zamak ludog kralja" je moj peti kompakt disk i presek novih, ali i starih dela čuće se na beogradskom koncertu. Ove godine putujem u Meksiko u junu, u Italiju i Ameriku idem u oktobru. Imam tri nove kompozitorske narudžbine, koje bi trebalo da napišem i to za mesta kao što su "Vigmor hol" u Londonu, "Alis tul hol" u Njujorku za pijanistu Emanuel Eksi i koleginicu Evelin Gleni.

B. Lijeskić


vesti po rubrikama

^intervju

17:03h

Nebojša Živković, perkusionista, uskoro gostuje u Beogradu: Bahat sam i drzak

16:15h Đorđe Balašević za "Glas": Sledeći je sukob mladih i starih
     


     


FastCounter by LinkExchange